Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon

Michał, 8 lat temu
Silnik 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Avensis III Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jeżdżę tym autem równo rok, zrobiłem niecałe 15 tyś km - głównie w mieście, ale trasy też od czasu do czasu. Auto spisuje się bardzo dobrze - silnik dynamiczny, 177 KM pozwala sprawnie przyspieszać nawet z rodziną przy pełnym załadunku. Także typowo jak u Toyoty - bez żadnych problemów, ale jakość wykończenia kabiny, wyciszenie, czy zawieszenie pozostawiają trochę do życzenia. Dla przykładu - konsola centralna jest wykonana z ładnego plastiku, który przypomina szczotkowany metal. Niestety jest cienki i czasami trzeszczy na wybojach. Mam auto z prawie najbogatszą wersją wyposażenia, i poprzedni właściciel musiał sporo ważyć, bo na lewym boku siedziska kierowcy jest małe pęknięcie skóry, i podłokietnik lekko wciśnięty. Fotele przednie dosyć płytkie, więc nie trzymają za dobrze na ostrych zakrętach przy dużej prędkości. Są za to bardzo wygodne, a że to nie jest samochód sportowy to trochę się pewnie czepiam. W ogólnym rozrachunku - dynamiczne, przestronne, oszczędne i bezawaryjne auto rodzinne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super silnik. Przed jego wyborem czytałem sporo na forach, że są problemy z uszczelką pod głowicą. Byłem tydzień temu w ASO, zrobiłem kompleksowy przegląd, włącznie ze sprawdzeniem poziomu CO2, który pozwala ocenić, czy jest dobrze czy nie. Jest świetnie, żadnych problemów. Tak samo z DPF, mimo głównie jazdy po mieście (może dlatego, że przepalam co najmniej raz w miesiącu czas na trasie). Dynamika super, turbo dziura najbardziej odczuwalna na 1szym, za to 2gi i 3ci perfekcyjnie, potem też bardzo dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna, bardzo dobrze zgrana z silnikiem. Gdybym miał się na siłę do czegoś przyczepić to na autostradzie przydałby się 7my bieg
4,0
Układ jezdny
Jest OK, chociaż przy większej prędkości poza autostradą autem trochę 'buja' góra - dół. Tłumienie nierównej nawierzchni, np. bruku, jest świetne, ale z dziurami jest już gorzej - nie wybiera tak ładnie jak Avensis Kombi T25 kolegi, co ma przebieg dwukrotnie większy
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu dobrze, na boki tak sobie, do tyłu - mimo, że kombi, też dobrze. Tylne czujniki parkowania pomagają
4,0
Ergonomia
Schowki w drzwiach, przy kierownicy, jeden duży (może za duży trochę) w kolumnie centralnej. Sprytne schowki w bagażniku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa, bez nawiewów na tył, ale powietrze dobrze się miesza. Żona nawet narzeka czasmi jak mam lekko ustawioną klime na 20 w lecie, że jej zimne powietrze wieje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
MNÓSTWO miejsca. Mam 184, i za mną z tyłu tak samo wysoka osoba będzie miała bardzo, bardzo dużo miejsca. Linia kombi opada z tyłu, więc jak ktoś ma do 190 cm to będzie dobrze, ale wyższe osoby mogą trochę narzekać
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze w normalnym ruchu miejskim i na trasie poza autostradą, ale przy prędkości 140km i wyższej bardzo mocno świszczy. Niby we wszystkich autach tej klasy tak jest, a tylko w markach luksusowych jest lepiej. Spodziewałem się lepszego wyciszenia na autostradzie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę bardzo dynamicznie (jak już rozgrzeję silnik oczywiście), więc w mieście spalanie wychodzi mi w przedziale 8.5-9l/100km. Na trasie poza autostradą ok 7.5l, jak pojechałem do Berlina i z powrotem na przedłużony weekend to wyszło średnie 8,2l, wliczając jazdę z prędkością 180-200 km/h na autostradzie bez limitu w Niemczech.Jak dla mnie to dobrze przy 177 KM. Co do kosztów utrzymania innych niż paliwo to jeżdzę do ASO w Gdańsku. Ceny trochę wyższe niż w normalnym serwisie, ale do przełknięcia. Kończyła mi się dodatkowa, roczna gwarancja, więc zrobiłem kompleksowy, dokładny przegląd- sprawdzono absolutnie wszystko, co było można, wymieniono olej i filtr, filtr paliwa, płyn hamulcowy, przednie klocki, zrobiono serwis klimy z dezynfekcją i wymianą filtra, wymieniono gumkę tylnej wycieraczki. Za całość zapłaciłem 1890 PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Toyoty tracą stosunkowo mało na wartości, porównując np. z autami francuskimi. To rekompensuje trochę wyższą cenę zakupu niż innych aut z tego samego segmentu (np. Ford, Renault czy Peugeot). No i legendarna niezawodność się sprawdza. Gdyby tak nie było nie kupiłbym tej Avensis jako 3ciej Toyoty, po Starlet (pierwsze auto) i Corolla.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszytko - odpukać - idealnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-CAT 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39

Toyota Avensis III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Avensis III Wagon