Silnik
: głośny,hałaśliwy,słaby na niskich obrotach
Inne
: skrzynia biegów krótka i niedopracowana
Karoseria
: czasem plastyki piszczą i tylna klapa hałasuje
3,0
Całokształt
Auto z wyglądu ładne,przyzwoicie wyposażone,ale troche niedopracowane.Silnik bez sportowych wrażeń,ospały i wolny na niskich obrotach,skrzynia biegów bardzo przeciętna,zawieszenie typowo sportowe,polecam osobom ceniącym oszczędność i wygląd a odradzam szukającym adrenaliny,Celicą można sie pokazać,ale sportowe osiągi to nie ten model i nie ten silnik.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ekonomiczny,ale słaby na niskich obrotach,dla oszczędnych kierowców OK,dla szukających mocy po wciśnięciu pedału gazu - nie polecam,trzeba te autko mocno rozkręcić żeby szło jak sportowiec.Minusem strasznie słabe wyciszenie,silnik powyżej 120 głośny i ciężko rozmawiać.
2,0
Skrzynia biegów
Najsłabszy punkt Celicy,żle dobrane przełożenia,biegi czasem nie chcą wejść,a jak wchodzą to z oporem,jedna z gorszych skrzyni biegów jakie miałem
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobre na autostrady i expresówki,jest przyklejona do drogi,ale w codziennej jeżdzie po mieście i dziurach komfort słaby,bardzo wyczuwalne wszelkie nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na sportowe auto widoczność OK,siedzi się nisko,ale w końcu to coupe.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką,łatwo od razu opanować przyciski i przełączniki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa,wersja z klimatronikiem OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uważam,jak na sportowe auto idealnie,kierowca i pasażer z przodu wygodne fotele,dobre trzymanie boczne,komfort na trasy a tył jak na coupe też nieżle.
2,0
Wyciszenie
Obok skrzyni biegów to największy minus.Auto słabo wyciszone,powyżej 120 lepiej nie rozmawiać a podkręcić radio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność super jak na sportowe auto,silnik dla oszczędnych kierowców,w mieście do 10, w trasie ok.7/100,jest ok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena zakupu przy przeciętnym samochodzie i troche niedopracowanym.Łatwa dostępność części i umiarkowane ceny zamienników.Wykończenie auta na średnim poziomie.Bardzo solidne zabezpieczenie antykorozyjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przednie lampy parują i ta skrzynia biegów niedopracowana.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych awari.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
[l/100km]