Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Camry IX Sedan

Zenon, 3 lata temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Camry IX Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2024 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód OK. Szczegóły poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniki są dwa. Spalinowy i elektryczny. Elektryczny umożliwia spokojną jazdę ze stałą prędkością gdy mamy energię w akumulatorach. Pomaga również przy ruszaniu i dynamicznym przyspieszaniu. Wspomaga wówczas silnik spalinowy i działa trochę jak turbo doładowanie. Fajnie to działa. Wyprzedzanie czy przyspieszenie na autostradzie nie stanowi wielkiego wyzwania. Silnik spalinowy jest i działa. Jak działa razem z elektrycznym to jest dynamicznie i przyjemnie. Jak komputer zdecyduje że działa tylko spalinowy to jest trochę głośniej i wolniej ale ok. Silnik spalinowy wolnossący wydaje się być raczej prosty co powinno zaowocować przyzwoitą trwałością.
4,0
Skrzynia biegów
Trudno być fanem CVT. Zachowanie takich skrzyń raczej skłania do spokojnej jazdy, żeby zbyt często nie słyszeć silnika wyjącego na wysokich obrotach. Natomiast zaletą jest płynność jazdy. Przyspieszasz (spokojnie) i jedziesz bez żadnych szarpnięć. Również reakcja na gaz jest szybka. Bez większego opóźnienia auto bardzo dobrze przyśpiesza.
4,0
Układ jezdny
Jest ok. Raczej komfortowy i przeciętnie prowadzący się na zakrętach. Ja doceniam ten komfort bo to był jeden moich priorytetów. Natomiast porównując do fordów np. fokusa czy nawet s-max to prowadzi się po prostu normalnie.
4,0
Karoseria
Sedan ze swoimi zaletami (jest ładny) i wadami (jest niepraktyczny).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu OK. Nisko poprowadzona linia szyb i wąskie słupki z przodu. Do tyłu słabo ale jest kamera. Pomaga gdy nie jest brudna. A brudzi się szybciutko przy każdym deszczu.
5,0
Ergonomia
Brak Android Auto i Apple CarPlay. Generalnie całe te multimedia wyglądają archaicznie (z wyjątkiem jednej grafiki z przepływami energii). Ponadto obsługa całego auta raczej jasna i prosta bez udziwnień. Przesiadając się z innego auta nic nie powinno nas zaskoczyć. Plusem dużo przycisków i pokrętła do kilmy i radia. To naprawdę jest łatwiejsze w obsłudze niż celowanie w ekran dotykowy (szczególnie na nierównościach).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jet OK. Grzeje i chłodzi. Ma podgrzewane siedzenia. Nic nie paruje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Tu jest naprawdę bardzo dobrze. Bagażnik ok - jest spory. Wadą zawiasy wchodzące do środka.
4,0
Wyciszenie
Gdy jedziesz pomału np w mieście jest cicho - również gdy włączy się silnik spalinowy. Do 110-13o również jest znośnie. Natomiast powyżej jest już głośno. Bardzo wyraźnie słychać szumy opon i silnik też jest słyszalny przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest super. Średnia z 12 tyś - 5,9l/100 km. Spokojna jazda w trasie 4,4-4,8 l. Przepisowo po autostradzie i po mieści około 6-7 L. Przeglądów jeszcze nie robiłem to nie wiem ile kosztują
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena przyzwoita. Duże wygodne auto za średnią cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek. Zbyt nowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awarie nie wystąpiły.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Camry IX Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Camry IX Sedan