Ja naprawde cały czas zachodzę w głowę, jak to jest z tą "magią" toyoty. Czy ludzie faktycznie kupują samochody tylko na podtawie wyglądu zewnętrznego czy opinie kolegi, sąsiada czy reklam? Otrzymałem CHR jako samochód słuzbowy wersje Hybrid ze skrzynią CVT. Skrót CVT mozna przełożyc na jezyk polski - najgorszy koszmar każdego fana motoryzacji który jezdził w zyciu innymi autami oprócz wspomnianej toyoty. Dlaczego Toyota zawzięcie wciska ludziom na siłę hybrydy ze skrzynia cvt, nie mam pojecia. Toyotowska hybryda to takie połączenie doskonałemj reklamy i wciskania technologi przez handlowców w salonie którzy maja po kilka szkolen tygodniowo gdzie piora im mózgi wkładajc na siłe do głowy informacje - tylko toyota, tylko hybryda tylko skrzybnia ecvt. Drogie Panie i Panowie - nie tylko Toyota gdyz np technologia hybrydy w Hyundaiu posiada rewelacyjna skrzynie dct która bije na gowę lub nawet kilka głów technologie toyoty, nie tylko hybryda rozumiem, że nie macie silnika diesla a diesel to samo zło i pomiot szatana, lecz dieslem jezdzi sie jesli nie 100razy lepiej to napewno 99 razy lepiej niż toyotowska hybryda, i zdecydownie nie wciskajcie ludziom skrzyni cvtt czy ecvt gdyż nalezy sobie powiedziec jasno i wyraznie, ze skrzynia cvt to najgorszy pomysł w historii motoryzacji (było kilka złych pomysłów ale cvt to pretendent do pasa mistrzowskiego) jesli ktos lub jak silnik wyjac nie jedzie i nie jadąc wyje to tak skrzynia cvt sprawdzi sie w 101% a jesli ktos wymaga od auta chocby minimum funu, przyjemnosci, duszy to prosze omijac salony toyoty szerokim łukiem. A hasło, że sie nie psuje to jedna wielka bzdura bo wiele marek dzis sie nie spuje a oferuje dużo wieksza przyjemnosc z jazdy (Hyundai, Kia itp) Zdecydowanie polecam odbyc jazdy testowe w innych markach, piejzdzic poprobowac a nie kierowac sie opiniami innych.
Wrażenia
3,0
Silnik
nic ciekawego, słaby i wcale nie tak ekonomiczny jak mówią i piszą.
1,0
Skrzynia biegów
Absolutna porażka i tragedia
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wchodzenie do tyłu to raczej gimnastyka artystyczna, nisko opadająca linia dachu powoduje ze, nie mozna wejsc wygodnie i miło.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 47tys km przebiegu to i syrena 105L tez sie nie psuła.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW
[l/100km]