Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Aygo I Hatchback 3d

prgk-gt@wp.pl, 16 lat temu
Silnik 1.0 VVT-i 68KM 50kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Aygo I Hatchback 3d 1.0 VVT-i 68KM 50kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,38
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : mała, miejska rakieta
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Dosyć głośny, bardzo dynamiczny zwłaszcza w przedziałach prędkości miejskich, 3 cylindry słychać na zimno potem już ładnie mruczy. Lubi obroty o ochoczo zabiera się do pracy. Zaskakujące że jest elastyczny
4,0
Skrzynia biegów
Wybieranie biegów - na zimno 4+, po rozgrzaniu badzo dobrze. Bardzo dobrze zestopniowana, biegi długie ale też spory przedział obrotów od maks momentu do maksymalnej mocy, czyli 3600-6000 na dynamikę. Przełożenia dostosowane do momentu obrotowego. Piątka to ekonomiczny nadbieg. Frajda kończy się na czwórce
5,0
Układ jezdny
Dla mnie rewelacja. Gokard. Opony za wąskie, wymieniam na 175/55R14 - dla jeszcze większej frajdy. Pewnie trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Siedzi się dosyć wysoko, a w 5 drzwiówce tylne szyby są dosyć konkretne. Słyszałem skargi na widoczność w wersjach 3 drzwiowych. Do tyły ok ale po wymianie tej śmiesznej wycieraczki na dobrą 40 cm
4,0
Ergonomia
Przy 176 cm wzrostu jest ok. Plus za regulację kierowicy w pionie. Niestety w poziomie to już marzenie. Fotele ze słabym trzymaniem, ale wygodne - 530 km i nie czułem bólu pleców
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne, dysze w dobrych punktach, odparowywanie szyb bardzo skuteczne choć nie mam klimatyzacji. Uchylne tylne szyby, choć to z oszczędności, to jednak dobry pomysł - wyciągają skutecznie powietrze ze środka i nie huczą przy wyższych prędkościach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają bardzo wygodnie. Ci z tyłu... raczej na krótkie przejazdy. Dla mnie to samochód do miasta dla 2 osób i to kryterium spełnia w 100%
3,0
Wyciszenie
Powyżej 130 jest głośno. Nie męcząco, ale głośno. Brak nakoli z tyłu nie ogranicza odgłosów toczenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy? Dopiero po 30000km coś robią. Po 15000km jest wymiana oleju z filtrem co przy castrolu syntetyku kosztowało 220 zł - luzik. Spalanie - zależy od stylu jazdy. W mieście przy ciężkim bucie 7l, przy spokojniejszej, ale płynnej jeździe 6,5l, minimalnie w mieście 6l i nie da się mniej. Trasa przy prędkościach 110-120km 5l. Do Wrocławia z Warszawy i z powrotem 700km na jednym baku (do tej samej stacji w Al Krakowskiej rozpędem:). Myślę że 4,5 do osiągnięcia jak ktoś umie jechać 90km na trasie
4,0
Stosunek jakość/cena
36700 za to można mieć coś większego. Pytanie, na jak długo? Mam zaufanie do marki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ale mam dopiero 5000km (choć zrobione przez 2 m-ce)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Aygo I Hatchback 3d