Zawieszenie
: Zawieszenie rewelka, żadnego innego auta tak się świetnie nie prowadzi
5,0
Całokształt
Celica jest autem za którym nie da się nie obejrzeć widząc je pierwszy raz, naprawdę jak ktoś jest młody i lubi sportowe auta celica na pewno przypadnie do gustu. Wersja Gt 143km jest dla oszczędnych, bo jeżeli nie chcecie żeby was byle 2,5tdi wymiotło trzeba wziąć TS ale to trzeba niestety z 10 15 tyś dzisiaj dopłacić.
Powiem tak Audi TT 2.0 silnik Turbo 5 zaworów na cylinder i i tak ok 180km, Celica 1,8 bez turbo 4 zawory ale dzięki zmiennym fazom rozrządu osiąga 192km ścigałem sie z TT Hyundayem Cupe 2,6V6, peugeotem 406 Cupe 3.0 V6 200km i celica zawsze wygrywała:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik może od dołu nie elastyczny, ale to w koncu 1.8 który jak się wkręci powyżej 6 tyś to jest piekło:)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi może w innych autach lżej wchodzą, w tym aucie trzeba się troche ich nauczyc, ale za to bardzo precyzyjne, gęsto ułożone co jest z kolei + przy szybkiej zmianie biegów, wszystkie 3 pedały ze sprzęgłem mają bardzo krótki skok pracy, też trzeba sięprzyzwyczaić, gdy to siestaje, jeździ sie świetnie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny rewelacja, nie jeździłem innym autem które się tak świetnie i precyzyjnie prowadziło, nie jest az tak twarda ze podskakuje na dziurach a zakręty to ten samochód uwielbia:)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak na ten typ samochodu jest naprawdę bardzo dobra, lusterka dosc duze i nie skkąpili na wyieraczke tylnej szyby jak w innyh autach:)
4,0
Ergonomia
Moja Celica jest w skórze, i też w żadnym innym samochodzie tak dobrze się nie siedzi jak siedzeniach celici. W środku oczywiście jest plastik, ale jest dużo srebrnych wstawek i bardzo łądnie sie prezentuje, moja cela ma prawie 200tyś a mieszek jak nowy, rączki drzwi w jakieś skórze nie wycierają się jak plastiki w niektórych VW.
Co najważniejsze środek auta jest oryginalny a nie jak w każdym VW taki sam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Celica ma dość spory układ chłodzenia, cieżko ją zagrzać, można ciągle w upale leciec 200 i nic nie nie przegrzewa, to też jest efektem że w zime trzeba parę km przejechać nim się zrobi ciepło.
Ale też w żadnym innym aucie tak mi się nie podoba sterowanie klimą i nawiewami, pracuje cicho dyskretnie i skutecznie. Bardzo mi sie np w mercedesach nie podoba nawiew, po cholere 2 strefa to nic nie daje, jest skuteczny owszem ale jak sie da na ciepło grzeje jak głupi jak na zimo to po chwili masz lodówke, w celice ustawiam 20,5 stopnia i jest super, zmiana każdej połowki stopnia temp jest odczuwalna, również bardzo precyzyjna robota jak to w japoncah :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powiem tak w celice jak na coupe jest duzo miejsca w porównaniu do Audi TT albo eclipse.
Ale jak autem jadą 2 osoby to jest super, w 4 też sie da z tyłu jest wygodnie na nogi tez jest miejse tylko jak sie ma powyżej 160 165 to trzeba głowe schylać :) tylne siedzenia świetnie wyprofilowane, świetnie sie prezentują :)
3,0
Wyciszenie
Cóż auto sportowe ma być lekkie i głośne, w celice tak jest. W tym aucie nie znajdziemy żadnych wygłuszeń żadnych pianek czy mat wygłuszających, może dosłownie minimum:)
Ale dźwięk silnika to symfonia.
Aha jadąc na autostradzie do 160 170 jest fajnie, powyżej 200 gdy sie lift włącza radio trzeba zgłośnić i głośniej mówić, krzyczec do pasażera :)
Aha nie ma tutaj oceny sprzętu car audio, ja mam wersje z 8 głośnikami i jest naprawde kapitalny, basu może nie ma za dużo jak w innych autach ale można spokojnie dać muzyke głośno i tam nic nie charczy wszystkie tony do położenia gałki max słychaćbardzo wyraźnie i przestrzennie a nie że gdzieś tam jakis głośnik buczy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Heh tutaj również pare kwestii do opisania mam:)
Po pierwsze auto sportowe, z dość małym silnikiem i dużą mocą, jak na 192 konny silnik oszczędny moja dziewczyna potrafi zejść do 8 litrów, przy oczywiście jeździe emeryta, mi spalanie wychodzi około 10 11 litrów ale ja lubie sobie depnąć po 160 pokręcić po lifie itp.
Ten samochód ma pazurki gdy je pokaże, tzn kręcimy ciągle do odcinki czyli do 8 tyś nie jak w innych autach 5 tyś i już nie jedzie, ma dość, to auto im bliżej odcinki lepiej ciągnie:) Ale gdy się tak ciągle kręci to celica spalić potrafi spokojnie 15 rekordziści dochodzą do 20 litrów nawet :)
Powiem że w mieście dość oszczędna nawet, w trasie jak do niemiec jechałem ciągle 160 170 wyhodziło też jakies 10 11 litrów, trochę to może boleć jak ktoś jeździ TDIkiem :) ale użytkownicy celic nie potrafią ich nie kochać i zawsze dają im to co najlepsze :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Celica jak na 8, 10 letnie auto dość drogie, 8, 10 letnie vw są o wiele tańsze, ale toyota sie ceni i ma za co:)
Yariski też są o wiele droższe od lupo polo itp śmiesznych aut :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi hmmm po paru latkach moja ma 8 trzeba było wymienić siłowniki tylnej klapy bo nie trzymały, normalka nie tylko w celicach akumulator też trzeba było przy 7 latach wymienic normalne, aha w inncy autach wydech też przy ok 7 latach trzeba wynienic przegnity, ale w celice trzyba się bardzo dobrze, nigdy nie spawany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Heh to w koncu Toyota jak dbasz to jeździsz wiecznie, przy zawieszeniu nic się nie naprawia, nic nie stuka, zawieszenie w toyocie jest niezniszczalne przy normalnej jeździe. W celicach przy przebiegu ok 180 tyś katalizator pada, ale średni czas życia katalizatorów to jest ok 150 tyś, tylko że celica ma 2 sondy i zaraz check sygnalizuje ze kat sie zużył.
Tak jak dobrze exploatujesz celice, dobre oleje itp to naprawdę nic sie nie psuje, nigdy nie stanąłem tym autem, żadnych nieprzewidzianych awari, nigdzie nie cieknie olejem, auto niezawodne w koncu toyota:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
[l/100km]