Silnik
: Dynamika silnika. To nie jest zawalidroga.
4,0
Całokształt
Małe auto do miasta i ewentualnie krótkie trasy. Zwinne i sprytne autko. Samochód trochę blaszany w środku tylne szyby są tyko uchylne, nie ma zamykanego schowka. Są takie rzeczy w tym wozie, które projektował księgowy. Ten samochód kupiłem trochę przez przypadek. Auto jest dobre do najważniejszych rzeczy i niezawodność trudno się przyczepić. Ale mam mieszane uczucia i nie wiem czy kupił bym to auto jeszcze raz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam w swoim aucie obrotomierza i w mieście czasem muszę spojrzeć na lewarek żeby sie upewnić, na jakim biegu jadę. Chociaż jeśli chcę kogoś szybko wyprzedzić redukcja biegów się przydaje.
4,0
Skrzynia biegów
Jedyna rzecz, która mnie trochę irytuje w tym aucie. Skrzynia biegów pracuje oczywiście dobrze, ale słychać taki metaliczny dźwięk podczas wrzucania biegów. Przywykłem do tego natomiast pierwsze wrażenie było negatywne.
4,0
Układ jezdny
Ładnie chodzi w zakręty, precyzyjny układ kierowniczy. Jeśli chodzi o manewrowanie na parkingu to chyba tylko Smart będzie lepszy. Trochę słabo tłumi nierówności drogi zwłaszcza poprzeczne, ale to jest krótkie auto, więc taka jego natura.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słaba widoczność do tyłu szczególnie w prawą stronę. Widoczność utrudnia dość gruby tylny słupek i zagłówek fotela. Jak jeżdżę sam to kładę oparcie. Jeżeli jedzie sie z pasażerami na tylnej kanapie, to trasę do tyłu można obserwować jedynie lusterkach zewnętrznych.
4,0
Ergonomia
Mam elektryczne szyby i ich sterowanie jest zrobione oszczędnościowo. Jeśli kierowca chce opuścić szybę pasażera musi się gimnastykować. Tanie auto.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba regularnie wymieniać filtr kabinowy inaczej szyby parują i tylko klimatyzacja może je osuszyć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję 5 drzwiową. Samochód jest mały, ale pojechaliśmy nim w zeszłe wakacje w 4 osoby z bagażami z Poznania na lotnisko do Berlina. Fotele na krótkich trasach sie sprawdzają, ale po przejechaniu 400 km boli mnie tyłek. Trzeba mieć opanowaną technikę pakowania bagażnika. W przekroju poprzecznym to trapez więc: 1.obalamy tylna kanapę 2.wkładam bagaże 3.spowrotem zatrzaskujemy oparcie tylnego siedzenia.
3,0
Wyciszenie
Przy 130 km/h jest bardzo głośny trudno słuchać radia jak się zwalnia do 90 km/h to robi się tak cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dojeżdżam do pracy codziennie 15 km średnie spalanie, które się właściwie nie zmienia to 6 l. Na trasie jak jadę 120-130 km/h to zużywa 5,5 l. Oszczędna jazda 5 l. Na ekonomiczność nie mogę narzekać. Jak na razie wymieniałem w Norauto tylko olej i filtr oleju (nic więcej nie trzeba było robić)zapłaciłem ok. 130 zł. Filtr powierza i pyłkowy wymieniłem sobie sam. Serwisu nie robię w ASO, bo tam wymiana oleju i filtra kosztuje 450 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dość drogie auto jak na mały samochód. Używane też trzymają cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tył wozu strasznie sie brudzi i od tego zacina się przycisk od klapy bagażnika. Mycie i psiknięcie oliwką daje tylko czasowa poprawę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje leję paliwo i tyle.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 68KM 50kW
[l/100km]