Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Camry IV Sedan

Marian, 18 lat temu
Silnik 3.0 24V 190KM 140kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 200 tys. km
Toyota Camry IV Sedan 3.0 24V 190KM 140kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochod jest uzytkowany bardzo mocno, niemal codziennie przejezdza kilkadziesiat (czasem ponad sto) kilometrow. Nie jest garazowany, parkuje na ulicy w zimie i latem. Biorac to pod uwage zuzycie i koszty sa niskie. Jesli jest przecietnie zadbany nie sprawia problemow. Ma duzo miejsca we wnetrzu i wystarczajaco mocy by nie popasc w kompleksy na autostradzie. Polecam auto wszystkim tym, ktorzy lubia spokojna i wygodna jazde, szczegolnie na dluzsze trasy. Kierowcy o sportowym zacieciu moga byc Camry rozczarowani.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest elastyczny; pracuje bardzo rowno i cicho, zarowno na biegu jalowym jak i podczas przyspieszania, w normalnej eksploatacji nigdy nie brakuje mu mocy. Naprawde wysoka kultura pracy V6.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna nie sprawia zadnych problemow, nie szarpie i nie dziala z opoznieniem. Jest dobrze zgrana z silnikiem. Nigdy sie nie zepsula.
4,0
Układ jezdny
Na pewno nie jest to zawieszenie BMW. Nie daje powodow do narzekan w trakcie spokojnej jazdy ale rowniez nie zacheca do jazdy dynamicznej. Dobrze izoluje jadacych autem od nierownosci drogi, nie stuka i nie skrzypi. Jest komfortowe ale nie sportowe. Odpornosc na zuzycie lepsza niz przecietne. Mocne hamulce, skuteczne i wytrzymale.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widocznosc we wszystkich kierunkach. Przyzwoitej wielkosci lusterka. Widocznosci do tylu nie zaslaniaja zaglowki. Swiatla krotkie dobrze oswietlaja droge, natomiast swiatla stopu i dlugie moglyby byc troche mocniejsze.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu i pod reka. Doskonale zgrupowane i zorganizowane tak, ze nie potrzeba instrukcji obslugi zeby np. zamknac centralny zamek czy ustawic lusterka. Wskazniki widoczne i wystarczajaco duze (podswietlenie troszke za slabe). Obsluga pokretel i przyciskow na desce rozdzielczej jest intuicyjna. Malo schowkow na drobiazgi. Palaki w duzym bagazniku wnikaja do wnetrza, tylne siedzenia sa skladane, kolo zapasowe jest tylko dojazdowe. Naglosnienie takie sobie ale tez proste w obsludze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nienajgorzej ale mozna lepiej. Troche trwa zanim auto sie nagrzeje a i w lecie trzeba sporo poczekac az sie schlodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnostwo miejsca na nogi nawet dla wysokich osob, nie zawadza sie tez glowa o sufit. Kabina jest szeroka. Kierowca i pasezer maja do dyspozycji duzo miejsca na wygodnych fotelach, z tylu tez go nie brakuje.
5,0
Wyciszenie
Auto jest zaskakujaco ciche, silnik i zawieszenie nie daja tu zadnych powodow do narzekan. Przy dluzszej jezdzie z wysoka predkoscia zaczyna przeszkadzac szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa nie jest tak duze jak by sie moglo wydawac. OGROMNY wplyw na jego wysokosc ma charakter jazdy: gwaltowne przyspieszanie natychmiast odbija sie we wskazniku poziomu paliwa, tak samo jak dynamiczna jazda z wlaczona klimatyzacja; za to spokojna jazda w granicach 80-110km/h potrafi pozytywnie zaskoczyc przy nastepnym tankowaniu. Ceny czesci i napraw nie sa niskie, przegladow OK. Autoryzowany serwis jest drogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakosci do ceny jest bardzo dobry. Innymi slowy: trudno kupic auto tej wielkosci, jednoczesnie komfortowe i niezawodne oraz proste w obsludze. Zadbane, bedzie rzadko odwiedzac warsztaty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez caly okres uzytkowania (4lata) przepalily sie trzy zarowki, urwalo sie pokretlo radia i zepsulo sie elektryczne sterowanie lusterka kierowcy ale tylko w pionie. Wytrzymala tapicerka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Normalne zuzycie: amortyzatory i elementy zawieszenia, starter i akumulator (prewencyjnie), hamulce, wyciek plynu wspomagania kierownicy. Auto nigdy nie odmowilo posluszenstwa, zawsze dawalo mnostwo czasu na usuniecie usterek. Trzeba czesto zmieniac olej, koniecznie dobrego gatunku (syntetyczny), ze wzgledu na mozliwosc osadzania sie zgestnialych resztek w silniku (modele 97-01, cztero- i szesciocylindrowe). Warto upewnic sie przed kupnem auta u mechanika czy olej byl odpowiednio czesto zmieniany, poniewaz ta naprawa jest bardzo droga!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 24V 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Camry IV Sedan 3.0 24V 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
13,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Camry IV Sedan