Karoseria
: wielkość bagażnika mimo, że był to sedan
3,0
Całokształt
Auto dla niewymagających kierowców. Legendarną niezawodność można między bajki włożyć. Dbasz o auto jeździsz, nie dbasz stoisz. Jak przy każdym aucie. Jeżdżę po 40-50 tysięcy kilometrów rocznie zatem mogę coś na ten temat powiedzieć. Silnik 1,8 nie toleruje lpg, na 1,5 roku 9 razy regulacja, 2 wymienione mieszalniki, ze 3 razy wymieniane przewody wysokiego napięcia. Świece zapłonowe platynowe, brak zamienników-). Medal temu kto przy lpg tak ustawi jałowe obroty by te nie falowały, auto przy gwałtownym hamowaniu nie \"gasło\" a jednocześnie było nadal ekonomiczne-)
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik na ubogą mieszankę, w miarę elastyczny choć za elastyczność 1 biegu należy mu się pała.
3,0
Skrzynia biegów
haczy, ale to u japończyków często norma.
2,0
Układ jezdny
Nie ma się co oszukiwać, to nie mercedes, zawieszenie beznadziejne, na poprzecznych nierównościach tłucze niczym starsza vectra zaś na koleinach pływa i faluje-). Przy większych prędkościach uwaga na zakręty. Układ kierowniczy bezpośredni aż do bólu.
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu i na boki w porządku, do tyłu przy parkowaniu beznadzieja
3,0
Ergonomia
fotele niewygodne, ciekawe kto projektował ich ergonomię, na łukach i przy większych prędkościach doceniasz fakt istnienia kierownicy-)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja do bani, szyby przednia i boczne parują aż miło-) bez klimatyzacji nie polecam. Ciekawostka nadmuchu, auto stoi, silnik pracuje, pierwsze 30 minut masz chłodne powietrze mimo nastawu ogrzewania na maxa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu trzeba przyznać, że w sumie carina nie ma się czego wstydzić, no może pomijając szerokość wnętrza. Bagażnik ogromny.
2,0
Wyciszenie
pierwsze i mam nadzieję ostatnie auto, które profesjonalnie i w pełni informowało mnie po jakiej właśnie nawierzchni jadę-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ekonomiczność niesamowita pod warunkiem jazdy na benzynie. Na lpg zawsze paliła 10 litrów i to niezależnie od sposobu jazdy, w mieście i na trasie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena do 10 tysięcy złotych adekwatna do tego co carina oferuje. Nie wiem jak inne silniki, ten na benzynie to perełka, na lpg porażka. Jakość plastików we wnętrzu beznadziejna. W lato podróży bez klimy nie polecam. Auto typowe dla lat 90-tych. Dziś mimo niewątpliwych zalet już przeżytek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w sumie niewiele
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uwaga na pompę wspogania kierownicy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Carina V Sedan 1.8 i 16V 107KM 79kW 1993-1998