Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota C-HR II SUV

Kris1959, 1 dzień temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 197KM 145kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota C-HR II SUV 2.0 Hybrid Dynamic Force 197KM 145kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nowoczesna stylistyka. Jak na Toyotę szok.
Silnik : Ekonomiczny i dynamiczny
Układ hamulcowy : Reaguje bardzo sprawnie i efektywnie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak tylnej wycieraczki
Inne : Brak możliwości wyłączenia na stałe niektórych sygnałów dźwiękowych
4,0
Całokształt
Auto kupione oczami i po raz pierwszy w życiu zachwytem nad kształtem karoserii. Silnik, moc, oświetlenie, ogumienie R19 OK. Wiadomo Toyota. Miałem przez rok Yarisa Cross Adventure (full wypas) i gdyby nie ten silnik oraz słaba moc, pewnie bym został przy tym aucie, ale oczy kupowały nowego CHR 2.0 Executive. Szkoda, że nie rozsądek i rozum. Cenę, czytaj upust, udało mi się wytargować niezłą, ale drugi raz tego auta już bym nie kupił, przynajmniej za te pieniądze. Nagroda Nobla za brak tylnej wycieraczki, bo przecież woda miała sama spływać po szybie jak w sedanie. Chyba na testach w fabryce, bo przy normalnym użytkowaniu nawet przy prędkości powyżej 100 km/h deszcz nie spływa i zostają lusterka boczne, a przy cofaniu sygnały dźwiękowe i kamerka. Masakra, bo widoczność z tyłu i tak jest bardzo ograniczona. Komfort jazdy, przynajmniej z przodu, w porządku i o wiele ciszej niż w starym CHR. Kultura pracy silnika super. Spalanie, jak na tak dużą moc 197 KM bardzo niskie od 4 do średniej obecnie, czyli w zimie 5,1 l/100 km. Jazda po mieście i po autostradach OK. Brak możliwości całkowitego wyłączenia sygnału dźwiękowego przy przekraczaniu prędkości, o co nietrudno, bo czyta to chyba z chmury. Jadę po ulicy, gdzie nie ma żadnych znaków i ograniczeń, a sygnał się włącza przy przekroczeniu 30 km/h, bo jest to droga osiedlowa. W Yarisie Cross można to było wyłączyć na stałe, a tutaj za każdym razem przed jazdą trzeba by to robić. Pozostaje maksymalne wyciszenie, bo podobno takie są teraz wymagania UE. Pozostałe czujniki bardzo czułe i głośne. Też wyciszyłem ile się da, ale reagują nawet na krzak, który jest metr od samochodu. Ogólnie fajne auto z zewnątrz. Wewnątrz już nie jest tak różowo, jak za taką kasę. Kolega, który ma taki sam model zauważył spód auta, który już po roku jest w złym stanie i mechanik zalecił mu konserwację auta. Tego jeszcze nie sprawdzałem, ale zrobię to na wiosnę przy wymianie kół.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zarzutów. jest moc i kultura pracy. Przyśpieszenie w trybie Sport rewelacja.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów. Pracuje dużo ciszej przy przyśpieszaniu niż w poprzednim modelu
5,0
Układ jezdny
Dobre trzymanie zakrętów. Dobre resorowanie.
5,0
Karoseria
Nowoczesna i jak z filmu SF oraz z XXII a nie XXI wieku.
Komfort
3,0
Widoczność
Z tyłu fatalna. Przy padającym deszczu nic nie widać. Zostają lusterka boczne i kamerka, jak jest czysta. Z przodu, przy dużej wilgotności powietrza, często szyby zaparowane, ale jest na szczęście dodatkowy przełącznik do odparowanie szyb
4,0
Ergonomia
Do 130 km jest w miarę cicho. Później szum wiatru i kół słychać wyraźnie. Zostaje włączenie muzyki, by zagłuszyć ten nieprzyjemny dźwięk. W mieście w porządku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie ogrzewa i schładza auta. Klima automatyczna, dwustrefowa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, chociaż siedziska są za krótkie, a mam 182 cm wzrostu. Auto dla niższych, albo tych z Azji. Z tyłu nie jeżdżę, ale od pasażerów wiem, że dla niedużych i tylko dwóch osób jest nieźle. Powyżej 2 osób z tyłu ciasnota. Bark podłokietnika dla pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Jak w ergonomii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie - hybryda. Przeglądów jeszcze nie robiłem, to nie znam ceny.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena stanowczo zawyżona w stosunku do materiałów wewnątrz i wykończenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 6 tysięcy km jest bezawaryjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota C-HR II SUV