Silnik
: Wyjątkowe wrażenia z jazdy dzięki ponad 8k rpm.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Tylne nadkola z czasem rudzieją. Wbrew pozorom to samochód pełnoletni.
Przeniesienie napędu
: Padające synchronizatory. DA się z tym żyć, ale nic przyjemnego, a naprawa droga.
5,0
Całokształt
Jedyne w swoim rodzaju auto sportowe jednocześnie z przestrzenią i niezawodnością "cywilnego" japońskiego hatchbacka.
Wrażenia
5,0
Silnik
258k km i wszystko chodzi jak w zegarku. Jest to jednostka wybitnie wysokoobrotowa. Poniżej 3 tys obrotów pracuje kulturalnie, ale nie grzeszy mocą. Przy 4-5 tys mamy przyjemną, dynamiczną jazdę. Natomiast od 6 do 8 tys jest czysta adrenalina! Aż dziw bierze, że przy takiej eksploatacji silnik ten wciąż pracuje jak nowy mając ćwierć miliona kilometrów za sobą.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest 6 biegowa, ale bardzo krótka. Jest to zabieg, który pozwala na przyspieszanie utrzymując obroty na 6-8 tysięcy, a więc w lifcie i z max mocą. Niestety, oznacza to, że jadąc spokojnie 140 na autostradzie mamy już 4,5 tys obrotów co nie sprzyja komfortowi. Na 6 biegu lift się włącza przy ponad 190, co daje niezłego kopa tuż przed przekroczeniem magicznej bariery 200. Trzeba przyznać, że ma to sens - w końcu to samochód nastawiony na osiągi. Jednak w trasie brakuje mi 7-mki :P
Poza tym padają synchronizatory, niestety... Da się z tym żyć, ale okazjonalne zgrzyty psują nastrój.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Można ten design lubić lub nie, jednak nie sposób odmówić mu oryginalności i dynamiki. Sylwetka ta nie zestarzała się za nadto pomimo pełnoletniości, co jest dużym plusem.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu super, do tyłu masakra.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, do niczego nie trzeba się przyzwyczajać. Niestety - brakuje schowków. Te co są, w standardowych miejscach są doprawdy minimalistyczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autko sportowe przerosło wszelkie moje oczekiwania. Wielki bagażnik, z przodu komfort i przestrzeń. Z tylu jak to zwykle bywa w coupe - opowiadająca linia dachu sprawia, że tylne miejsca są raczej teoretyczne, na pewno nie na trasę. Co do przestrzeni bagażnika natomiast: 2x robiłem nią przeprowadzkę :D
3,0
Wyciszenie
Nie kupuje się auta sportowego, żeby było cicho, ale jednak u mnie na niektórych nawierzchniach hałas bardzo daje się we znaki. Możliwe, że auto miało jakąś przygodę i to dlatego...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bajka. Jak na tę moc pali przyzwoicie. Oprócz tego przez 20k km (przebieg 250k) wymieniłem tylko 2x olej i bodajże jakiś drobiazg w zawieszeniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Sportowe wrażenia za niewielkie pieniądze
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa jak powinno. W historii pojazdu były wymieniane siłowniki tylnej klapy. Jest duża i z czasem zaczyna opadać. Może to być irytujące, ale czy to aż taka straszna wada? Dla mnie 5/5
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedni właściciel wymieniał synchronizator w skrzyni. Niestety to jest przypadłość tych aut, ale nie zmienia to faktu, że samochód jest totalnie niezawodny, co w tej klasie jest ewenementem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
[l/100km]