Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VI Coupe

Tomasz G., 16 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Celica VI Coupe 1.8 i 16V 116KM 85kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To że każdy się za nim ogląda :) No i oczywiście zawieszenie, prowadzi się bardzo pewnie, i kusi aby jeździć dynamicznie :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Starsze roczniki miejscami lubią korodować, ale można nad tym zapanować
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest OK, ale czuć że ciągnie dopiero od 3500 obr. Ale spokojnie w ruchu ulicznym 60 km/h na 5 biegu mozna spokojnie prędkość utrzymywać. Auto nie jest turystyczne, jest do zabawy na torze...a do dobrej zabawy 116KM to troche za mało niestety.
4,0
Skrzynia biegów
Dosyć długi drążek zmiany biegów, ja go osobiście skróciłem i jest super. Synchronizator jeszcze się trzyma więc można wcisnąć 1 nawet gry wóz się toczy, żeby wcisnąć wsteczny trzeba się już całkowicie zatrzymać. Trzeci bieg trzeba nauczyć się wciskać żeby nie było zgrzytów. Zestopniowanie ok.
5,0
Układ jezdny
Oczywiście wszystkie zalety tego zawieszenia...stają się jego wadami na naszych drogach, jeśli jest w dobrym stanie niema problemu, można pokochać to że czuć na kręgosłupie niedoskonałości jezdni. Zakręty pokonuje niesamowicie. Zero przechyłów, prędzej pasażer wybije głową boczną szybę po gwałtownym manewrze, lub opony stracą przyczepność, ale wóz się nie zachwieje. Serce Celiki
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mogę nażekać, widocznoś b.dobra o ile nie ma się z tyłu spojlera wielkości płetwy wieloryba...ale za to ułatwia on parkowanie tyłem i wyczucie odległości od ściany ;)
4,0
Ergonomia
To co trzeba i nic pozatym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie: W zimie grzeje po 4 minutach. Wentylacja b.dobra, oddzielny wybór z zewnątrz/cyrkulacja oddzielnie dla całego nawiwu i odzielnie na lewej przedniej szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gdy się wsiada pierwszy raz do czegoś takiego to przeżywa się wielkie zaskoczenie. Siedzi się bardzo nisko, fotele są genialne z przodu i z tyłu, trzymają świetnie, bardzo głębokie, raczej twarde ale wygodne. Niestety tylnia kanapa służy do wożenia torby. Można kogoś przewieść raz czy dwa ale więcej już nie będzie chciał :) Chyba że ktoś jest niski i szczupły np dzieci. Mało inteligenty system podnoszenia i opuszczania fotela :/ bardzo irytujący, trzeba go na nowo ustawiać w dwóch płaszczyznach
3,0
Wyciszenie
Heh coś takiego raczej nie istnieje, ale to też urok tego auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
A tu się nie będę rozpisywał. Wystarczy popatrzeć na to auto ahh :) reszta się nie liczy
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto naprawde niezawodne. Nie boje się o to że mnie zawiedzie, jeszcze nigdy nie staneło, i nic się nie zepsuło tak że niechciał odpalić czy jechać dalej. Jeśli trzeba coś wymienić to daje to samo o sobie znac dużo dużo wczęsniej tj. elementy zawieszenia. Silnik mam wymęczony ale nie tknołem go jeszcze palcem, odpala od jednego obrotu wałem na mrozie -10! Cudo Jedno małe ale..trzeba kontrolować poziom oleju i mędzy zmianami dolać troszkę zależnie od stylu jazdy i szczelności silnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero. Poważnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica VI Coupe 1.8 i 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,5
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica VI Coupe