Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VI Coupe

Long John Silver, 15 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 175KM 129kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Celica VI Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny jak cholera.
5,0
Całokształt
To mój pierwszy japończyk ale już wiem, że nie ostatni. Posiadając taki samochód poprzeczka co do jego następców znacząco rośnie, dlatego już wiem, że nie będzie łatwo się z nim pożegnac i wybrac godnego jego następcę.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 (lub 2.0 turbo) to silnik idealny do tego auta, 1.8 nie polecam po prostu jest zbyt słaby do samochodu, który tak wygląda. Kultura pracy i elastycznośc idealna, IV i V bieg są bardzo elastyczne, od 60 km/h na IV przyśpiesza bardzo dynamicznie, nie ma potrzeby częstego wachlowania drążkiem skrzyni biegów. Ciekawostka, że silnik 2.0 (czyli 3G-SE) to silnik made by Yamaha.
3,0
Skrzynia biegów
Przy wrzucaniu II i wstecznego biegu skrzynia czasem chrobocze, te biegi należy wrzucac z wyczuciem i trzeba się do tego przyzwyczaic. Czasem może to byc denerwujące, zwłaszcza jak się chce szybciej wystartowac spod świateł, ale da radę się do tego przyzwyczaic.
5,0
Układ jezdny
Świetny układ jezdny idzie jak po szynach. Jeśli do ogona przyklei się wam jakiś ambitny kierownik w \"wypasionej\" Skodzie, Fiacie itp. wynalazkach, który za wszelką cenę chce udowodnic, że Cię dogoni to możesz byc pewny, że jak się zdarzy zakręt 90 stopni, po wyjściu z niego zostawisz go daleko w tyle.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznośc z tyłu jest słaba ale w końcu to samochód o sportowej sylwetce więc nie ma się co dziwic. Parkowanie do tyłu raczej tylko metodą na lusterka.
4,0
Ergonomia
Ergonomia OK, jedyne czego mi brakuje to regulacji kierownicy również w drugiej płaszczyźnie (do i od kierowcy).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Da radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy 190 cm wzrostu kierowca się zmieści pod warunkiem, że nie ma szyberdachu, siedziałem w wersji z szyberem i już się nie mieściłem gdyż zawadzałem o niego głową. Siedzi się bardzo nisko więc osoby poniżej 170 cm powinny zainwestowac w poduszkę ;)
4,0
Wyciszenie
Nie jest samochód hybrydowy i całe szczęście, gang silnika właściwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na początku Celina paliła mi 12 l/100 km w mieście w dużych korkach. Potem przyzwyczaiłem się do jej charakterystyki silnika i aktualnie pali mi 9 l/100 km w mieście w zimę, jeżdżac wciąż dynamicznie. Jak na te osiągi (8 sek. do 100 km/h) oceniam zużycie paliwa na bardzo poprawne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetne auto za bardzo rozsądną cenę. Cena części nie zabija, gdyż do Celici pasuje dużo części od innych modeli Toyoty, których w Polsce nie brakuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata jak ją użytkuję nie zawiodła mnie ani razu. Zdarzały się naprawy tylko eksploatacyjne, typu hamulce, akumulator no i oczywiście dzięki naszym cudownym drogom zawieszenie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica VI Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
10,8
l/100km
12,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica VI Coupe