Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VI Coupe

michal, 8 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Celica VI Coupe 1.8 i 16V 116KM 85kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd robi wrażenie nawet po tylu latach, często ludzie zaczeopiają i pytają się co to za auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : łożyska
4,0
Całokształt
Toyota jak to japończyk - niezawodna. Nic większego się nie psuje, jak się odpowiednio dba to można się cieszyć niczym nieskrępowaną jazdą. Coupe o sportowym charakterze, choć z tym silnikiem szału nie ma. Jak na pierwsze auto a'la sportowe jednak wystarczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik prosty w budowie, przez to łatwy w naprawach i dość niezawodny. Moc dość mała, jednak przy niskiej masie auta potrafi dać frajdę. Z gazem sekwencyjnym współpracuje dobrze. Elastyczność całkiem dobra, ale jak chce się powyprzedzać, to trzeba redukować i kręcić, ale przecież cała zabawa na tym polega w sportowych autach.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo fajnie, dość krótki skok. Ręka dobrze leży na drążku dzięki fajnemu oparciu na podłokietniku i tunelu środkowym. Sama przyjemność zmieniać tutaj biegi.
4,0
Układ jezdny
Moja Celica jest nieco obniżona, a więc sztywna, na felgach 16" z oponami 205. Klei się drogi bardzo dobrze, wchodzenie w zakręty to czysta przyjemność. Wspomaganie działa w sam raz, nie za mocno, nie za słabo.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest ok, na boki jest ok, do tyłu w sumie też - szyba jest dość spora, czasami tylko ciężko wyczuć gdzie kończy się auto z tyłu. W bocznych lusterkach widać na pierwszym planie zaokrąglony tyłek, co nie tyle przeszkadza, co powoduje, że czujemy się w jakimś znacznie mocniejszym aucie.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, jak już się rozsiądziesz w notabene znakomitych fotelach, to nie musisz odrywać pleców aby do czegoś sięgnąć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew działa prawidłowo, w zimę nie da się zmarznąć. latem klimatyzacja działa przyzwoicie, więc raczej nie ma się od czego przyczepić. Z parowaniem szyb tez nie ma raczej problemu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok, ale raczej dla dość niskich osób. Ja mam 178cm wzrostu i już jest trochę mało miejsca na głowę, ale daję radę. Z tyłu natomiast do 1,5m ktoś wytrzyma, wyższe osoby raczej nie posiedzą. Jechał raz kolega powyżej 185cm ale musiał siedzieć na jednej połówce kanapy a nogi mieć na drugiej, także... Fotele z przodu bardzo wygodne, nie kubełkowe, ale na boki trzymają całkiem fajnie.
3,0
Wyciszenie
Szyby bez ramek, także na autostradzie jest głośno. Przy niskich obrotach fajnie i cicho burczy, przy wyższych dźwięk jest już naprawdę głośny. Przez szyberdach także dostaje się dźwięk, więc jest dość głośno, ale da się wytrzymać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są przyzwoite, spalanie gazu na poziomie 10l-11l/100km. Benzyna pewnie ok. 9l. W tym aucie się raczej nic nie psuje, więc trzeba tylko liczyć się z kosztami typowo eksploatacyjnymi, chociaż zawieszenie nie jest już aż tak trwałe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry, bo ceny nie są wygórowane, aczkolwiek za dobry egzemplarz trzeba dać powyżej 10000zł, ale myślę że warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tuleje, gumy, łączniki stabilizatorów, łożyska, regeneracja zacisków, wahacze - to robiłem najczęściej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Celica VI Coupe