Karoseria
: Jakość montażu i dopasowania elementów.
2,0
Całokształt
Ma kilka zalet, ale więcej wad, jak za auto tego producenta. Ogólnie zawód. Wolę jeździć Yarisem (też nowym i nie Cross) niż CH-R.
Auto wykonane niechlujnie w zakresie montażu i dopasowania blach. Różnica szerokości szpar pomiędzy elementami, szczególnie w okolicach maski i błotnika i lamp przednich. Drzwi od kierowcy odbijają - trzeba było mocno walnąć aby się zamknęły od środka. W serwisie poprawili, zamykały się idealnie ale nie trzymały linii i szpar z drzwiami tylnymi. Wręcz odstawały od karoserii. Po kolejnej poprawce - linia i szpary ok, ale nie zamykają się idealnie lekko, czasem trzeba zamykać na dwa razy. Klapa bagażnika - jak nie walniesz to nie zamkniesz. Jakość montażu porażka.
Auto zaraz po wyjechaniu z salonu ściągało . Trzy poprawki w serwisie. Jeździ prosto , ale kierownica jest krzywo... Porażka montażowa numer dwa. Nadal w aucie nie czuje się pewnie -niby jedzie prosto, ale czuję że chwila nieuwagi i będę albo w rowie albo po przeciwnej stronie drogi...
Umiejscowienie przycisków na kierownicy od tempomatu - zwiększ prędkość i zmniejsz prędkość - wymaga kciuka o długości 10cm... przyciski rzadziej używane są bliżej koła kierownicy niż te używane co dzień - porażka projektowa nr 3 ( w Yaris jest odwrotnie i jest to o wiele wygodniejsze).. Przycisk na kierownicy głośniej ciszej - kolejna porażka.... bez oderwana uwagi od drogi -go nie użyjesz. W sumie i po co.... jakość dźwięku (głośników) porównywalna z Fiatem 125p.
Brak możliwości regulowania siedzenia pasażera - wyżej , niżej powoduje że już niewysoka osoba - 170cm - przy wsiadaniu do przodu - uderzy głową w dach. Słaba jakość materiału na fotelach w wersji Comfort - podobna do tej z dostawczej Dacii Dokker.
Zalety... wygląd - naprawdę ładnie zaprojektowane auto, bardzo ładny i funkcjonalny wyświetlacz z zegarami dla kierowcy
Zalety .... bardzo dobrze trzyma się drogi na zakrętach - można je pokonywać z dużą prędkością. Dość wygodna pozycja kierowcy i pasażera, mimo silnika 1.8 i 140KM bardzo przyzwoite przyspieszenie i dynamika. Duży plus za wszelkie systemy bezpieczeństwa i jakość ich działania (tempomat adaptacyjny lepszy jak w R. Captur). Bardzo fajna funkcja zdalnego włączania ogrzewania czy klimatyzacji . Oczywiście wielkim plusem jest skrzynia CVT i płynność jazdy. Przed zakupem CH-R wierzyłem że kolejnym autem będzie również Toyota lub Lexus.... po doświadczeniach z CH-R - kolejnym autem (za 3 lata) nie będzie już Toyota. (jeździłem RAV4 rocznik 2020, a teraz mam CH-R 2024 i Yaris HEV 2024.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
1,0
Karoseria
Wykonanie - dopasowanie fatalne. W dużym słońcu czy przy zimnym intensywnym białym oświetleniu widać różnice w odcieniu koloru na elementach plastikowych i metalowych.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od pierwszych kilometrów - brak zbieżności
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]