Zawieszenie
: wytrzymuje polskie drogi i dobrze trzyma w zakrętach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Złuszczająca się wieszchnia warstwa lakieru z przednich elementów plastikowych.
4,0
Całokształt
Solidne, żwawe autko do miasta. W każdą dziurę się wciśnie, mało pali, ostro przyspiesza i nie psuje się. Osoby narzekające na hałas czy plastikowość wnętrza odsyłam do klasy B - tam będzie lepiej. Czytałem też że podobno \"Panda\" lepsza - nie wiem w czym. Może w wietrzeniu portfela bo zawieszenie Pandy wymienia się co 40tyś podczas gdy w Aygo po 75tyś nie wymaga żadnych interwencji. Nie wiem jak dla Was ale dla mnie niezawodność i frajda z jazdy pozwalają wiele wybaczyć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajnie \"mruczy\", bardzo ochoczo wkręca się na obroty a po zmianie filtru na K&N pięknie ciągnie od niskich obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna i rewelacyjnie zestopniowana: na 5tce ciągnie od 50km/h co dobrze wpływa na spalanie, podczas gdy na 2ce dochodzi do 110km/h co dobrze wpływa na wyprzedzanie :-)
5,0
Układ jezdny
Tak, jest twardy. Nawet bardzo twardy. Ale po 75tyś km przejechanych po największych dziurach Gdańska NIC nie trzeba w nim wymieniać! A w zakrętach jeździ jak po szynach i dopiero poprzeczna nierówność (np tory tramwajowe) potrafią go nieco przesunąć.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobrze, w zakrętach przeszkadzają grube słupki. Do tyłu słabo bo mała szyba i ogromne słupki. Wszystko nadrabia lusterkami bocznymi które są przeogromne.
3,0
Ergonomia
W kabinie wszystko na miejscu, wszystko łatwo dostępne i po 6ciu latach działa. Ogromny minus za półkę nad bagażnikiem która doprowadza do szału przy próbie włożenia/wyjęcie siatki z zakupami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima latem radzi sobie całkiem dobrze. Zimą mały silnik wolno się nagrzewa przez co trochę czasu mija zanim w aucie zrobi się ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca w brud. Z tyłu ciasno. No ale taka uroda małego mieszczucha.
2,0
Wyciszenie
Tu słabo. Hałasuje zarówno silnik jak i opony. No ale jak auto waży 700kg to skądś ta lekkość się bierze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jakoś wzrosty cen paliw za mocno nie bolą.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie nie jest przy czym oferuje mało dodatków. Bezawaryjność rekompensuje większy wydatek początkowy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lakier na przednich elementach plastikowych złuszczył się już prawie zupełnie. Estetyka ucierpiała ale że to plastik to szkoda żadna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 40tyś km wymieniłem sprzęgło - nie wytrzymało mojej ostrej jazdy. Założyłem większe od Yarisa i problem z głowy. Poza tym NIC się nie zepsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 68KM 50kW
[l/100km]