Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VI Coupe

Ulv, 12 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 207 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Celica VI Coupe 1.8 i 16V 116KM 85kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dobre zabezpieczenie podwozia przed korozją. Wszyscy dziwili się, że w tak starym aucie tak dobrze się trzyma.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Czujnik ABS
3,0
Całokształt
Całokształt wypada średnio. Cóż z tego, że auto jest praktycznie bezawaryjne i ładne, skoro jazda nim nie sprawia praktycznie żadnej przyjemności. Jest to po prostu zwykły samochód Toyoty, który jest ładnie opakowany. Ot takie zwykłe wozidełko z punktu A do punktu B, które szybciej wygląda niż jeździ. Ogólnie można się dać uwieść ładnej sportowej \"buźce\" i srodze zawieść w czasie jazdy. Nie wiem jak wypada mocniejsza wersja, ale trochę się zraziłem do tego modelu (auto kompletnie nie trafiło w moje oczekiwania w codziennym użytkowaniu) i nie będę sprawdzać.
Wrażenia
2,0
Silnik
Bardzo przeciętnie. Tak słaby silnik to zdecydowanie za mało do tego auta. Zwłaszcza na gazie. W porównaniu do 103-konnego Rovera przyspiesza gorzej. Elastyczność też nie jest najmocniejszą strona 7A-FE. Do zalet należy zaliczyć to, że jednostka jest dość cicha.
5,0
Skrzynia biegów
Tu akurat nie mam zbyt wielu uwag. Skrzynia chodzi bardzo precyzyjnie i drogi prowadzenia drążka są krótkie.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny na \"3\". Miękkie zawieszenie i średnio precyzyjny układ kierowniczy. Niezłe (choć wcale nie najlepsze!) trzymanie się auta w zakrętach to zasługa sportowej sylwetki dość niskiego środka ciężkości, bo auto na ostrych zakrętach lubiło \"skakać\" oponami.
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się trochę przyzwyczaić, ale potem da się bez problemu parkować na lusterka. Przy dobrym ustawieniu lusterek bocznych praktycznie niweluje się \"martwe pole\".
5,0
Ergonomia
Wszystko rozmieszczone intuicyjnie, bardzo dobra pozycja za kierownicą, pozwalająca na dobre wyczucie auta. Fajne rozwiązanie przełączania długich (do siebie mrugnięcie, od siebie włączenie). Warto dodać, że auto jest solidnie wykonane i elementy są dobrze spasowane. Praktycznie nie znać po nim tych 18-stu lat.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem wersję bez klimatyzacji. Denerwujące jest to, że z kratek na konsoli leci zimne powietrze, kiedy jest nastawiony nawiew na szyby (szczególnie irytowało to zimą). Zamknięcie poszczególnych kratek niewiele pomagało.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w coupe. Dla osób z przodu bardzo dobrze, dla tych z tyłu kiepsko. Ale jeśli ktoś decyduje się na tego typu samochód, to się z tym liczy. Tak więc ocena maksymalna.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest złe, choć mogłoby być odrobinę lepsze. Powyżej 80 km\\h dokucza szum powietrza. Silnik jest cichy, jak napisałem wyżej. Ogólnie nie ma się czego zbytnio czepiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przy normalnej jeździe to ok. 8 l benzyny i 9 l gazu na 100 km. Obiektywnie jest to mało, ale wydaje się, że przy tej mocy i osiągach, mogłoby być troszkę mniejsze choć są auta wolniejsze i bardziej paliwożerne. Ceny części i serwisu w normie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jest to auto dość drogie w zakupie (mówię o zadbanych egzemplarzach), ale w miarę bezawaryjne. Niestety brakuje w nim tego \"czegoś\", co powoduje, że moim zdaniem nie warto kupować Celiki w tej wersji (na temat mocniejszych się nie wypowiadam).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W trakcie użytkowania padły mi żarówki podświetlające przyciski od kierunków nawiewu i podgrzewania tylnej szyby. Po pewnym czasie jednak znało się ich rozmieszczenie na pamięć. Gdzieniegdzie zaczęły się pojawiać pierwsze oznaki korozji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie sprawiło mi żadnych kłopotów wynikających z usterek. Było co prawda unieruchomione przez kilka tygodni, ale była to wina przegryzienia kabli zapłonowych przez jakieś zwierzątko. Kupiłem je już ze świecącą się kontrolką ABS (padnięty jeden z czujników), co jest jedną z najpowszechniejszych usterek w tym modelu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Celica VI Coupe