Ocena kierowcy - Toyota C-HR I Crossover Facelifting
Kamil M,
3 lata temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rok produkcji 2020
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Podobno wyjąca skrzynia u mnie jakoś wyć nie chce. Czy jeżdżę jak dziadek?
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: brak
5,0
Całokształt
Po 2 miesiącach i 4 tys. kilometrów za kierownicą mogę szczerze powiedzieć, że ten samochód jest genialny jako podstawowy samochód dla 2 osobowej rodziny. W mieście pali poniżej 5 litrów, w trasie przy tempomacie ustawionym na 130 do 6,5. Jazda to sama przyjemność zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. 2L w trasie spisują się świetnie, silnik słychać tylko i wyłącznie przy bardzo gwałtownym przyspieszaniu, więc skrzynia e-cvt nie jest tu żadnym problemem. Jedyne "ale" mam do wyciszenia samochodu - nadkola są bardzo słabo wyciszone.
Wrażenia
5,0
Silnik
W trasie idealny - nie męczy się i żwawo przyspiesza. W mieście spalanie poniżej 5 litrów - czego chcieć więcej?
Podobno przybywa oleju - u mnie, póki co tego nie widać, zobaczymy jak będzie dalej.
Silnik pracuje cicho, trzeba się bardzo wsłuchać, żeby odczuć przełączanie się miedzy silniiem elektrycznym, a spalinowym. Jak dla mnie - pełen luksus.
5,0
Skrzynia biegów
Jaka skrzynia? :P
O ile nie jeździmy jak rajdowiec to wszystko działa niesamowicie sprawnie i cicho.
Silnik elektryczny w moment rozkręca spalinówkę, co pozwala mieć dostęp do pełnego momentu obrotowego przez całą podróż.
5,0
Układ jezdny
Jest naprawdę precyzyjnie, choć trzeba się do tego nieco przyzwyczaić. Przesiadłem się do C-HRki z 15 letniego samochodu i czuć jednak, że za wszystko odpowiada tu elektronika. Jest wygodnie, pewnie, jednak czasami brakuje "bezpośredniości" prowadzenia, zwłaszcza przy dynamicznej jeździe.
5,0
Karoseria
Póki co po 2 miesiącach brak rys, kolor nebula blue z czarnym dachem prezentuje się bajecznie zarówno w słońcu jak i w pochmurny dzień. Oby cienka warstwa lakieru nie zużyła się za szybko, no ale po coś mamy wosk, prawda?
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu - bajecznie, do tyłu też, o dziwo jest bardzo dobrze. Jak dla mnie jedyny mankament jest gdy jadę z pasażerem, a nie ma on fotela odsuniętego do tyłu i muszę spojrzeć, przez jego szybę - wtedy widoczność jest bardzo mocno ograniczona. Dodatkowo małe szyby z tyłu powodują, że ciężko z widocznością przez nie, moim zdaniem czujnik martwego pola w tym samochodzie nie powinien być opcją, a standardem.
5,0
Ergonomia
W środku dużo miejsca, zarówno dla pasażerów z tyłu, co jest dla każdego wsiadającego zaskoczeniem, jak dla kierowcy. Wszystkie niezbędne elementy są pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód odebrałem w lutym przy mrozach w okolicach 15 stopni poniżej zera. Ani akumulator nie miał żadnych problemów, ani grzanie. Samochód nagrzewa się w moment, podgrzewanei siedzenia i kierownicy są działają bardzo sprawnie, nie ma potrzeby "aklimatyzacji" wchodząc do samochodu na mrozie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma co się rozpisywać - jest wygodnie, przestronnie i podróż 600 km jednym ciągiem nie męczy ani o jotę. Zrobiłem w weekend 1500 km i jedyne czego żałowałem, to że trzeba już wysiadać z samochodu.
4,0
Wyciszenie
Jest o niebo lepiej niż w moim 15 letnim samochodzie, jednak przy wyższych prędkościach bardzo słychać szum z nadkoli. Podobno było to poprawione w wersji poliftowej, którą posiadam, mogę jednak powiedzieć, że zdecydowanie niewystarczająco.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co żadnych kosztów nie musiałem ponieść poza zmianą opon i tankowaniem, nic się nie psuje, tylko lać benzynę. Przy tym spalaniu portfel nie "boli" .
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie spodziewałem się tego, że wszystko będzie aż tak dobrze spasowane. Gdyby nie taka ilość twardego plastiku z tyłu, dałoby się odczuć, że samochód ma aspiracje do segmentu premium, no ale zrozumiałe jest, że nie może być zbytnią konkurencją dla lexusa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co żadnych awarii - oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co żadnych awarii - oby tak dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
[l/100km]