Zawieszenie
: zawieszenie SUPER STRUT i układ kierowniczy, w dobrym stanie pokazuje na co stać celicę w zakrętach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdzewiejace po 13 latach drzwi
5,0
Całokształt
autko dla indywidualistów, idealne bo ma styl, jest niezawodne jak się o nie dba, oferuje dużą frajdę z jazdy i nie jest utożsamiane z pseudotuningiem, drechami czy innymi dziwnymi grupami
Wrażenia
5,0
Silnik
super jednostka dla lubiących i nie bojących się wysokich obrotów, tym samochodem się jeździ powyżej 5000 obrotów, czerwone pole zaczyna się od 8000 i dobrze :) zabawa wtedy jest najlepsza, nie jest to silnik dla wielbicieli diesli
5,0
Skrzynia biegów
mocna i dość precyzyjna, bardzo wygodna, mimo przejechania ponad 170 000km biegi wkłada się 2 palcami, praktycznie bezobsługowy element
5,0
Układ jezdny
tutaj inzynierowie z Toyoty się przyłożyli :) autko jest idealnie twarde i idealnie komfortowe, nie jest to limuzyna ale raczej rajdówka, a mimo tego nie wybija plomb z zębów a kontrola nad torem jazdy jest pełna
mam zawieszenie SUPER STRUT, bardziej skomplikowane niż MC Pherson a co za tym idzie droższe jak trzeba wymieniać elementy po jazdach na dziurawych polskich drogach ale dla mnie to zawieszenie to najlepszy element Celiki
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko widać co potrzeba, nie ma co komentowac :)
5,0
Ergonomia
samochód dla kierowcy, wszystko ładnie otacza kierującego i jest w zasięgu reki, mi pasuje
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nawiewy mogłyby być trochę skuteczniejsze ale wnętrze nie jest duże więc nie ma problemu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy i pasażera z przodu miejsca jest idealnie, a tył pomieści 2 dzieci :) idealna fura dla młodego małżeństwa ;)
3,0
Wyciszenie
nie jest to limuzyna tylko rajdówka dlatego wyciszenie nie jest z wyższej półki, ale poziom hałasu jest akceptowalny
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście przy dość dynamicznej jeździe spalanie 10l, przy zdrowym silniku i nowej sondzie lambda to wynika bardzo dobry jak na 175KM silnik w benzynie
5,0
Stosunek jakość/cena
za tą cenę nie ma w tej klasie autka które oferuje tak wiele, nawet jak się kupi używaną celikę za kilkanaście tysięcy i dołoży do niej 20 tyś. to za tą cenę nie kupi się drugiego tak atrakcyjnego nowego autka a będzie się miało celicę w idealnym stanie
niestety trudno znaleźć w Polsce model GT albo GT4 w dobrym stanie bez robionych blach
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niezawodny samochód, z drobiazgów popsuł się zamek tylnej klapy, może za mocno był szarpany :) poza tym wszystko cool
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek, jedyna wada to rdzewiejące drzwi od dołu, ale w końcu to autko ma już 13 lat, na szczęście nie jest to wada całej produkcji, rdzewieją tylko niektóre serie produkcyjne
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 175KM 129kW
[l/100km]