Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VII

wojtek, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
3,77
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : hamulce rewelacja,bardzo dobre
3,0
Całokształt
Trudno jednoznacznie ocenić Celice,auto ma wiele mankamentów typu praca skrzyni biegów,przeciętny silnik,głośny i troche mułowaty,ale są też plusy,przyzwoite spalanie,niezłe wyposażenie,dobre blachy i ciekawa stylistyka.Komfort jazdy bdb na autostradach i drogach bez dziur,na gorszej nawierzchni niestety duzo gorzej,zalety to dobre hamulce i duży bagażnik. Moja ocena Celicy jest przeciętna, auto porywa wyglądem i ciekawą stylistyką, ale do sportowej jazdy czasem nie nadaje.Może gdyby drogi były lepsze a tak niestety komfort jazdy jest słaby.Toyota nie dopracowała skrzyni biegów,a silniki vvt-i z tej seri również są przeciętne. Mimo mankamentów, warto wsiąść i pojeżdzić, to ciekawe auto, nazwa i historia, ale czy jakość nieco nie upadła w porównaniu do poprzednich generacji?
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nieco rozczarowuje,słaba elastyczność,przyspieszenie przeciętne
2,0
Skrzynia biegów
Miałem wiele samochodów,zwykle biegi wchodziły dużo lepiej, w Celice kolejne rozczarowanie, potrafią haczyć, jedynka i wsteczny bardzo kiepsko
4,0
Układ jezdny
Na dobrej nawierzchni super, ale takich mamy niewiele, jazda po koleinach czy dziurach to brak komfortu i twarde zawieszenie przenosi wszystko,na zakrętach fajnie trzyma
Komfort
3,0
Widoczność
Przód ok, do tyłu bardzo żle
5,0
Ergonomia
Tu najwięcej plusów, wszystko pod ręką,łatwo dostępne,czytelne, fajnie i przyjemnie, obsługa bdb
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy,klima super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto sportowe, z przodu całkiem sporo miejsca,z tyłu nie polecam, ale jak na coupe jest bdb.
3,0
Wyciszenie
Kolejne rozczarowanie, powyżej 130km/h hałas i głosna praca silnika, lepiej radio podkręcić żeby nie ogłuchnąc od hałasu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 143KM silnik całkiem niskie spalanie,skrzynia 6biegowa pomaga zredukować koszty spalania.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zakup dość drogi, marka ceniona i szanowana, ale czy aż nadto warto tyle płacić ze Celice? Wiele mankamentów ale też sporo plusów, jest to auto bez rewelacji,kosztuje sporo,daje przyjemnośc z jazdy, ale czasem i koszmar bo utrzymanie i części nie są tanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
troche drobiazgów denerwuje,ale nie jest żle
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V VT-i 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,6
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica VII