Praktyczny i rodzinny \"koń roboczy\". Bardzo solidny i niezawodny ale niedający frajdy z jazdy. No cóż ale vany takie są.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,8 to minimum jakie powinno napędzać samochód o tej masie. Dynamika wystarczająca, hałas znośny do ok. 130 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, szkoda, że tylko 5 biegów. Przełącza się z wyrażnym oporem ale dlz mnie to nie jest wada.
4,0
Układ jezdny
Bezpieczny i pewny ale bez rewelacji. Z założenia nie miał służyć do sportowej jazdy po krętej drodze i żadnych emocji nie dostarcza. Ani dobrych ani złych. Komfort jazdy wystarczający chciaż zawiaszenie jest dość sztywne. Nie męczy przy długich trasach.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze ale jest to van i widoczność jest gorsza niż np. w niższym kompakcie.
5,0
Ergonomia
Wygodnie i wysoko umiejscowiona dźwignia zmiany biegów. Fotele z przyzwoitym trzymaniem bocznym.
Bardzo praktyczny system składania tylnych foteli, pomysłowe miejsce na chowanie rolety bagażnika pod jego podłogą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne i skutzczne. Błyskawiczne usuwanie zaparowania szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo obszerny. Minusem może być relatywnie mały bagażnik - ale ja zapełniam go tylko 2-3 razy w roku. Rozwiązaniem może być box dachowy.
4,0
Wyciszenie
Przydałby się 6 bieg na autostradę. Powyżej 130/h hałas staje się uciążliwy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 130 KM i półtowej tony masy własnej średnie spalanie na poziomie 8,3-8,5 przy 80% przebiegu w mieście i często włączonej klimatyzacji uważam za niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, ale jeżdzę dopiero rok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 130KM 96kW
[l/100km]