Zawieszenie
: Świetnie trzyma się drogi, super na zakrętach, daje dobrą informację zwrotną co się dzieje w kontakcie z podłożem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Zaśniedziałe alufelgi.
Silnik
: Przerdzewiała rura wydechowa
Karoseria
: Odpryski z przodu auta.
5,0
Całokształt
Przyjemnie wyglądające, świetnie trzymające się drogi auto. Daje dobre wyczucie co się dzieje, dobry kontakt z podłożem. Daje dużą przyjemność z jazdy, jeśli nie oczekuje się wrażeń sensu stricte sportowego auta od 140-konnego silnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża elastyczność, wygląd sugeruje więcej mocy niż w mojej (140-konnej) wersji, ale i tak jazda jest nieco bardziej dynamiczna niż przeciętnym autem.
4,0
Skrzynia biegów
Głębokie, elastyczne biegi, czasem - np. za rondem - zdarza mi się przeskoczyć z dwójki od razu na szóstkę. Polecam wersję 6-biegową, na dobrej drodze na szóstce jedzie się cicho i oszczędnie.
Dałbym ocenę \"doskonałe\", gdyby nie bezmyślnie umiejscowiony bieg wsteczny - tam, gdzie jedynka, tylko trzeba mocniej popchnąć w bok. Już parę razy zamiasst 1-ki dałem wsteczny, co - nie muszę tłumaczyć - może być skrajnie niebezpieczne.
5,0
Układ jezdny
Fantastyczne auto na zakrętach i rondach. Warto zainwestować w dobre opony, żeby wykorzystać jego możliwości. Trzyma się drogi stabilnie, nawet przy ostrych skrętach nie buja, moc bezwładności czujemy głównie w sztywnym ale wygodnym oparciu siedzienia (stardardowo instalowane są sportowe).
Zawieszenie jest dość twarde, więc mniej luksusu, więcej sportu. Raczej nie za dobrze na polskich drogach, albo na spowalniaczach, w Anglii sprawuje się super.
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić, że auto jest niskie, więc na pagórkach niewiele widać co jest za wzgórzem (co wymusza zwolnienie). To oczywiście cecha większości aut z jakimś sportowym zacięciem. Kształt auta jest tak nieprzeciętny, że długo czasu zabrało mi nauczenie się prostego parkowania - zasługa nieprzeciętnych kątów auta, które długo wprowadzały mnie w błąd podczas patrzenia w lusterka wsteczne.
5,0
Ergonomia
Dość dużo (niezbyt dużych) schowków, doskonałe, dobrze trzymające sportowe fotele. To szczegół, ale idiotycznie jest umiejscowione miejsce na napoje - gdy włoży się butelkę albo puszkę zmiana biegów jest bardzo utrudniona.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto najlepiej uznać generalnie za 2-osobowe, z dwoma awaryjnymi (ciasnymi dla przeciętnych dorosłych) miejscami z tyłu. Miejsca z przodu są bardzo komfortowe.
4,0
Wyciszenie
Mógłby być trochę cichszy, ale szósty bieg podnosi ocenę - szybka i cicha praca silnika również przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto z dość sportowym wyglądem i w miarę dynamiczne nawet całkiem oszczędne, latem 7L/100km zimą 8L/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto mimo biegu lat wciąż pozytywnie wyróżnia się wyglądem, można kupić za niewygórowaną cenę, jest dość oszczędne w eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od dwóch lat bez przygód. Wystarczy robić regularny serwis, a powinno służyć mimo wysokiego licznika w silniku. Gdy szukałem mojej Celiki zauważyłem, że większość ma alufelgi do renowacji. Moja miała wiele odprysków z przodu (najwyraźniej od szybkiej jazdy), wystarczyło dobrać \"flamaster\" z odpowiednim lakierem, dotknąć w naruszonych miejscach i od dwóch lat nie ma problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największą usterką było przedziurawienie rury w układzie wydechowym - oryginalna po 10 latach przerdzewiała. Można było zaspawać, ale wymieniłem całość, żeby mieć spokój, co przy okazji dało przyjemniejszy, głębszy dźwięk wydechu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
[l/100km]