Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota C-HR I Crossover

C_HR, 5 lat temu
Silnik 1.2L Turbo 116KM 85kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota C-HR I Crossover 1.2L Turbo 116KM 85kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Bardzo fajny samochód budzący wiele emocji u znajomych. Jest nietuzinkowy i zdecydowanie wyróżnia się na ulicy z tłumu podobnych do siebie aut. Ma super nowoczesne i odważne wzornictwo a przede wszystkim ten samochód swoimi rozmiarami idealnie pasuje do moich potrzeb - jakby był zrobiony na miarę. Jeżeli ktoś mówi, że mu się to auto nie podoba to bąź pewny, że Ci go zazdrości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tę pojemność to całkiem dobrze radzi sobie z wagą auta wynoszącą 1400 kg. Troszke brakuje momentu obrotowego co jest wyczuwalne szczególnie przy ruszaniu oraz na drugim biegu ale od trójki wzwyż jest już całkiem dobrze. Bardzo dobrze reaguje na gaz na szóstym biegu. Przy prędkości ok. 90 km/h jeżeli chce się delikatie przyspieszyć do 120 km/h można spokojnie nie redukować biegu do piątki. Silnik jest też bardzo cichy. W zasadzie słychać go jedynie przy przyspieszaniu a na postoju wewnątrz panuje kompletna cisza. Przy predkości 100km/h na szóstym biegu obroty wynoszą niecałe 2000 obr/min. Ja jeżdżę głównie sam lub w dwie osoby więc na moje potrzeby wystarczy. Aczkolwiek uważam, że idealny do tego auta byłby silnik 1.4 o mocy 130 - 140 KM .
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi bardzo dobrze i precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie rewelacja ! Dodam, że jeździłem samochodami niemalże z każdej półki oprócz sportowych.
5,0
Karoseria
Wzornictwo wyprzedzajace epokę. Znajomi mówią, że auto jest "kosmiczne". W internecie mozna spotkać krytyczne opinie na temat słabej widoczności dla pasażerów jadących z tyłu (wysoko unosząca się do tyłu linia bocznych szyb). Jednakże zauważyłem, że może to przeszkadzać jedynie gdy che się spojrzec w bok pod katem 90 stopni. Patrząc pod kątem 45 stopni w stosunku do kierunku jazdy widoczność dla dorosłych osób jest OK. Natomiast dzieci jeżdżą w fotelikach i też nie powinny mieć problemów z widocznością.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczniść do przodu jest idealna a do tyłu się nie jeździ :). Mam czujniki parkowania i kamerę cofania. A tak w ogóle to mi do parkowania wystarczają lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Troszke brakuje schowków ale przynajmniej jest też mniej niepotrzebnych rzeczy w aucie :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje nawiewów w konsoli centralnej dla pasażerów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 177 cm wzrostu i mam wrażenie, że to auto jest dopasowane do mnie jak marynarka szyta na miarę. Dla pasażerów z tyłu przydałoby się jakieś 3 cm więcej na nogi. Zauważyłem też, że wysiadanie z tylnej kanapy nie jest za wygodne ale na szczęście ja jeżdżę na fotelu kierowcy :)
4,0
Wyciszenie
Jak na ten segment to jest nieźle ale mogło by być lepiej Do 110 -120 km/h jest OK ale powyżej 120 jak dla mnie robi się już zbyt głośno. Podobno wersja poliftowa od 2019 r jest już lepiej wyciszona. Samochód zdecydowanie bardzie do jazdy po mieście i drogach krajowych niż na autostrady.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w normie jak na masę 1400 kg. Przy spokojnej jeździe w mieście bez korków samochód spala ok. 6,2 l/100 km. W zimie przy ładnej pogodzie i delikatnym wietrze z tyłu jadąc siódemką z Gdyni do Warszawy z predkościami miedzy 100 - 120 km/h komputer pokazał średnie spalanie 6.0 l/100 km. W lecie na drogach powiatowych w zależności od pogody i kierunku wiatru spalanie wynosi od 4,8 do ok 6,0 l/100 km. Natomiast w mieście przy mojej spokojnej jeździe spalanie waha się między 5.6 a 7.0 l/100km. Ceny przeglądów w ASO w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto w promocji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie nowy samochód więc jeszcze nic nie mogę powiedzieć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory brak jakichkolwiek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2L Turbo 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota C-HR I Crossover 1.2L Turbo 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota C-HR I Crossover