Inne
: Spalanie - w mieście naprawdę potrafi być ekonomiczny, trzeba się tylko nauczyć tym jeździć
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: napis wyświetlany pod lusterkami
4,0
Całokształt
To auto było kupione do jazdy po mieście, wcześniej jeździłęm hybrydami toyoty i doskonale wiedziałem co kupuję w sensie napędu. I z tej perspektywy auto się spisuje znakomicie - spod świateł do 50-tki to naprawdę mało co jest w stanie sobie z nim poradzić - a wiece? w mieście? nie ma potrzeby. A i w trasie daje radę, nawet w jeździe autostradowej choć wtedy spalanie wyraźnie rośnie (choć 8l/100 nie udało mi się przekroczyć, nawet jadąc tempomatem 140km/h (mierzone GPSem) na dystansie ponad 100km/h. Ale mały bak skraca zasięg w trasie zmuszając do tankowania maks co 500km - może nie starczyć by uniknąć drogiego paliwa przy autostradzie/ekspresówce.
Natomiast na krajówkach - też doskonale się sprawdza, nawet jeśli trzeba coś wyprzedzić... o ile ktoś nie ciśnie znacznie ponad dopuszczalne prędkości.
Trochę za głośny silnik przy dużych prędkościach
Wrażenia
4,0
Silnik
Z mojej perspektywy jest zupełnie wystarczający do miasta. W trasie mogłoby być ciut wiecej mocy ale dramatu nie ma jak się jeździ nie przekraczając znacząco dopuszczalnych prędkości
Za głośno przy dużych prędkościach i ostrym przyspieszaniu
4,0
Skrzynia biegów
To dziwny twór (skrzynia eCVT), ale można się przyzwyczaić do braku korelacji prędkości obrotowej silnika z prędkością pojazdu i przyspieszeniem. Sama praca skrzyni bez zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Znakomity. Auto trzyma się drogi jak przyklejone!
4,0
Karoseria
Łądnie toto wygląda ale nieco przekombinowane kształty, myjąc karcherem trzeba uważać w okolicy klamek tylnych bo...można zawrócić strumień i umyć sobie twarz ;). Ciężki do umycia szczotką
Komfort
4,0
Widoczność
Najgorzej jest gdy trzeba przepuścić auta jadące od tyłu skośnie - tu jest słabiutko, Poza tym jest OK. Widoczność do tyłu nie jest mi potrzebna - i tak parkuję na lusterka i kamerę, więc nie ma problemu
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń - nawet tablet daje się obsługiwać, nawigacja o wiele lepsza niż np w volvo. Niektórzy marudzą na brak pokrętła siły dźwięku - ja i tak to robię z kierownicy więc mi nie przeszkadza ( a ma zaletę bo pasażer nie grzebie przy radiu).
Jedyny minus to schowany w menu tryb jazdy sport
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest świetnie, zwłaszcza klimatyzacja, System nanoe sprawia że powietrze nie jest suche, jest takie jak trzeba
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą wielkość auta zaskakująco przestronnie
2,0
Wyciszenie
to największa wada tego auta. Głośno przy wysokiej prędkości obrotowej silnika
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogi w zakupie, ale potem jest OK
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto do miasta. Jeśłi ktoś to kupi do jeżdzenia w trasie, będzie zawiedziony (ale to dotyczy wszelkich hybryd ). Za to w mieście naprawde trudno się przyczepić
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- Duża czułość radaru bliskiego zasięgu na zabrudzenie- breja/syf na drodze i PCS przestaje działać
- awaria akumulatora (ponoć był wadliwy- wymiana na gwarancji)
- awaria podświetlenia chodnika pod lusterkami - zamiast wyświetlać napis Toyota C-HR zaczął wyświetlać jakieś bąble - wymiana na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW
[l/100km]