Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla Verso AR10

Kankel, 7 lat temu
Silnik 1.8 i 130KM 96kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla Verso AR10 1.8 i 130KM 96kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : siłownik do zamka
Zawieszenie : rdza w okolicach tłumika
4,0
Całokształt
Kompromis między praktycznością a niezawodnością a ceną dla rodziny bez dzieci w wieku "wózkowym". Auta nowe - lepszy diesel 2.0 (lub inna marka); Auta używane - tylko wolnossąca benzyna 1.8 vvt-i Rodzina z max 3 dzieci, masz większą? - tylko VAN.
Wrażenia
4,0
Silnik
Osiągi i elastyczność i spalanie dla auta benzynowego rodzinnego zadowalające. Fanów lepszych osiągów zapraszam do mocniejszego diesla lub innych marek z silnikami turbo - więcej fun-u i więcej troski.
4,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do np.: mazdy - za długie przełożenia, jaki silnik taka skrzynia, sugeruje spokojną jazdę. Oczywiście przydał by się 6-ty bieg - ale to następna generacja już ma. Trzeba dbać o skrzynie, bo to najbardziej awaryjna część w mechanice pojazdu. Położenie lewarka - ok;
4,0
Układ jezdny
Standard - francuz to nie jest to słychać widać i czuć. Trzyma drogę i jedzie. Na zakrętach nie za szybko - to lepiej robi c-max/s-max... Na duży plus - trwałość zawieszenia - właśnie dlatego kupuje się toyotę, a nie np.: renault scenic ...
Komfort
3,0
Widoczność
Każdy w tym segmencie ma lepiej: Francuz, Niemiec też (touran), Koreańczyk - może też, a nawet Amerykanin (ford i inne). Ale nie dlatego kupujemy toyotę - sprawny kierowca musi wyczuć auto i parkować z uwagą - żaden problem.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką, bez udziwnień - wolę przyciski i pokrętła zamiast tylko dotyku ekranu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje, dwie strefy. Auto ma parę m3 w środku, szybkość chłodzenia i grzania zadowalająca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiem, że inne mini-vany, ze stajni Fr,Nie,Am mają więcej (jedynie mazda 5 ma dyskwalifikująco mniej ...) - tylko po co? Jeśli decydujesz się na (corollę) verso, to rób to świadomie. Sprawdź czy ta przestrzeń jest wystarczająca - dla mnie jest. Kierowca (193 cm) ma bardzo dobrze (pasażer też). 3-ka dzieci z tyłu (chude to po ojcu i matce) mają luz - przestrzeń na nogi super, przestrzeń życiowa na boki dopasowana, ale dotykać się na zakrętach będą - jeśli chcesz więcej to kup VANa i nie narzekaj. Bagażnik - największa słabość - znowu - wybieraj z rozwagą: - masz małe dzieci i 1 lub 2 wózki? - wybierz van-a lub tourana. - nie masz wózków i nie wozisz cementu na budowę? - jest w sam raz. 3 rząd krzeseł: - nie potrzebujesz? - kup wersję 5 osobową, dostaniesz odrobinę większy bagażnik - potrzebujesz? - dla kogo? - dla dorosłych? - kup VANa, okazjonalnie do podwiezienia kumpli Twoich dzieci - wystarczy.
3,0
Wyciszenie
Tego auta nie kupuje się dlatego, że jest bardzo dobrze wyciszone - komora silnika mogła by być lepiej i przy większych prędkościach ..., ale w porównaniu do innych w tym segmencie tylko francuzy mają lepiej - reszta podobnie. Jesteś audiofilem? - zainwestuj w maty lub kup auto z segmentu premium ...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik pali około 10l/100km - czyli nie jest to rewelacja - ale tak ma być - to taki silnik - nie kupujemy benzyny po to aby spalała mniej niż diesel, tylko po to aby w miarę bezawaryjnie jechać i nie dokładać do remontów takich cudeniek: filtrów, sprężarek, wtrysków, zaworów, czujników, panewek i głowic; Serwis w ASO - oczywiście drogi - poza ASO akceptowalny - na częściach nie można oszczędzać ... - pamiętajmy, że piszę o używanym aucie - tu bezawaryjność liczy się podwójnie - dla nowych na gwarancji jest inne podejście i inne zasady.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używane toyoty bywają najdroższe w swoich rocznikach, ale mimo wszystko to najlepszy kompromis dla zakupu auta używanego szytego na miarę dla rodziny i spokojnej głowy. Inny porównywalny: S-MAX z 2.0 duratec - ale to już VAN!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Perspektywa 120 000: 1 siłownik do zamka do drzwi padł. Pocenie się silnika - tylko do obserwacji - tak ma większość benzyniaków. Tuleje do wymiany po raz pierwszy - pojadą jeszcze spokojnie z 30 tyś, ale trzeba dmuchać na zimne - standardowe zużycie materiału. Co ciekawe - żarówki są oryginalne ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla Verso AR10 1.8 i 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla Verso AR10