Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica V Coupe

biolon, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 156KM 115kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Celica V Coupe 2.0 i 16V 156KM 115kW 1989-1994 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pięknie wygląda.. po prostu to.. reszta sama poszła w tym kierunku. Kiedy wsiadam i podnosze lampy.. ta długa maska.. eh.. cudo..
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lakier szybko płowieje
Zawieszenie : U mnie po 100.000 wymiana kompletna zawieszenia
Przeniesienie napędu : Synchronizatory padają i ogólnie skrzynia nie jest najbardziej wyrwala
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze i lubi obroty [w sadzie to są jego robocze] powyżej 3tys. Silnik nie sprawia problemów, zimą odpala jak latem. Nie jest paliwożerny i nie wymaga w sumie kontroli. Co się może dziać to przy żwawszej jeździe lubi wziąć olej. Ale to chyba w każdym samochodzie tak jest. Poza tym mimo, że jest to Japończyk znośne przyspiesza na niskich obrotach. No i moc 156km przy spalaniu: trasa: 8-9 miasto 10-11 i mieszany 9 jest bardzo dobrym wynikiem. Na autostradzie jadąc 120km spaliła mi raz 7,8litra na 100km. Więc nawet jak na benzynę z 1992 roku potrafi mile zaskoczyć.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia również jest dobra, choć synchronizatory są jej słabą stroną - co prawda to dopiero można zobaczyć przy ostrej jeździe i dynamicznej zmianie biegów. Jadąc jak człowiek a nie jak wariat tego nie zauważymy. Czasem zdarza się, że wrzucenie wstecznego sprawia problem. Na drążku nie wchodzi [mechanik kontrolował i nic powierzchownego nie znalazł]. Po prostu wtedy daję na luz i jeszcze raz [wchodzi]. Albo na 1-ke i jeszcze raz wsteczny. Drążek chodzi bardzo luźno i przyjemnie. A biegi wchodzą jak w masło. Poza tym jak to skrzynia.. zmienia biegi;-)
5,0
Układ jezdny
Najmocniejsza strona Celicy.. bez dwóch zdań ma najbardziej usportowione zawieszenie w wersji że tak ujmę "rynkowej". Mam opony 195/60/14 i mimo takich "niesportowych" opon samochód ciężko jest przechylić [o ile w ogóle się przechyla;-) ]. Zakręty bierze tzn. połyka. Trzeba się przejechać by wiedzieć o czym mowa. Hamulce z kolei zostawiają trochę do życzenia. Hamować mocno hamują, ale przełożenie pedał-hamulec jest nie najlepsze. Takie mam wrażenie przy jeździe miejskiej. Jednak na trasie gdy wyskoczy wam coś na drodze to hamowanie z 150 do praktycznie 20-30km nie stanowi problemu. Toyota wtedy pokazuje swoją mocną stronę. Pewnie to dlatego, że ma z tyłu [nie wiem jak to się fachowo nazywa] mechanicznie regulowane hamulce, tzn. mechanik powiedział, że im wyższa prędkość będzie tym więcej siły będzie na tył przy hamowaniu. Reasumując samochód ma doskonałe właściwości jezdne, wręcz rajdowe. Kierownica i wspomaganie są zadowalające. Choć kierownica mogłaby być mniejsza.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność - duża szyba [przód i tył]. Jednak samochód jest niski i długi. Potrzeba czasu by się przyzwyczaić, ale jest ok.
4,0
Ergonomia
Jak na 156km samochód o aspiracjach sportowych jest bardzo oszczędny. Spalanie jest niskie. Fotele są bardzo dobre i wygodne. Prawie kubełkowe. Na ostrych zakrętach nawet tyłek się nie ruszy;-) Ułożenie przycisków, kierownicy siedzeń [i ich regulacja] pozwoli całkiem sprawnie dopasować się kierowcy do samochodu. Puszyści [grubaski] mogą utkwić w tych fotelach na dobre;-) A przy wysiadaniu też nie będą mieli bajki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ku mojemu zdziwieniu samochód bardzo szybko uzyskuje temp. roboczą i przez to zimą ogrzewanie szybko się załącza. Poza tym nic specjalnego. Można ustawić na nogi, szybę, przód itd. Innymi słowy przeciętnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer[ka] mają bardzo wygodnie. Fotele nie męczą na długich trasach. Jednak z tyłu to jakbyśmy nie lubili pasażerów - ciasnota i brak miejsca na nogi. To jest w sumie samochód dla dwojga [plus dziecko].
3,0
Wyciszenie
Kiepsko.. Silnik bardzo głośno pracuje. To może być zaletą lub wadą. Ja lubię ciszę przy spokojnej jeździe i niestety tego brakuje. Wyciszenia silnika.. Poza tym jest przeciętnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie bomba. Mało pali jak na tyle koni. Mało się psuje, i nie wymaga specjalnie pielęgnacji. Jednak części nie są najtańsze.. i tu jest bolączka każdego Japońca. Ale hej.. jak można tego cuda nie naprawiać i nie kochać:-D
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica V Coupe 2.0 i 16V 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
10,5
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica V Coupe