Samochód tani do kupienia, ale drogi w utrzymaniu. Zaznaczam, że nigdy się nie zepsuł - zawsze ruszył i dojechał na miejsce. Niestety przy tym przebiegu dużo rzeczy się już zużywało - za dużo dla mnie - przedwczoraj pojechał do Kazachstanu ;-)))
Wrażenia
5,0
Silnik
Po dobrej regulacji poprawna i równa praca na LPG. Na benzynie nigdy nie miałem zastrzeżeń.
4,0
Skrzynia biegów
Ta nieszczęsna dwójka czasem opornie weszła, ale raczej na początku jazdy - po rozgrzaniu OK.
4,0
Układ jezdny
Za twardy dla mnie na studzienkach słychać je i czuć.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodnica klimy po stłuczce nawet bardzo lekkiej narazona jest na zniszczenie. W takim przypadku odradzam tanie zamienniki. Lepiej kupić w warsztacie gdzie się ją wymieni i nabije - w razie nieszczelności - wymienią.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu to perfekt
5,0
Wyciszenie
Przy 130 cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spora dostępność tanich i tandetnych zamienników
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy tym przebiegu niestety zawieszenie padło. Czeste wymiany tulei metalowo-gumowych wahaczy (zamienniki - Toyota wahacz kompletny ok.750pln, ale może wytrzymałby dłużej) i łączników stabilizatora.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przekładnia kirownicza - używka 500pln wystarczyła potem na 40Kkm. Cieknący regulator od sprzęgła przy skrzyni biegów. Sprzęgło kompletne wymienione w serwisie Toyoty przez poprzedniego własciciela przy przebiegu 120000km (faktura) wystarczyło do 2900000, czyli żywotność max 170Kkm. Po wymianie tarcz i klocków miałem 60Kkm spokoju i zużycie jeszcze na poziomie 50%
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 188KM 138kW
[l/100km]