Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota C-HR I Crossover Facelifting

Kamil M, 3 lata temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota C-HR I Crossover Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2023 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Podobno wyjąca skrzynia u mnie jakoś wyć nie chce. Czy jeżdżę jak dziadek?
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
5,0
Całokształt
Po 2 miesiącach i 4 tys. kilometrów za kierownicą mogę szczerze powiedzieć, że ten samochód jest genialny jako podstawowy samochód dla 2 osobowej rodziny. W mieście pali poniżej 5 litrów, w trasie przy tempomacie ustawionym na 130 do 6,5. Jazda to sama przyjemność zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. 2L w trasie spisują się świetnie, silnik słychać tylko i wyłącznie przy bardzo gwałtownym przyspieszaniu, więc skrzynia e-cvt nie jest tu żadnym problemem. Jedyne "ale" mam do wyciszenia samochodu - nadkola są bardzo słabo wyciszone.
Wrażenia
5,0
Silnik
W trasie idealny - nie męczy się i żwawo przyspiesza. W mieście spalanie poniżej 5 litrów - czego chcieć więcej? Podobno przybywa oleju - u mnie, póki co tego nie widać, zobaczymy jak będzie dalej. Silnik pracuje cicho, trzeba się bardzo wsłuchać, żeby odczuć przełączanie się miedzy silniiem elektrycznym, a spalinowym. Jak dla mnie - pełen luksus.
5,0
Skrzynia biegów
Jaka skrzynia? :P O ile nie jeździmy jak rajdowiec to wszystko działa niesamowicie sprawnie i cicho. Silnik elektryczny w moment rozkręca spalinówkę, co pozwala mieć dostęp do pełnego momentu obrotowego przez całą podróż.
5,0
Układ jezdny
Jest naprawdę precyzyjnie, choć trzeba się do tego nieco przyzwyczaić. Przesiadłem się do C-HRki z 15 letniego samochodu i czuć jednak, że za wszystko odpowiada tu elektronika. Jest wygodnie, pewnie, jednak czasami brakuje "bezpośredniości" prowadzenia, zwłaszcza przy dynamicznej jeździe.
5,0
Karoseria
Póki co po 2 miesiącach brak rys, kolor nebula blue z czarnym dachem prezentuje się bajecznie zarówno w słońcu jak i w pochmurny dzień. Oby cienka warstwa lakieru nie zużyła się za szybko, no ale po coś mamy wosk, prawda?
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu - bajecznie, do tyłu też, o dziwo jest bardzo dobrze. Jak dla mnie jedyny mankament jest gdy jadę z pasażerem, a nie ma on fotela odsuniętego do tyłu i muszę spojrzeć, przez jego szybę - wtedy widoczność jest bardzo mocno ograniczona. Dodatkowo małe szyby z tyłu powodują, że ciężko z widocznością przez nie, moim zdaniem czujnik martwego pola w tym samochodzie nie powinien być opcją, a standardem.
5,0
Ergonomia
W środku dużo miejsca, zarówno dla pasażerów z tyłu, co jest dla każdego wsiadającego zaskoczeniem, jak dla kierowcy. Wszystkie niezbędne elementy są pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód odebrałem w lutym przy mrozach w okolicach 15 stopni poniżej zera. Ani akumulator nie miał żadnych problemów, ani grzanie. Samochód nagrzewa się w moment, podgrzewanei siedzenia i kierownicy są działają bardzo sprawnie, nie ma potrzeby "aklimatyzacji" wchodząc do samochodu na mrozie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma co się rozpisywać - jest wygodnie, przestronnie i podróż 600 km jednym ciągiem nie męczy ani o jotę. Zrobiłem w weekend 1500 km i jedyne czego żałowałem, to że trzeba już wysiadać z samochodu.
4,0
Wyciszenie
Jest o niebo lepiej niż w moim 15 letnim samochodzie, jednak przy wyższych prędkościach bardzo słychać szum z nadkoli. Podobno było to poprawione w wersji poliftowej, którą posiadam, mogę jednak powiedzieć, że zdecydowanie niewystarczająco.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co żadnych kosztów nie musiałem ponieść poza zmianą opon i tankowaniem, nic się nie psuje, tylko lać benzynę. Przy tym spalaniu portfel nie "boli" .
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie spodziewałem się tego, że wszystko będzie aż tak dobrze spasowane. Gdyby nie taka ilość twardego plastiku z tyłu, dałoby się odczuć, że samochód ma aspiracje do segmentu premium, no ale zrozumiałe jest, że nie może być zbytnią konkurencją dla lexusa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co żadnych awarii - oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co żadnych awarii - oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota C-HR I

Liczba wpisów: 11

Toyota C-HR I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota C-HR I Crossover Facelifting