Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla Cross

Mario, 6 miesięcy temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prostota z technicznym majstersztykiem Hybrydowym 5 generacji, zawieszenie prostota i jak super tłumi, wydech prosty, Media dużo poprawione, fajne. Pali malutko, miłe w jeździe, choć głośnawe. Tył lekki, przy śniegu w trybie Eco idzie jak złoto. Na zimnie w trybie Oower-polecam, szybciej się grzeje i szybciej chodzi EV.
5,0
Całokształt
Mega przyjemny samochód, ma to coś czego brakuje zwykłej Corolli. Wszystko na wymiar a mam 188 cm. No i silnik sprawdzony, poprawiony do poprzedniego zwykły Mpi bez podwójnych wtrysków. Trochę głośny jak każdy cvt, ale rekompensuje komfortem. No i przy niższych obrotach osiąga moc do dwulitrowki patrząc ciekawe. Nowe baterie i płynność przełączania bajka. Polecam do jazd podmiejskich, miasto sporadycznie autostrada.
Wrażenia
4,0
Silnik
Prosty Mpi tego już nie robią. No i wydech klasyczny mało widoczny, bez wiszącej i zaczepiajacej o wszystko rury po środku jak w 2.0. Nie rośnie też olej jak w 2.0. Fajnie się wkręca na obroty taki Civic 1,8 który na dole obrotów na odpychającego elektryka.
4,0
Skrzynia biegów
Lepsza nic Cvt, ecvt przy przyspieszaniu gazem można sobie wymusić symulacje zmiany biegu. Albo spokojnie albo ciśniesz w trybie sport miło.
5,0
Układ jezdny
Petarda, klasa wyżej niż możnaby się spodziewać. Zawraca w miejscu. Nie ma gumy, sztywno, choć wiadomo środek ciężkości wyżej niż w niskich autach. Klasyczne tanie zawieszenie, jak silnik tani i sprawdzony Mpi. Przepis na długowieczność raczej.
5,0
Karoseria
W sam raz między ciasnym Chr en, a nudnym i powszechnym Rav 4. Grill petarda, bok stonowany, tył też. Przód długi do reszty, ale to dodaje smaku z USA, przód nie ginie. Z drugiej strony, nie wywalony do góry i oszczędność się robi bo mniej pali, nie ma opływowości lodówki jak inne SUV Ce .
Komfort
5,0
Widoczność
Mega lusterka, tył słabiej. Boki ładnie, przód widać to dobrze
5,0
Ergonomia
Poręcznie, nawet ekran zegary fajne. Brak obfitych menu tylko na plus w końcu prosto, ale nowocześnie. Wszystko pod ręką, sprawnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, działa. Z aplikacji odpalanie klimy fajne, na prądzie też działa. Samo reguluje, wyłącza się i włącza gdy trzeba
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca super, pasażer przód dobrze. Tył na miarę potrzeb 2+2 bez kłopotu
3,0
Wyciszenie
Nie ruszam, można wygłuszać i będzie już rewelacja tylko jak ktoś miał japońce to wie, że tak mają od pół wieku
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko przekroczyć 6,5 na 100 na autostradzie przy 140. Miasto 4,5 przy mądrych ludziach. Auto tanie w paliwie, naprawy nie wiem serwis niższe ceny od średniej. Utrzymanie dla średniego Polaka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bardzo dobra, cena już nieeee.... I raczej tak będzie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No Toyota wróciła z dalekiej podróży. Jest od 3 lat dużo lepiej, ale i drożej niestety. Jak wspomniałem 2.0 ma tendencję do wzrostu poziomu oleju. Mpi u mnie nie ma, a konstrukcja też inna prostsza, bez wtrysku bezpośredniego z pomieszanym pośrednim jak w Rav Ce. Gaz też powinien byś max za 4 tyś nie za 6,5 tys i bez dotrysku benzyny też pójdzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla Cross