Silnik
: Najbardziej elastyczny silnik z jakim miałem do czynienia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Wymiana piasty prawego tylnego koła
5,0
Całokształt
Autko moim zdaniem wybitne. Najlepsze jakim do tej pory jeździłem, więc myślę, że szybko się to nie zmieni. Naprawdę z czystym sumieniem polecam każdemu, kto traktuje samochód nie tylko jako środek lokomocji. To autko ma duszę, więc i takich kierowców jej trzeba. Pamiętać należy tylko, żeby dbać o nią i regularnie serwisować, wtedy odwdzięczy się tym co najlepsze!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo pozytywnie zaskakuje. Jest naprawdę bardzo elastyczny. Ciągnie równo od 2tys, a przy 5tys, dostajesz naprawdę kopa w tyłek :) ten silnik uwielbia wysokie obroty, jest od tego, żeby dawać Ci samą przyjemność z jazdy!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo precyzyjna muszę przyznać, ale zdarzają się czasem problemy z synchronizatorami w tym modelu. Niemniej jednak jeżeli tylko dba się o autko i nie wrzuca się biegów na siłę, wszystko będzie dobrze :)
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny w tym aucie to poezja! auto trzyma się drogi jak przyklejone i trzeba się naprawdę namęczyć, żeby wyprowadzić je z równowagi i zgubić przyczepność.
Komfort
3,0
Widoczność
Cóż, jest to autko usportownione. Siedzi się nisko, tyłem jest dość wysoki, więc i z widocznością do tyłu jest nienajlepiej. Da się jednak do tego przyzwyczaić. Z widokami do przodu i na boki, nie ma już żadnych problemów :)
4,0
Ergonomia
Pozycja kierowcy jest bardzo wygodna, jednak kierownicę można regulować tylko w jednej płaszczyźnie. Niemniej jednak, wszystko co niezbędne znajduje się w zasięgu ręki. Świetne jest skierowanie panelu środkowego w stronę kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z wentylacją problemów nigdy nie było. Może dlatego, że autko nie ma filtra kabinowego, więc nie trzeba go wymieniać ;) okupuje to jednak szybkim brudzeniem się kokpitu i innych elementów. Klimatyzacja jeżeli jest, to manualna, więc to raczej schładzacz, ale daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń to dla kierowcy zjawisko powszechne w tym aucie. Miejsca z tyłu oczywiście nie ma dużo, ale jak na auto tej klasy i tak pozytywnie zaskakuje. Natomiast wielkość bagażnika porównywalna z autami klasy średniej.
3,0
Wyciszenie
Jako auto o usportowionej charakterystyce, grzechem byłoby jakby było tak wyciszone, żeby można było usłyszeć tykający zegarek na ręce. Niemniej jednak do 120km/h jest bardzo cicho, potem wystarczy zrobić audio głośniej ;) brakuje 6-go biegu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To dość delikatna kwestia. Silnik jest benzynowy o większej niż przeciętna pojemności i mocy, więc i spalanie jest ponadprzeciętne (miasto 10-12l, trasa 8-9l). Jednak przyjemność z jazdy wszystko rekompensuje. Natomiast przy jeździe emeryckiej, silnik spokojnie zadawala się 8l w mieście. Jeżeli chodzi o serwisowanie, to na szczęście jest to autko prawie niezniszczalne, więc rzadko odwiedzam mechanika. Ceny części są porównywalne do innych marek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wydaje mi się, żeby w porównywalnej cenie, znalazło się autko w dobrym stanie dające tyle przyjemności z jazdy i będące też w miarę praktycznym. Japończycy naprawdę wiedzą jak budować świetne samochody... no może wiedzieli jeszcze parę lat temu. Tak czy inaczej, autko kultowe i warte tego co sobą reprezentuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko mam od roku i dolewam paliwka, zmieniam wycieraczki i oczywiście inne materiały eksploatacyjne i jeżdżę :) padła jedynie antena elektryczna, ale to normalne w tym modelu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedną poważniejszą rzeczą, którą musiałem zrobić po zakupie to wymiana piasty tylnego koła. Łożysko dostało wody i zaczęło szumieć i koło się zluzowało. Poza tym na horyzoncie nie widać, żeby działo się coś jeszcze większego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 170KM 125kW
[l/100km]