Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Camry IX Sedan

Paweł, ponad rok temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Toyota Camry IX Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2024 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto prowadzi się bardzo pewnie, i daje dużo frajdy nawet podczas dynamicznej jazdy.
Przeniesienie napędu : Jest niesamowicie płynne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak usterek
5,0
Całokształt
Patrząc na całokształt Camry to naprawdę świetne auto. Absolutnie genialna płynność układu hybrydowego, świetna elastyczność i błogie poczucie ciszy układu hybrydowego. Auto przestronne, pewnie i przyjemnie się prowadzące, limit trakcji na opcjonalnych oponach 235 jest duży, a auto zaskakuje ilością trakcji przy dużych prędkościach u ostrych zakrętach. Spektaularna ekonomia jazdy, i zupełnie innym poziom komfortu w porównaniu do VW Passata czy Skordy Superb. Samochód jest kompletny i posiada wszystko co potrzebne by połykać kilometry w dużej ilości, do auta idealnego brakuje napędu na 4 koła i 100 km więcej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy spokojnej jeździe nie słychać go wogóle, jeżeli pracuje to jest cichy i aksamitny. Przy ostrej jeździe ze względu na charakterystykę układu hybrydowego pracuje na wysokich obrotach. Zaskakuje brzmieniem! Nie kręci się wysoko, ale słychać że nie jest wytworem downsizingu jak silniki turbo bliskiej konkurnecji.
5,0
Skrzynia biegów
Jeździlem wieloma autami z hybrydowym układem napędowym, i skrzynia E-CVT jest bezkonkurnecyjna jesli chodzi o płynność jazdy. Przejechałem samochodem 105 kkm i nic się pod tym względem nie zmieniło, układ jest idealnie płynny, nie ma żadnych szarpnięć, nie występuje często krytykowane wycie skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Podstawową zaletą tego układu jest jego płynność, i bardzo cicha praca przy spokojnej jeździe. Dzięki silnikowi elektrycznemu elastyczność przy dużych prędkościach jest na bardzo wysokim poziomie. Auto jest dynamiczne a osiągi pozwalają na przyjemne i sprawne wyprzedzanie. Niskie zużycie paliwa jest wisienką na torcie.
5,0
Karoseria
Auto ma świetnie narysowanę linię karoserii. Jest duże i naprawdę ładne, czujniki parkowania mają duże pokrycie i pozwalają na bardzo precyzyjne i wygodne parkowanie. Nie miałem żadnych problemów z powłoką lakierniczą czy uszczelkami, aczkolwiek jest jeden denerwujący drobiazg, co przegląd proszę o smarowanie ograniczników drzwi, ponieważ zaczynają piszczeć bliżej interwałów serwisowych.
Komfort
5,0
Widoczność
Na fotelu siedzi się wysoko, widocznośc przez przednie i boczne szyby jest świetna. Kształt i wielkośc lusterek jest super. Widoczność do tyłu nie jest spektakularna, natomiast lusterka i kamera cofania całkowicie to nadrabia.
4,0
Ergonomia
Wnętrze jest przytulne i wygodne, podłokietniki są dobrze umieszczone, a możliwość dopasowania pozycji za kierownicą jest na bardzo wysokim poziomie. Pod ręką są uchwyty na kubki. Nie korzystam z ładowarki indukcyjnej do telefonu, jest wolna, i czuła na pozycję telefonu. Schowki są pojemne i właściwie umiejscowione, bagaznik duży i pakowny. Szkoda że nie ma autmatycznego zamykania. System mulitmedialny przed liftingiem jest średni, łatwy i szybki w obsłudze, i posiada wygodne fizyczne przyciski. Brakuje jednak apple car play, i android auto co jest sporym minusem. Nie używam fabrycznej nawigacji, prowadzi całkiem nieźle, i jest często aktualizowana, ale wygląd jest bardzo przesatarzały.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja z systemem Nanoe jest szybka i bardzo wydajna, chłodzi lub rozgrzewa samochód momentalnie, jej praca poza najszybszym tępem wentylatora jest cicha i bez zastrzeżeń. Podgrzewana fotele są bardzo wydajne i szybko się rozgrzewają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest przestronny, ale przytulny, siedzenia są wygodne nawet dls osób o większej masie, podłokietniki są bardzo szerokie, więc komfortowo mogą z nich korzystać osoby po obu stronach auta. Z tyłu bez problemu może usiaść i bardzo komfortowo podróżować osoba o wzroście 185 cm.
4,0
Wyciszenie
Auto jest dobrze wyciszone, a szumy zaczynają być mocno słyszalne dopiero powyżej 160km/h. Do 120km/h jest bardoz cicho. Charakterystyka pracy układu hybrydowego tylko wzmaga wrażenie cichego poruszania się. Najbardziej słychać opony, przednie nadkola i szyby.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto do tej pory nie miało żadnej awarii poza uszkodzonym chlapaczem. ASO na tle konkurnecji ma bardzo atrakcyjne ceny. Przeciętny przegląd co 15 kkm kosztuje mnie około 1500 pln. Ze względu na napęd hybrydowy, tarcze i klocki wymienia się bardzo żadko, co 120-160 kkm.
5,0
Stosunek jakość/cena
Posiadam auto w wersji Executive, w jasnej tapicerce i białej perle. Uważam że samochód w tej cenie jest kompletny i posiada wszystko co ważne. Jeździ bardzo przyjemnie a wnętrze daje wrażenie dużego luksusu, żałuję tylko że nie dopłaciłem do pakietu VIP.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Całkowita bezawaryjność i brak jakichkolwiek problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całkowita bezawaryjność i brak jakichkolwiek problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Camry IX Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Camry IX Sedan