Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VII

Alex, 4 lata temu
Silnik 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Celica VII 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Samochod, wygodny ale obcisly ze tak powiem, calkiem obejmuje kierowce siedzacego jak wannie. Typowo bolidowa pozycja, z przodu, z tylu miejsce na nieduza torbe plecak, lub tesciowa. Ktos dla zartu dal tam pasy... Bardzo niski srodek ciezkosci nadaja mu mimo kontrowersyjnych opinii jednak sportowy charakter. Zawieszenie twarde jak kamien, czuc nawet gdy najezdzasz na rozmokniety herbatnik, ale trakcja w ciasnych lukach rekompensuje to w pelni, slucha sie lepiej od Alfy. Auto ma niestety przedni naped, wiec trzeba optymalnie w zakrecie i nie poszalejemy bokiem, mimo ze - o dziwo - na sniegu ma tendencje do nadsterownosci jak stare BMW :). Silnik, hmm 1.8 benzyna 4cyl 16V niby nic, wyzej i krocej przelozony naped zyskuje w miare normalny moment dopiero od 3,5tys obr/min, ale i tak do 6tys zachowuje jak przecietny silnik 1.8, tyle ze z raczej sportowa "elastyka" i polozeniem momentu. Za to powyzej 6300 dostaje istnego szalu, nagle szarpniecie do przodu az do 7100, kiedy otwieraja sie zawory tzw "lift" i auto zostaje wystrzelone do przodu jak z katapulty. Obroty skacza tak szybko ze ani sie nie obejrzymy jak nadal mamy 3 bieg i 140km/h przy 8200obr/m. Nic jej nie bedzie - ona to lubi. Odczucie jest silniejsze niz przy innych 1.8 czy 2.0 z turbo, acz bardzo spoznione. VVTLI Toyoty zachowuje sie podobnie v-tec Hondy tyle ze Toyota pszyspiesza bardziej brutalnie. Tym samochodem da sie naprawde wielu teoretycznie mocniejszych samochodom uciec i to sporo, tylko trzeba zaakceptowac zmiane biegow w zakresie 6300 - 8200 obr/m i wir w baku jaki sie wowczas tworzy. Dawno temu mialem to auto ze 192 konnym silnikiem ponad 2 lata. Nigdy nie zawiodla, krecona do odciecia, przeciazana na zakretach, nie wymagala niczego poza typowymi czesciami eksploatacyjnymi i lepszym olejem. Dzielnie sie trzyma - jest 2020 rok i z tego co wiem dopiero co zdala przeglad. Podsumowujac Toyota zrobila ladne, niezawodne i piekielnie szybkie sportowe coupe i tu powiina byc kropka. Niestety samochod sprawia wrazenie troche jakby projektant sie nie mogl zdecydowac.... I tak wyglad karoserii wyposazenie sugeruje luksus... gdyby nie plastik jakosci tych uzytych Cinquecento, a gdy usiadziemy w bardzo wygodnych skorzanych kubelkach zobaczymy "skorzana" kierownice z Yarisa i wloty powietrza niczym w Dacii Logan. Mimo materialow generalny ksztalt jest bardzo ladny designersko i wszysko na wyciagniecie dloni. Najwieksza jednak sprzecznoscia jest twarde torowe zawieszenie, typowo do scigania wysoko polozone maksimum mocy i jej nagly przyrost, zestawione z ... przednim napedem. Generalnie Celica jest legenda i ikona pierwszej dekady XXIw i mimo paru wad to bardzo udane auto, ktore kierowcy rozumiejacemu jej specyfike da ogromna frajde z jazdy. Nie jest to material na pierwsze auto, celica nie wybacza i wymaga juz nieco doswiadczenia. W koncu troche ponad 6 sek do setki (pomiar wlasny) to juz nie taka taczka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ustawiony rajdowo, maly ale wariat.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegow, ale pierwsze 4 krociutkie jak w F1 :)
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Dluuugie drzwi, opadajaca klapa.
Komfort
2,0
Widoczność
Cos miedzy czolgiem a lodzia podwodna. My sie mamy patrzec do przodu...:)
4,0
Ergonomia
Porecznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo mocna klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dalem 5 bo z przodu jest wygodnie. No umowmy sie to jes 2 osobowy samochod. Pasy do puleczki z tylu dodano dla ubezpieczenia jedynie.
2,0
Wyciszenie
Dobre naglosnienie, jest w stanie zagluszyc, inne dzwieki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pilnujac terminow, dziala bez zarzutu, przy 180tys km tak samo lubi wys obroty jak gdy miala niecale 90tys.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nieliczac plastikow, jakosc znakomita za nie wielkie pieniadze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wydech... echhh
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Celica VII

Liczba wpisów: 7

Toyota Celica VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Celica VII