Ocena kierowcy - Toyota C-HR I Crossover Facelifting
dimenzo,
ponad rok temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rok produkcji 2022
Przebieg:
20 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Bardzo dynamiczne, hybrydowe combo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
4,0
Całokształt
Auto bardzo przyjemne, choć i specyficzne, zarówno pod względem stylistyki, jak i swoich plusów i minusów. Dobre do jazdy po mieście, jak i w trasę czy lekki teren. Pierwszy mój crossover i wspominam bardzo dobrze, choć miejsca w środku na tylnej kanapie jak na lekarstwo, a bagażnik również nie należy do ogromnych. Ogólnie polecam osobom, które chcą coś większego niż hatchback i bez sportowego zacięcia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super jednostka, dynamiczna, zrywna, bezproblemowa i bardzo dobrze współpracująca z kierowcą. Przełączanie trybów jazdy EV/HEV praktycznie bez wyczucia. Wyczuwalne za to jest nieco doładowywanie baterii przy niskim poziomie naładowania, ale mocniejsze depnięcie przywróci poczucie braku mocy. Optymalizacja to duży plus.
5,0
Skrzynia biegów
e-CVT spisuje się samo w sobie bardzo dobrze, skrzynia świetnie czuje zapotrzebowanie na moc i dopasowuje się mocno elastycznie. W zasadzie jedyny problem jaki miałem, to naprawdę mocne buczenie w momencie równoczesnego ładowania baterii i przyspieszania, czyli jazdy tylko na silniku spalinowym. Niemniej w porównaniu do innych CVT myślę, że nie można jej niczego zarzucić.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze, przekładnia bardzo dobrze dostosowuje się w zależności od tego, czy wyjeżdżamy aktualnie z parkingu, wykonujemy skręt na światłach, czy też jedziemy drogą lub po autostradzie. Nie oczekuję tu cudów w prowadzeniu, bo to nie jest auto sportowe ani usportowione, więc ocena moim zdaniem słuszna.
4,0
Karoseria
Nie zaobserwowałem żadnych problemów, choć w posiadaniu auta byłem dość krótko. Być może warto tu poczytać inne opinie. Moim zdaniem sprawia wrażenie dość wytrzymałej, choć sama blacha wydaje się być nieco cieńsza niż w innych autach, jakimi jeździłem.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj pojawia się niefortunny słupek C, chyba wszystkim już dobrze znany. Taki urok tego samochodu. Rekompensuje to na pewno kamera cofania i asystent martwego pola. Mimo wszystko przy szybkich manewrach, głównie włączaniu się do ruchu, a najgorzej na łuku, jest to zdecydowanie mocno problematyczne.
3,0
Ergonomia
O ile miejsce dla kierowcy i pasażera jest w porządku, o tyle tylna kanapa powinna służyć głównie do wożenia dzieci lub zakupów. Jazda w trasie z osobami dorosłymi może być bardzo niekomfortowa. Z pewnością nie polecam, jeśli planujecie w ten sposób zwiedzać jakieś miejsca, bo zwyczajnie widoczności z tyłu nie ma żadnej i pasażer musi cały czas wychylać się w przód, aby spoglądać przez okno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem problemów ani z jednym, ani z drugim. Auto nagrzewa się bardzo szybko, klimatyzacja realizowana jest z baterii hybrydowej, więc nawet w korku, na postoju, itp. nie ma problemu z chłodzeniem pojazdu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wspomniałem w ergonomii, z przodu jest w porządku, z tyłu jest już gorzej. To taki hatchback na sterydach, więc nie ma się czego więcej tu czepiać.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest znośne, ale nie porywa. W trasie do 120km/h moim zdaniem jest w porządku. Niemniej jeśli porównamy sobie chociażby z Camry z tego samego rocznika, to różnica robi się już dość wyczuwalna. Skrzynię mocno słychać w momencie wchodzenia na obroty, co jest specyfiką skrzyni, ale mogłoby być poprawione lepszym wygłuszeniem. Warto trzasnąć tylnymi drzwiami, aby zrozumieć, o co chodzi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto miałem praktycznie nowe, więc wymiana oleju i jazda. Nie będę wspomał o kosztach serwisu, ponieważ auto użytkuję za granicą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując samochody konkurencji, wszystkie za i przeciw, jakość wykonania i serwisu, będę wierny marce Toyota. Myślę, że w podobnym budżecie można znaleźć lepiej wyposażone samochody, ale u mnie przeważyła niezawodność i doświadczenie producenta w produkcji hybryd. Rozważałem Corollę w kombi w podobnym budżecie, ale los przypadkiem wybrał C-HR.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem żadnych problemów, żadnych przypadkowych błędów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się takiego nie wydarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
[l/100km]