Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Carina V Hatchback

Piozma, 19 lat temu
Silnik 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 170 tys. km
Toyota Carina V Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Rewelacyjne auto za rozsądne pieniądze , tanie w ekspoatacji zarówno pod względem spalania jak i napraw . Nie rzuca się w oczy , co może być również traktowane przez niektórych na minus .
Wrażenia
5,0
Silnik
Motor bardzo sprawnie wkęca się na wysokie obroty , ale i przy oszczędnej gospodarce paliwem jest wystarczająco dynamiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Długie biegi , nie trzeba nadmiernie mieszać patykiem w podłodze . Sprawnie wyprzedza zarówno na 4 tym jak i na 5 tym biegu . Czasem drobne problemy z zapięciem jedynki .
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo pewnie , wspomaganie kierownicy wydajne jednak nie obniża poczucia kontaktu z drogą . Dobre tłumienie . Niestety straszną bolączką są łączniki drążka stabilizatora , które to trzeba przy jeździe po polskich drogach wymieniać co około 10-12tyś km (stukanie) .
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki super , do tyłu gorzej bo wysoka maska , szczególnie dla kierowców niższych wzrostem . Oczywiście można założyć czujniki parkowania ...
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu , nic nie trzeba szukać . Jedyne zastrzeżenie do umiejscowienia sterowania szybami el. odruchowo chcąc otworzyć szybę kierowcy lub przedniego pasażera , ręka natrafia na przyciski tylnych szyb (5 lat i jeszcze się nie nauczyłem więc coś w tym jest)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja na dobrym poziomie , może w zimie trochę za długo trzeba czekać na rozgrzanie się wnętrza . Dziwne ale co jakiś czas do wentylatora potrafią dostać się wizytówki wkładane za szybę na mieście powodując denerwujące terkotanie (samochód nigdy nie był rozbity i wszystko jest spasowane jak należy)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest mnóstwo , komfortowe warunki dla kierowcy i jego pasażera , natomiast pasażerowie na tylnich siedzeniach mają więcej miejsca niż w mercedesie 124 szczególnie jeśli chodzi o nogi - pełen komfort
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie silnika i układu jezdnego dopiero przy prędkościach ponad 140-150km/h hałas staje się absorbujący ale jeszcze nie męczący
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nad wyraz ekonomiczne , w mieście przy spokojnej jeździe nie przekracza 8l/100km , na trasie to nawet potrafi 5l/100km spalić , ale przy normalnej jeździe z wyprzedzaniem itd to około 6-7l/100km . Typowy przegląd , to jedynie wymiana materiałów eksploatacyjnych bo nawet żarówki się nie spalają , no jedynie drążki stab. o których już pisałem ale to nie jest duży koszt (około 40zł szt.+wymiana)
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie dobrze utrzymany i wyposażony egzemplarz z roku 97 można dostać za około 16-17 tyś i nie będą to z pewnością zmarnowane pieniądze bo autko jeszcze długo posłuży.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje , nuda , nuda ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz odmówiła posłuszeństwa , ale jak się okazało padł akumulator , zdaża się ...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Carina V Hatchback 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Carina V Hatchback