Silnik
: Silnik i układ jezdny jeśli są w dobrym stanie potrafią zadziwić na trasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Należy pamiętać o regularnej wymianie oleju, filtra, podzespołów rozrządu.
Układ elektryczny
: Ważne by wymieniać świece zapłonowe, zadbać o kopułkę i palec aparaty zapłonowego i przewody.
4,0
Całokształt
Auto jest super. Świetny \"yangtajmer\". Jestem bardzo zadowolony z tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje super. Mimo iż moja Celika ma duży przebieg to jednak sprawuje się bardzo dobrze. Równo przyspiesz i to \"mruczenie\" na wyższych obrotach ... \"bajka\". Sprawdzam regularnie olej i nie zauważyłem ubytków lub poboru przez silnik.Minus to duży apetyt na paliwo ale sportowe autko już tak ma. Ogólnie jest OK
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to dość newralgiczny podzespół Celici V. Przy tak dużych przebiegach jakie maja te samochody skrzynie \"haczą\" a najbardziej jest to odczuwalne na 2 i 3 biegu. Wynika to ze \"sportowej jazdy\" na tych przełożeniach i przyspieszeń do 100 -140km/h. Ogólnie skrzynia pracuje jeszcze dość dobrze ale czas robi swoje.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jeśli jest zadbany ( - wymiany łączników, amortyzatorów itp ) to czysta przyjemność z jazdy. Jeśli jest równa nawierzchnia to auto jedzie jak przyklejone do nawierzchni i bardzo trudno wyprowadzić go \"z równowagi\" , chyba że ktoś tego bardzo chce wtedy praw fizyki nie da się oszukać. Przy gwałtownym hamowaniu np. na mokrej nawierzchni pomaga oczywiście ABS.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu OK, do tyłu fatalnie ale cóż jak się siedzi prawie na asfalcie, a nadwozie coupe nie poprawia widoczności. Lusterka wsteczne dają wystarczające pole widzenia do tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu rąk i na swoim miejscu. Ogólnie dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewania działają dobrze. Mino 22 lat dmuchawa jeszcze się kręci, a nagrzewnica daje ciepło i nie cieknie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie sportowe auto to z przodu jest OK. Dla osób wysokich możliwość cofnięcia fotela załatwia sprawę. Niestety z tyłu miejsce symboliczne jak w maluchu 126p. Dzieci się zmieszczą.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie dość słabe ale kierowca sportowego auta musi słyszeć silnik. Na dłuższych trasach hałas może być uciążliwy i męczący.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2,0 GTi musi palić. Należy uwzględnić iż jest to auto 20-to letnie o sportowych parametrach (jak na tamte lata) Zużycie w mieście około 13litrów/100km to norma. Trasa przy spokojnej jeździe od 8 litrów wzwyż.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie wszystko się trzyma dobrze.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 156KM 115kW
[l/100km]