Silnik
: Jak na przejechane 270000 km/h jeździ super i bez awarii.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Jest twarde więc trzeba go czasem robić
Karoseria
: Jak od nowości nie był dobrze konserwowane to może trochę podgnić
Układ elektryczny
: np:wentylator chłodzenia silnika
5,0
Całokształt
Nigdy nie planowałem kupić Celice ale teraz nie zamienie tego auta na inne.
Jest mało awaryjne, bardzo ładne jak na swój wiek, przyjemnie się prowadzi i ma potencjał.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na tak nie dużą moc ma jej spory zapas, bez wysiłku jedzie 190km/h przy 4000 obr/min (w wersji USA tylko tyle ma na budziku), Trzeba się bardzo starać aby dobić do 6000obr/min (np:100km/h na pierwszym biegu). 2,2l są silnikami bardzo trwałymi!!!
Mój ma 270000 przejechane bez remontu i nic mu nie dolega.
5,0
Skrzynia biegów
Z czasem trzeba będzie wymienić synchronizator drugiego biegu (200000-300000km przebiegu normalnej jazdy).
A ogulnie bardzo fajnie, ma długie przełożenia (np: na 1-80,90km/h; na 3-130,140km/h; ale lepiej tak nie żyłować bo poco).
4,0
Układ jezdny
Wszystko fajnie jak jeździmy po autostradzie lub innych gładkich szosach, gdyż autko ma sportowe zawieszenie czyli twarde,
na naszych polskich drogach niestety się to czuje w komforcie i kieszeni.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu ok, ale z tyłu marnie jak w więkrzości sortowych i japońskich autek, dobrze że są lusterka boczne ;-)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, bardzo ładne wykończenie wnętrza jak na ten wiek,
mało jakie auto z tych lat ma takie wykończenie i rozwiązania.
Ponad czasowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super wszystko.
nic dodać nic ująć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na sportówkę to nawet sporo miejsca, widziałem mniej w innych autach. Z tyłu jak we wszystkich sportowych ciasno i nisko.
5,0
Wyciszenie
Bardzo fajnie wygłuszony, tylko mruk silnika, tak powinno być.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w jeździe mieszanej to 11-12l/100km, na dłuższej trasie jeszcze nie testowałem.
Co do napraw to jest ich mało (elektryka, zawieszenie, ukł.wydechowy itp) Ceny są różne, jedne części są tanie inne drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mało wydatków, ponad czasowy wygląd, zwłaszcza że ta wersja urodziła się w Japonii na rynek USA i Kanadyjski.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mało awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O silnik nie trzeba się martwić jak się o niego dba, jedynie zawieszenie na polskich drogach czasem ma dość.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 GT 136KM 100kW
[l/100km]