Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VII

Dannow94, 2 dni temu
Silnik 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobrze zestrojony układ jezdny, gdyby moc była ciut wyższa, te 200KM to byłoby już miodzio.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Ogół dostępności części i ich cen potrafi niefajnie zaskoczyć.
4,0
Całokształt
Autko rzucające się w oczy na ulicy i o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Wyważenie autka sprawia, że nie ma ono zbytnich tendencji do podsterowności, typowej dla aut przednionapędowych. Z pewnością na korzyść wpływa tutaj wielowachaczowe zawieszenie z tyłu i przodu oraz doskonale w mojej ocenie wyważona trwardość zawieszenia do komfortu. Jest twardo ale zawieszenie tłumi nierówności. Sam zwis auta jest zaskakująco wysoki,nie ma przy tym problemu z parkowaniem nawet na wydawać by się mogło wyższych krawężnikach (choć autko z daleka wygląda na niskie). Koszty utrzymania raczej na przeciętnym poziomie. W moim przypadku były jednak nieco większe przez kilka napraw z zaskoczenia. W ciągu 2,5 roku użytkowania musiałem wymienić chłodniczkę klimy (cena w ASO 1300zł za samą część), na szczęście udało się dorwać uniwersalną dzięki pomocy kolegi z grupy Celica Polska, zakończyło się na 1100zł z robocizną, tak pewnie wyszłoby około 2000zł. Wymiana klocków i tarcz to było kolejne zaskoczenie z początkowych 1400zł zrobiło się szybko 2600zł. Po rozkręceniu okazało się, że piasty są bardzo mocno skorodowiałe a szczęk z tyłu w zasadzie nie ma. Autko miewało też jakieś dziwne zachowania z nieodpalaniem, ale po tygodniu ustało i odpala już bez problemu. Check engine zapala mi się sporadycznie, ale się zapala. Autko sprawdzilem w 2 czy 3 warsztatach, od strony technicznej jest ok, diagnoza była taka, że spala trochę oleju i sonda lambda dostaje kręćka od oleju przedostająćego się do spalania. Jeśli już o spalaniu oleju mowa, wróćmy do plusów, nie wiem czy trafił mi się tak dobry egzemplarz pod tym kątem czy może silnik był gdzieś po drodze wymieniany, ale mistycznego lania oleju w ilościach hurtowych nie uświadczyłem. Owszem ubywa go, ale w między wymianami oleju, które wykonuję co 10,000km dolewam między 0,8 a 1l oleju, co uważam, że jak na 25-letnie autko, zbliżające się do 300K przebiegu za całkowicie normalnie. Wycieków ani żadnych takich przygód brak. Autkiem jechałem już do Czech, nad morze dwukrotnie oraz ostatnio na narty do Zieleńca. W zasadzie zero problemów. Na plus również ogromny bagażnik, naprawdę ogromny, w zasadzie stanowi jakieś 40% auta. Ze spokojem można się spakować w 2os i jeszcze miejsca będzie na kolejne dwie. Siedzenia się składają i nawet choinka ponad 2m nie stanowi żadnego problemu w przewodzie (pozdro właścicieli sedanów) ;) Miejsca nad głową jest też bardzo dużo, mam 196cm wzrostu i nadal zapasu na jakieś 2 paluchy. Widzę przy tym całe zegary, nie musząc się schylać by sprawdzić prędkość ;) Spalanie ok 10-10,5l zimą w mieście przy mało eko jeździe (zmiania biegów przy 3-4K RPM) uważam za bardzo w porządku, latem ok 9l przy podobnej eksploatacji, jazda S-ką & autostradą powyżej 120km/h na odcinku 600km wyszło mi niemal równo 8l/100. Na minus przy takiej jeździe niestety wiciszenie, brak uszczelek w drzwiach daje o sobie znać, jak do tego dołożycie jakiś akcesoryjny tłumiczek to no potrafi troszkę głowa rozboleć przy dłuższej jeździe, wszystko jednak zależy od set-upu by to jakoś sensownie zrobić. Ogólnie rzecz biorąc polecam jako autko dla 1-2 osób do jazdy na codzień, calkiem niezawodne, rzuczające się w oczy no i sprawiające dużą frajdę z jazdy bez potrzeby łamania przepisów. Celica VII pod tym względem jest bardzo podobna do Hondy Civic sprzed lat, lekka buda, wysokoobrotowy silnik dają odczucia z jazdy bez niewiadomo jakiego rozpędzenia maszyny :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w mojej ocenie udany, do miasta wystarcza całkowicie, VVTI brakuje jednak tego liftu na wyższych obrotach jak w wersji 2ZZ czy silnikach Hondy. Poza ciut innym dźwiękiem nie ma spektakularnej różnicy. Niemniej w mojej ocenie bezproblemowa jednostka. Mój przedlift wypija jakieś 0,8-1l oleju w ciągu przejechanych 10K km, co uważam za wynik w normie.
4,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, dość krótka, 6 bieg mógłby być takim typowo autostradowym nadbiegiem, jednak 3,5K RPM przy 140km/h to troszkę dużo. Przy dłuższej jeździe jest głośnawo
5,0
Układ jezdny
Genialne wyważenie karoserii i stosunek między komfortem zawieszenia a reakcją kierownicy. Przy tym wspomaganie dające odczuć co dzieje się z kołami (jednym paluszkiem raczej nie pokręcicie w miejscu ;P )
5,0
Karoseria
Ponadczasowa linia, tył dla niektórych trochę kontrowersyjny, mi się tam podoba, o ile ma spoiler ;) Rdza, japończyk jako to japończyk, trzeba również zaglądać pod spód czy nic się złego nie dzieje. Widoczność bdb poza tyłem - przydaje się jakaś kamerka cofania akcesoryjna.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność poza tyłem auta. Wysoki tyłek i szyba opadająca pod małym kontem.
5,0
Ergonomia
wielgachny bagażnik, do którego zmieścisz teściową i cały jej dobytek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bezproblemowo, tylko serwisować i korzystać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca na nogi oraz nad głową, nawet dla osób o wzroście 190cm+. Mając 196cm mam jeszcze trochę zapasu do podsufitki.
3,0
Wyciszenie
wyciszenie średnie, daje o sobie poznać przy prędkościach 120km/h wzwyż.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie ok, choć części są raczej droższe niż przeciętnie, z ich dostępnością bywa również nie tak kolorowo. Warto zapisać się do grup zrzeszających fanów marki, bardzo ułatwia to poszukiwanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
oceniam bardzo dobrze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko ocenić, miałem kilka ciężkich tematów i kilka mniejszych napraw. Raczej standardowo jak na 25 letnie auto.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko ocenić, miałem kilka ciężkich tematów i kilka mniejszych napraw. Raczej standardowo jak na 25 letnie auto.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V VT-i 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,6
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica VII