Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VII

bieniek, 8 lat temu
Silnik 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : koło VVTI
4,0
Całokształt
To moja druga opinia na tym forum o tym aucie. Pierwsza była przy 118.000 km teraz po 130.000km. Po 12.000 km mogę doprecyzować moją opinię. Nie wiele się ona zmieni. Uważam to auto za bardzo udane o oceniam nadal na 4+. Do wszystkich którzy nosicie się z zamiarem kupna celicy VII. To auto jest dla młodych ludzi którzy jeżdżą sami. Ciągłe wsiadanie i wysiadanie z tyłu może denerwować. Za każdym razem musisz ustawiać fotel. Nie wraca on do swojego ustawienia. Pół biedy gdy to fotel pasażera ale kierowcy to już jest męczące. To taki mały minus. Potwierdza się to co pisałem to auto dla dwóch osób. Tyły pojazdu to torebka lub ktoś okazjonalnie pamiętajcie o tym. Jeśli chcesz jeździć w większym gronie niż 2 osoby to nie to auto. Spalanie od 7 w trasie do 10 w cyklu mieszanym. Po samym mieście nie mam pojęcia może ze 12 a jak się pobawisz i pokręcisz wysoko to i więcej. Średnio jest to spalanie rzędu 9,5l/100km. Awaryjność bardzo mała jedyne co miałem zepsute to koło VVTI zmieniające fazy ale to od początku zakupu. Tak po za tym żadnej usterki. Rozpatrując auto jako zabawkę to dobry zakup. Auto zabawka do przemieszczania się w dwie osoby na niedalekie odległości. W dalekie trasy mogą dac o sobie twarde siedzenia. Są wygodne wyprofilowane lecz twarde. Tak na trasy do 300km to nie przeszkadza. Auto o fajnym wyglądzie dość niska sylwetka ( trzeba uważać ktoś czasem może Cię nie zauważyć). Generalnie nie jest nisko zawieszone można i wjechać w las. Słabe wygłuszenie ale taki urok tego auta. Przyspieszenie fajne i fajnie czuje się to na mieście. Ładnie kręci się od 4 tyś w górę i wydaje tam super dźwięki. Auto polecam jako dodatkowa zabawka lub auto na krótkie trasy. Auto dla młodych ludzi. Auta nie polecam na długie trasy i dla większej ilości osób niż 2szt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry jest w ramach rozsądku. Szukajcie po 2003 nie złopie wtedy oleju. Przedlitwowe potrafią pić ponad litr/1000. Silnik podobny jak w avensis natomiast ma więcej koni i lekkie koło zamachowe. Szybko się wkręca w obroty. Trzeba się przyzwyczaić do lekkiego koła zamachowego i na reakcje silnika na lekkie muśnięcie gazu. Przez to gorzej się rusza. Lekkie koło zamachowe u niewprawionego kierowcy skutkuje szarpaniem przy ruszaniu i zmianie biegów. Można się przyzwyczaić i jeździć płynnie ale ktoś kto zasiada pierwszy raz za kierownicą celicy VII będzie miał z tym problem
5,0
Skrzynia biegów
Perfekcyjna. Krótki skok lewarka, sztywno klikające biegi. 6 bieg trochę za krótki mogli zrobić coś dłuższego z myślą o trasie. Trochę na trasę mogli to wydłużyć bo przy 110km/h auto łapie wysokie obroty.
5,0
Układ jezdny
Perfekcyjny. Najlepszym określeniem prowadzenia tego samochodu będzie DUŻY GOKART. Jeśli ktoś jeździł gokartem to wie o czym mówie. Samochód posiada kontrolę trakcji która bardzo się przydaje. Raz uratowała mi tyłek na zakręcie gdzie przy 130/h leciałem w nim na poślizgu. Samochód trzyma się drogi ale do czasu. Jest lekki i w pewnym momencie jak przesadzicie w zakrętach zaczyna się uślizgiwać równomiernie 4 kołami. Pierwsze takie auto gdzie można je kontrolować w poślizgu tak łatwo. Bardzo przewidywalne
Komfort
4,0
Widoczność
Tu jest bardzo dobrze. Może tyle że niskie auto i słabo widać jeśli coś jedzie przed Tobą. Normalne pojazdy zasłaniają widok bo są wyższe od Ciebie.
4,0
Ergonomia
Tu jest ok. Czasami tylko myli mi się pokrętło od temperatury z siłą nawiewu. Nie wiem czemu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze. szybko się nagrzewa w zimę a w lato szybko się chłodzi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze dla kierowcy i pasażera ale jednego tego z przodu. Ci z tyłu to hmmmmmm NIE tam nie ma miejsca. Te miejsca są tylko awaryjne
3,0
Wyciszenie
Bardzo słabo. To sportowe auto wyciszenia brak.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze. Bardzo mało awaryjne
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem jedną koło VVTI
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V VT-i 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,6
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica VII