Jeżdżę tym autem równo rok, zrobiłem niecałe 15 tyś km - głównie w mieście, ale trasy też od czasu do czasu. Auto spisuje się bardzo dobrze - silnik dynamiczny, 177 KM pozwala sprawnie przyspieszać nawet z rodziną przy pełnym załadunku. Także typowo jak u Toyoty - bez żadnych problemów, ale jakość wykończenia kabiny, wyciszenie, czy zawieszenie pozostawiają trochę do życzenia. Dla przykładu - konsola centralna jest wykonana z ładnego plastiku, który przypomina szczotkowany metal. Niestety jest cienki i czasami trzeszczy na wybojach. Mam auto z prawie najbogatszą wersją wyposażenia, i poprzedni właściciel musiał sporo ważyć, bo na lewym boku siedziska kierowcy jest małe pęknięcie skóry, i podłokietnik lekko wciśnięty. Fotele przednie dosyć płytkie, więc nie trzymają za dobrze na ostrych zakrętach przy dużej prędkości. Są za to bardzo wygodne, a że to nie jest samochód sportowy to trochę się pewnie czepiam.
W ogólnym rozrachunku - dynamiczne, przestronne, oszczędne i bezawaryjne auto rodzinne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super silnik. Przed jego wyborem czytałem sporo na forach, że są problemy z uszczelką pod głowicą. Byłem tydzień temu w ASO, zrobiłem kompleksowy przegląd, włącznie ze sprawdzeniem poziomu CO2, który pozwala ocenić, czy jest dobrze czy nie. Jest świetnie, żadnych problemów. Tak samo z DPF, mimo głównie jazdy po mieście (może dlatego, że przepalam co najmniej raz w miesiącu czas na trasie). Dynamika super, turbo dziura najbardziej odczuwalna na 1szym, za to 2gi i 3ci perfekcyjnie, potem też bardzo dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna, bardzo dobrze zgrana z silnikiem. Gdybym miał się na siłę do czegoś przyczepić to na autostradzie przydałby się 7my bieg
4,0
Układ jezdny
Jest OK, chociaż przy większej prędkości poza autostradą autem trochę 'buja' góra - dół. Tłumienie nierównej nawierzchni, np. bruku, jest świetne, ale z dziurami jest już gorzej - nie wybiera tak ładnie jak Avensis Kombi T25 kolegi, co ma przebieg dwukrotnie większy
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu dobrze, na boki tak sobie, do tyłu - mimo, że kombi, też dobrze. Tylne czujniki parkowania pomagają
4,0
Ergonomia
Schowki w drzwiach, przy kierownicy, jeden duży (może za duży trochę) w kolumnie centralnej. Sprytne schowki w bagażniku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa, bez nawiewów na tył, ale powietrze dobrze się miesza. Żona nawet narzeka czasmi jak mam lekko ustawioną klime na 20 w lecie, że jej zimne powietrze wieje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
MNÓSTWO miejsca. Mam 184, i za mną z tyłu tak samo wysoka osoba będzie miała bardzo, bardzo dużo miejsca. Linia kombi opada z tyłu, więc jak ktoś ma do 190 cm to będzie dobrze, ale wyższe osoby mogą trochę narzekać
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze w normalnym ruchu miejskim i na trasie poza autostradą, ale przy prędkości 140km i wyższej bardzo mocno świszczy. Niby we wszystkich autach tej klasy tak jest, a tylko w markach luksusowych jest lepiej. Spodziewałem się lepszego wyciszenia na autostradzie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę bardzo dynamicznie (jak już rozgrzeję silnik oczywiście), więc w mieście spalanie wychodzi mi w przedziale 8.5-9l/100km. Na trasie poza autostradą ok 7.5l, jak pojechałem do Berlina i z powrotem na przedłużony weekend to wyszło średnie 8,2l, wliczając jazdę z prędkością 180-200 km/h na autostradzie bez limitu w Niemczech.Jak dla mnie to dobrze przy 177 KM.
Co do kosztów utrzymania innych niż paliwo to jeżdzę do ASO w Gdańsku. Ceny trochę wyższe niż w normalnym serwisie, ale do przełknięcia. Kończyła mi się dodatkowa, roczna gwarancja, więc zrobiłem kompleksowy, dokładny przegląd- sprawdzono absolutnie wszystko, co było można, wymieniono olej i filtr, filtr paliwa, płyn hamulcowy, przednie klocki, zrobiono serwis klimy z dezynfekcją i wymianą filtra, wymieniono gumkę tylnej wycieraczki. Za całość zapłaciłem 1890 PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Toyoty tracą stosunkowo mało na wartości, porównując np. z autami francuskimi. To rekompensuje trochę wyższą cenę zakupu niż innych aut z tego samego segmentu (np. Ford, Renault czy Peugeot). No i legendarna niezawodność się sprawdza. Gdyby tak nie było nie kupiłbym tej Avensis jako 3ciej Toyoty, po Starlet (pierwsze auto) i Corolla.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszytko - odpukać - idealnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-CAT 177KM 130kW
[l/100km]