Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Carina V Kombi

Calidris, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 269 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Carina V Kombi 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód niezawodny, ma same plusy, a minusów tylko kilka. Oto one: - słaby promień skrętu - słaby nawiew bez klimy - ciut za twarde zawieszenie - ciut za słabe wyciszenie - ale jak ktoś chce to może sobie wyciszyć ścianę grodziową silnika - strasznie skrzypi roleta bagażnika w kombi chyba nikt nie znalazł na to patentu
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w sam raz do tego auta. Dobrze wyprzedza się na 3 biegu, choć kopa dostaje dopiero po przekroczeniu 4000-4500 obr. Przyspieszenie fabryczne 9,5 do 100km bo jak na swe gabaryty stosunkowo lekkie auto to jest - 1160kg z klimą.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem ciężko wchodzi wsteczny.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjne, ale zawieszenie dość twarde jak na nasze dziury (w porównaniu z passatem b5 bardzo twarde) Auto dobrze trzyma się w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze, choć w moim starym przeszklonym audi było lepiej.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Denerwuje mnie tylko brak kontrolki świateł mijania (skutkiem czego zapłaciłem 200pln za jazdę na pozycyjnych po zmierzchu) i przeciwmgielnych przednich
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest słabo, gdyby nie klima szyby w deszczowe dni parowałyby w mgnieniu oka. Tylko dzięki klimie, która po serwisie działa super (3,5\'C na wyjściu z nawiewów) jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 192cm wzrostu i nie narzekam. Z tyłu też miejsca sporo.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie powala, słychać dość dobrze silnik, a na drodze nie porośniętej drzewami powyżej 100km/h wyraźny szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pb średnio 8,5. Na trasie 7,5 w mieście 10,5 Mam sekwencyjny gaz i niestety pal;i LPG dość sporo: miasto 13-14l trasa 10-11l. Z klimą około 1 litr więcej
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetne auto, szczególnie polecam silnik 2.0, który jest bezkolizyjny gdy np. zerwie się pasek rozrządu. Poza tym nic mi nie brał oleju. po założeniu gazu bierze 0,5l na 10.000 km. Mniejsze silniki ponoć są za słabe do tego auta a wersja na ubogą mieszankę ma awaryjną sondę lambda. Teraz za 5 - 9 tyś. można kupić ten model. poza tym super fotele, w ogóle nie widać zużycia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem z przebiegem 235.000 i wymieniłem jakieś elementy zawieszenia i klocki hamulcowe.Po przejechaniu 35.000 nic poważniejszego nie wymieniałem poza olejem, filtrami i paskami wieloklinowymi. Mechanik po kontroli zawieszenia też nic nie stwierdził, a dużo jeździłem po kiepskich powiatowych i gminnych drogach. Także zawieszenie mimo, że twarde to wytrzymałe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zupełnie nic, tylko żaróweczka podświetlenia konsoli środkowej i żarówka świateł mijania. Tylko raz stanąłem w trasie gdy odpadła mi cześć tłumika szorując po asfalcie. Ale miły człowiek w Namysłowie dospawał mi za jedyne 20 pln. i śmigam dalej. Dodam, że tłumik jest nadal oryginalny w 16 letnim aucie!!!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Carina V

Liczba wpisów: 12

Toyota Carina V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Carina V Kombi