Silnik
: Uważać na silnik 4afe z wtryskami boscha, często siadają a koszt wymiany spory. Jak coś szukac modelu z wtryskami denso
3,0
Całokształt
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik pracuje głośno, przy większych prędkościach jego dźwięk jest denerwujący. Do sprawnego wyprzedzania należy bardzo przeciągać biegi.
3,0
Skrzynia biegów
Przełożenia w miarę. Problem czasami z jedynką.
3,0
Układ jezdny
Samochód jest nadsterowny. Układ jezdny, zawieszenie daje odczuć nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu bardzo dobra, gorzej z tyłem. Brakuje tylnej wycieraczki w sedanie.
4,0
Ergonomia
Nie mam większych zastrzeżeń.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tragedia. W ostre mrozy nie można dogrzać samochodu w środku, w lato bez klimatyzacji nie polecam. Interesujący jest środkowy nawiew, który daje chłodniejsze powietrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni nawet dla b wysokich osób.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie to chyba największy grzech Cariny E. Przy większych prędkościach nie można rozmawiać. Dużo do życzenia pozostawia także wyciszenie od strony komory silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Toyotę Carine kupiłem ze względu na niskie zużycie paliwa. Dobrze wyregulowana oszczędza portfel na stacji. Niestety naprawy w Carinie zniechęcają. Części dość drogie. Używane cięgno wycieraczek 150 zł, używany wtrysk boscha 100 zł, zawieszenie tylne zamienniki (poduszki, amortyzatory, sprężyny) 1000,
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu roku do naprawy, wymiany cięgno wycieraczek,
mechanizm tylnej szyby,, niesprawny w regulacji fotel.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu roku problem: tylne zawieszenie, sprzęgło, wtryski, maglownica
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 99KM 73kW
[l/100km]