Silnik
: Yamaha z Toyotą zrobiły kawał dobrej roboty
5,0
Całokształt
Legendarna niezawodność Toyoty, wysoka moc, ponadczasowy design i to wszystko za niewygórowaną cenę... Wszelkie niedogodności auto rekompensuje charakterem i frajdą jakiej potrafi dostarczyć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek stworzony przy współpracy z yamahą - chętnie się kręci ( aż do 7200 obrotów/min), chodzi bardzo równo, nie sprawia żadnych problemów. Dość równo oddaje moc. Jak dla mnie rewelacja.
3,0
Skrzynia biegów
Chociaż jest to auto sportowe uważam, że skrzynia jest troszkę zbyt toporna i przy brutalniejszym obchodzeniu potrafi być awaryjna ( szczególnie 3 bieg - warto sprawdzić). Cieszą krótkie skoki drążka i dobre przełożenia
5,0
Układ jezdny
Auto jest świetnie wyważone. Dzięki temu auto zachowuje się nawet w lekkich uślizgach dość neutralnie. Świetne prowadzenie i nawet niezły komfort jak na sportowe coupe
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na 2 drzwiowe niskie auto nie można chcieć więcej :)
5,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przełączników i cały układ deski rozdzielczej bez zarzutu. Wszystko pod ręką i odruchowo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wysoka ocena za wydajność. Auto szybciutko się nagrzewa. Wentylacja z wielu otworów powoduje, że nie nie wieje a robi się ciepło/zimno.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do auta ciężko się wsiada. O ile z przodu miejsca jest pod dostatkiem to z tyłu nie powinny ogóle wsiadać osoby o wzroście powyżej 165cm. Na dłuższe trasy... tylko we 2 osoby. Ale jest to w końcu auto typu 2+2. Wygodne fotele przednie - dobre na długie trasy. Cieszy duży bagażnik ( ale za to próg załadunku wysoki )
3,0
Wyciszenie
Jak na moje oczywiście subiektywne odczucia mogłoby być tutaj znacznie lepiej. Jazda z prędkością powyżej 150 km/h powoduje trudności w słuchaniu radia. Jest to oczywiście kwestia wyboru, bo nie jest to limuzyna tylko auto sportowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą moc silnik oszczędny. Dużo zależy od nogi kierowcy. Ja nie mam lekkiej aczkolwiek im dłużej jeżdżę tym mniej pali :) bo... nie kręcę silnika bez potrzeby. We Wrocławiu, 3 tys obrotów i następny bieg - spalanie 13, niby dużo ale jak ktoś zna Wrocław to wie że to niezły wynik
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie zbyt wielu alternatyw. Może Mitsubishi Eclipse. Ale osobiście mam większe zaufanie do Toyoty, a poza tym to w Eclipse jest słabszy i bardziej paliwożerny silnik.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
20 tys przejechane od zakupu i nic... kompletnie nic...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie działo... Dbać, zanim się będzie kręcić wysoko silniczek rozgrzać, lać dobry olej a reszta powinna być ok :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 170KM 125kW
[l/100km]