Silnik
: Jak już mówiłem wcześniej, gdy auto kupiłem miało uszkodzony zawór. Silnik naprawiony i jeździ jak szatan, nawet pomimo tego że ma te 105 KM.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Pęknięty zawór - samochód spalał znacznie więcej niż powinien. Usterka została spowodowana zainstalowaniem paska napinacza do VAG'ów. cena naprawy wyniosła nieco ponad 1000 złotych.
Zawieszenie
: Poszło mi łożysko z tyłu :)
5,0
Całokształt
Celica jest moim pierwszym samochodem, kupiłem go za własne pieniądze razem z bratem. Auto dopieszczamy, remontujemy, ogólnie mówiąc ładujemy w niego nasz budżet ;) Samochód może i nie jest idealny, ale jak na pierwszy samochód gorąco polecam - nie jest za słaby, nie jest też za mocny... jedyne co mi przeszkadza to to, że samochód jest już wiekowy. Poza tym, Toyotę kupiliśmy w niezbyt dobrym stanie, poprzedni właściciel podobno ją katował. Od czasu gdy my się nią zajmujemy, odradza się na nowo :)
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6 STI to całkiem porządna jednostka - pedał gazu wciśnięty na maksa potrafi wcisnąć w fotel. Inną zaletą jest to, że silnik jest dosyć prosty w konstrukcji, samochód jest dobry dla osób które dopiero uczą się mechaniki; jedyne co mi tutaj nie pasuje to to, że Toyota traci swoją moc na gazie, i jeździ dosyć wolno. Zresztą, na co ja się skarżę... gaz można wyłączyć w każdej chwili :)
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń; w egzemplarzu który posiadam czasami coś chrupnie, ale jak już mówiłem - kwestia wieku, oraz tego że auto było wcześniej katowane.
5,0
Układ jezdny
Również nie mam zastrzeżeń - samochód perfekcyjnie wchodzi w ciasne zakręty przy większych prędkościach... bez przecinania pasa jezdni! :)
Komfort
5,0
Widoczność
Początkowo widoczność wydawała mi się bardzo słaba. Z tyłu widoczność beznadziejna, z przodu tak nisko że nic nie widać... ale wiadomo - samochód jest niski, trzeba się tylko przyzwyczaić. Gdy wreszcie ogarniemy co i jak, podczas cofania będziemy widzieli dosłownie wszystko - poza tym, cieszy mnie to że auto ma tyle punktów odniesienia - to spoiler, to przednie światła... czasem można naprawdę dobrze się zaparkować w jakieś ciasne miejsce, nawet jak się nie jest perfekcyjnym kierowcą. Tak więc samochód polecam również paniom ;)
5,0
Ergonomia
Samochód jest bardzo wygodny wewnątrz; kierownica idealnie wpasowuje się w dłoń, gałka skrzyni biegów jest wygodny w trzymaniu (nalegam by jej nie zmieniać), poza tym siedzenia przednie są bardzo wygodne - lekko pochyłe sprawiają że kierowca leży tak jakby w pozycji półleżącej, przez co zyskuje na tym kręgosłup. Bardzo dobrze znosi się długie trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam, wręcz przeciwnie. Z chłodzenia nie korzystam, więc nie wiem jak to skomentować. Co do ogrzewania, gdy się je włączy ma się wrażenie że gdzieś w desce rozdzielczej umieszczona jest zwykła farelka, przez co z wlotów wyrzucane jest bardzo przyjemne powietrze, nawet dla osób które nie przepadają za klimatyzacją. W nowszych autach tego nie ma, a szkoda - bardzo przyjemne, naturalne ogrzewanie bez żadnych zbędnych wynalazków.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyny aspekt który mi nie pasuje. Przestrzeń dla dwóch osób jest wystarczająca, tyle mogę powiedzieć. W cztery osoby nie ma sensu się zabierać, koledzy zawsze narzekają że z tyłu jest bardzo ciasno. Nie polecam samochodu dla osób wysokich.
3,0
Wyciszenie
Z wyciszeniem nie jest zbyt idealnie. Podczas szybkiej jazdy auto często wydaje głośne dźwięki, głównie przy szybach; niektórym osobom przeszkadza, ja tak naprawdę się nie skarżę. Chociaż wiem że jeździłem autami lepiej wyciszonymi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
By zminimalizować koszty utrzymania proponuję kupić egzemplarz w dobrym stanie, z gazem. Samochód wprawdzie traci na mocy, ale za gaz płacę niewiele; mam butlę o pojemności 20 litrów, za każde tankowanie płacę około 50 złotych. A na pełnym baku samochód potrafi przejechać do 250 kilometrów. W moim przypadku nie było tak idealnie - kupiłem egzemplarz wyglądający z zewnątrz dobrze, dopiero jakiś czas po kupnie zaczęły się ujawniać ślady zużycia. Tak więc na wstępie trochę kasy poszło w błoto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pierwszorzędnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki? A co to jest?
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wszyscy dobrze wiedzą, samochód katowany szybko się zepsuje. Koszt naprawy jest dosyć wysoki, ale nie ma powodów do obaw - gruntowna naprawa auta zabiera kasę tylko jednorazowo, później pozostaje tylko nie katować przesadnie jak BMW, i jeździć, jeździć, jeździć.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 105KM 77kW
[l/100km]