Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Camry IX Sedan

P, 4 lata temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Camry IX Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2024 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kiedy potrzeba zamienia auto w pocisk, a kiedy chcesz jechac ECO zrobisz to bez problemu. Średnie spalanie w mieście przy dość dynamicznej jeździe ok 5,5l potrafi pozytywnie zaskoczyć
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Trochę głośne hamulce, Pierdoła, ale skoro mam się do czegoś przyczepić to się czepiam.
5,0
Całokształt
Co prawda upodobania co do wyglądu to rzecz gustu niemniej jednak jest to auto, które naprawdę może się podobać. Niewątpliwie to auto potrafi pozytywnie zaskoczyć i dać dużo przyjemności z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jedna z mocniejszych stron tego auta. Wcześniej nie byłem przekonany do hybrydy jednak dzięki Camry zmieniłem zdanie. Bardzo duża elastyczność układu napędowego pozwala z jednej strony na spokojną, bardzo wygodną i niesamowicie oszczędną jazdę a z drugiej strony po wybraniu trybu sport lub po prostu wciśnięciu gazu do podłogi poczuć moc i przyspieszenie.
5,0
Skrzynia biegów
Co do wygody użytkowania nie mam zastrzeżeń. Skrzynia posiada 3 tryby "Eco", "Normal" i "Sport". W rzeczywistości przekłada sie to głownie na reakcje układu napędowego na nacisk gazu. W Eco jest nudno, tak naprawę nudno - auto zmienia sie w dziadkowóz. Jednak po wybraniu trybu sport Camry zamienia się w pocisk - serio. Auto bardzo dobrze się zbiera i świetnie reaguje na pedał gazu jednak jest to skrzynia bezstopniowa więc niestety dźwięk auta w momencie dynamicznego przyspieszania... no cóż trochę jak w skuterze. Wydaje mi się, że idealne rozwiązania nie istnieją - pytanie co komu odpowiada/przeszkadza. Jeśli liczy się komfort i przyjemność z jazdy może to być strzał w dziesiątkę. Jeśli jednak zależy Ci na rasowym brzmieniu silnika to raczej nie jest auto dla Ciebie.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo przyjemnie zwłaszcza przy prędkościach do 80-90 km/h. Niestety przy większych prędkościach to auto nie daje poczucia pewności w zakrętach. Podobnie jak po włączeniu trybu sport gdzie czuć, że jest się na granicy przyczepności.
5,0
Karoseria
Na razie bez zastrzeżeń wszystko wygląda dobrze, tak jak powinno.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na tak duże auto widoczność w mieście jest na naprawdę wysokim poziomie. Słupki nie zasłaniają zbyt mocno widoczności, w lusterkach też widać tyle ile trzeba. Podczas parkowania kamera cofania robi robotę. Nie ma do czego się przyczepić.
4,0
Ergonomia
Niby wszystko ok, ale tak jak w każdej Toyocie możliwości regulacji kierownicy zostawiają trochę do życzenia. Co prawda jest naprawdę dobrze, jednak ustawienia kierownicy pod kierowcę o wzroście 190cm+ tak, aby poczuł że jest idealnie może być niemożliwe. Poza tym ekran w konsoli centralnej sterowany dotykiem bywa uciążliwy w użytkowaniu zwłaszcza gdy jedziemy po niezbyt równej drodze. Irytacja przy próbie wybrania małej ikony na ekranie może prowadzić do rozproszenia kierowcy (tak wiem czepiam się jednak w tej kwestii jestem fanem joysticków przy podłokietniku)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Totalnie bez zastrzeżeń. Auto szybko się nagrzewa. Łatwo pozbyć się pary z szyb. Klimatyzacja też działa sprawnie. Ilość opcji i sposób sterowania bez zastrzeżeń. W pełni zasłużone 5/5*
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla każdej osoby w aucie. Z tyłu wygodny podłokietnik. Możliwość dokupienia pakietu komfortu dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Chciałbym znaleźć słabe strony w tej kategorii, ale chyba nie potrafię (a mam ponad 190cm wzrostu więc potrzebuję sporo miejsca).
5,0
Wyciszenie
Jak na auto marki nie będące w klasie premium jest naprawdę dobrze. Zwłaszcza przy prędkościach do 100KM/h w środku jest cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty części standardowo jak w każdym aucie tak więc nie ma do czego się przyczepić. Za to w momencie przyjazdu na stację buzia się cieszy. Spalanie śmieszne jak na tak duże i wygodne auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że cena jest adekwatna do jakości. Wykończenie wnętrza na prawdę fajne. Nic nie puka, nie stuka. Żadnych nieprzyjemnych plastików. Silnik robi robotę i mimo sporej masy i gabarytów jazda po mieście to przyjemność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spalony bezpiecznik. Pierdoła. Nie ma co na to nawet zwracać uwagi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Camry IX Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Camry IX Sedan