Kompromis między praktycznością a niezawodnością a ceną
dla rodziny bez dzieci w wieku "wózkowym".
Auta nowe - lepszy diesel 2.0 (lub inna marka); Auta używane - tylko wolnossąca benzyna 1.8 vvt-i
Rodzina z max 3 dzieci, masz większą? - tylko VAN.
Wrażenia
4,0
Silnik
Osiągi i elastyczność i spalanie dla auta benzynowego rodzinnego zadowalające. Fanów lepszych osiągów zapraszam do mocniejszego diesla lub innych marek z silnikami turbo - więcej fun-u i więcej troski.
4,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do np.: mazdy - za długie przełożenia, jaki silnik taka skrzynia, sugeruje spokojną jazdę.
Oczywiście przydał by się 6-ty bieg - ale to następna generacja już ma.
Trzeba dbać o skrzynie, bo to najbardziej awaryjna część w mechanice pojazdu.
Położenie lewarka - ok;
4,0
Układ jezdny
Standard - francuz to nie jest to słychać widać i czuć. Trzyma drogę i jedzie. Na zakrętach nie za szybko - to lepiej robi c-max/s-max...
Na duży plus - trwałość zawieszenia - właśnie dlatego kupuje się toyotę, a nie np.: renault scenic ...
Komfort
3,0
Widoczność
Każdy w tym segmencie ma lepiej: Francuz, Niemiec też (touran), Koreańczyk - może też, a nawet Amerykanin (ford i inne).
Ale nie dlatego kupujemy toyotę - sprawny kierowca musi wyczuć auto i parkować z uwagą - żaden problem.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką, bez udziwnień - wolę przyciski i pokrętła zamiast tylko dotyku ekranu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje, dwie strefy. Auto ma parę m3 w środku, szybkość chłodzenia i grzania zadowalająca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiem, że inne mini-vany, ze stajni Fr,Nie,Am mają więcej (jedynie mazda 5 ma dyskwalifikująco mniej ...) - tylko po co?
Jeśli decydujesz się na (corollę) verso, to rób to świadomie. Sprawdź czy ta przestrzeń jest wystarczająca - dla mnie jest.
Kierowca (193 cm) ma bardzo dobrze (pasażer też).
3-ka dzieci z tyłu (chude to po ojcu i matce) mają luz - przestrzeń na nogi super, przestrzeń życiowa na boki dopasowana, ale dotykać się na zakrętach będą - jeśli chcesz więcej to kup VANa i nie narzekaj.
Bagażnik - największa słabość - znowu - wybieraj z rozwagą:
- masz małe dzieci i 1 lub 2 wózki? - wybierz van-a lub tourana.
- nie masz wózków i nie wozisz cementu na budowę? - jest w sam raz.
3 rząd krzeseł:
- nie potrzebujesz? - kup wersję 5 osobową, dostaniesz odrobinę większy bagażnik
- potrzebujesz? - dla kogo? - dla dorosłych? - kup VANa, okazjonalnie do podwiezienia kumpli Twoich dzieci - wystarczy.
3,0
Wyciszenie
Tego auta nie kupuje się dlatego, że jest bardzo dobrze wyciszone - komora silnika mogła by być lepiej i przy większych prędkościach ..., ale w porównaniu do innych w tym segmencie tylko francuzy mają lepiej - reszta podobnie.
Jesteś audiofilem? - zainwestuj w maty lub kup auto z segmentu premium ...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik pali około 10l/100km - czyli nie jest to rewelacja - ale tak ma być - to taki silnik - nie kupujemy benzyny po to aby spalała mniej niż diesel, tylko po to aby w miarę bezawaryjnie jechać i nie dokładać do remontów takich cudeniek: filtrów, sprężarek, wtrysków, zaworów, czujników, panewek i głowic;
Serwis w ASO - oczywiście drogi - poza ASO akceptowalny - na częściach nie można oszczędzać ...
- pamiętajmy, że piszę o używanym aucie - tu bezawaryjność liczy się podwójnie - dla nowych na gwarancji jest inne podejście i inne zasady.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używane toyoty bywają najdroższe w swoich rocznikach, ale mimo wszystko to najlepszy kompromis dla zakupu auta używanego szytego na miarę dla rodziny i spokojnej głowy.
Inny porównywalny: S-MAX z 2.0 duratec - ale to już VAN!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Perspektywa 120 000:
1 siłownik do zamka do drzwi padł.
Pocenie się silnika - tylko do obserwacji - tak ma większość benzyniaków.
Tuleje do wymiany po raz pierwszy - pojadą jeszcze spokojnie z 30 tyś, ale trzeba dmuchać na zimne - standardowe zużycie materiału.
Co ciekawe - żarówki są oryginalne ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 130KM 96kW
[l/100km]