Silnik
: fenomenalna jednostka, z niskim spalaniem i dysponująca zawsze odpowiednią mocą (automatyczna skrzynia)
Inne
: przyjemność z jazdy
Inne
: brak większych usterek
5,0
Całokształt
w sumie bardzo dobrze - wiedziałem że przesiadając się z trabanta że czeba będzie płacić
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam instalacje gazową która jest dostosowana do 230 koni a nie do 140 to powoduje że auto ma takie przyśpieszenie jak 3litrówka na gazie
poza tym warto dodać że silnik jest nie do \"zarżnięcia\" te samochody z tym silnikiem były projektowane na 400.000km
tuż po kupnie regulowałem przepustnice i przy okazji sprawdzili mi listw wtryskową - ludzie z aso powiedzieli mi że wygląda ona (listwa) jakby miała przejechane 20000 km a miała ćwierć miliona
5,0
Skrzynia biegów
fantastyczna
kickdown redukuje biegi super - jadąc 90km/h z czwórki redukuje do dwójki i ciągnie na niej do 115 albo jak włączymy sportowy tryb do 125km/h
4,0
Układ jezdny
jest to samochód typu limuzyna
niemieckie są sztywne
szwedzkie średnio sztywne
angielskie i japońskie to takie drogowe okręty - trzoszke buja na boki ale tak jak na łodzi - przyjemne uczucie
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
z przodu jest ok z tyłu mam hak nieodczepialny... :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima extra - w lecie podpalam papierosa, dochodze do samochodu, odpalam go włączam klime, nakierowuje ją na skóre, wychodze zamykam drzwi dopalam papierosa i wsiadam do przyjmnego samochodu
w zimie od razu ciepło
szyby parują przeważnie tylnie boczne jak jest powyżej 3 osób w samochodzie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
szkoda że nie ma pośredniej wartości między 4 a 5
mogłoby być więcej miejsca gdyby był niższy tunel środkowy
z tyłu ok
schowki sporo, ale głupio zaprojektowane schowki w drzwiach - za małe w stosunku do wielkości drzwi
5,0
Wyciszenie
nie ma cichszego samochodu - ostatnio wymieniałem jakąś siatkę od tłumików i zrobiło się tak że do 2000 obrotów na prawdę nie słyszę że jadę
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jazda na gazie
miasto bez korków 12-15 w zależności od obrotów - 12 przy jeździe do 2300 obrotów 15 powyżej 4000 zdarzyło mi się to raz w ciągu dwóch lat eksploatacji
trasa (prędkość dostojna (czyli 90-120)
trasa jedna osoba tempomat (obowiązkowo) 7-8
trasa dwie i wiecej osób tempomat 10
na benzynie nie robie dłuższych odcinków więc nie wiem
przeglądy - oleje etc to ceny takie jak się kupi, wymiany tanie
rozrząd jeden z tańszych i łatwo wymienialnych (niski koszt wymiany)
naprawy... w sumie nic wilkiego nie robiłem ale troche się tego nazbierało - poprzedni właściciel nie dbał a ja doprowadzam do w miare przywoitego stanu
aha dodam jeszcze że samochód jest lekki - waży około 1350 kg i przy tych 140 koniach łatwo mu jest to pociągnąć
5,0
Stosunek jakość/cena
jak ktoś założy że kupi samochód za 8000zł i Japończyka i że na dzień dobry będzie musiał wpakować w niego kilka tysięcy to na prawdę ok - ja w sumie musiałem zapłacić drugie tyle co za samochód żeby czuć że jest ok, ale warto było
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
silnik i skrzynia nie do zarżnięcia, reszta w miarę ok w końcu ten samochód ma 15 lat i przebieg ponad ćwierć miliona
ceny części
opony-nietypowy rozmiar-zimowe 700zł letnie 800zł (po znajmości)
- silnik krokowy - ja zapłaciłem 450zł za nówkę normalnie 1700zł
- przełącznik zespolony - kierunkowskazy i wycieraczki - około200zł
- olej bańka jakieś 80zł, i wykapało z niej około 0,5 l po 6000km (przebieg 270000)
- kupowałem skórę - 1000zł
- ubezpieczenie 2X750zł a w tym roku w superpromocji 500zł (przy 60%zniżek przez cały okres posiadania samochodu)
- montaż car audio 300zł
- termostat 2x50zł (poleciał 2 razy)
- termowłącznik wentylatora chłodnicy 80zł
- przewody hamulcowe 200zł
- siłowniki maski 40zł sztuka (życzę powodzenia w znalezieniu - szukałem ponad półtora roku)
- klocki i tarcze przód - 500zł
- przednia szyba = 500zł
to są koszty części
ceny napraw
- klamka lewa przednia (myślałem że zwariuje - zacieły misie drzwi = otworzenie drzwi 180zł, klamka 70zł malowanie 50zł zamontowanie 60zł= żeby normalnie skorzystać z samochodu w sumie 350zł)
regulacja przepustnicy aso - 200zł
oczyszczenie bębnów tył aso - 100zł
krokowy - u znajomych 100zł
regulacje gazu przeważnie 50-100zł
tarcze i klocki 150zł
termostat i termowłącznik 50zł
przekładanie opon - około 60-100zł
wymiana oleju - jakieś 50zł+filtr 25zł
wymiana przedniej szyby (pękła od rdzy na dachu) 500zł z częścią
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 136KM 100kW
[l/100km]