Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon

miskoala, 7 lat temu
Silnik 2.2 D-4D 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Toyota Avensis III Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjnosc, niskie zuzycie paliwa.
5,0
Całokształt
Auta bardzo dobre. Malo pali i nigdy sie nie psuje. Moje poprzednie 2 oceny to miskoala i koala.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zero awarii, wszystko chodzi identycznie jak w zegarku. Przeglady robie co 15 tys km, do kazdego tankowania (od ok 12 tys km przebiegu czyli juz przez ponad 140 tys km) dolewam olej do dwusuwów LM 1052 (ok 150ml). Dzieki temu wtryski sa w idealnym stanie. Czyste i w pelni sprawne (sprawdzane w ASO i powtwierdzone spelnianie fabrycznych norm). Przy przebiegu 20-30 tys km (nie pamietam dokladnie) dolozylem boxa Vtech. Silnik ma teraz niecale 170KM (wczesniej 150,6 KM). Przy spokojnej jezdzie auto pali odrobine mniej (do 0,3L/100km) niz wskazania licznika, przy normalnej tak samo a przy szybkiej do 0,2l/100km wiecej. Ale generlanie auto po dolozeniu boxa pali odrobine mniej niz wczesniej.
5,0
Skrzynia biegów
Nic zlego sie nie dzieje. Zero problemow. Moze dlatego, ze 95% km robie na trasie wiec i mniej uzywam sprzegla itd
5,0
Układ jezdny
Przy przebiegu ok 30 tys km zmienilem sprezyny na Eibach -25mm. Samochod duuuuzo lepiej trzyma sie na zakretach. Ogolnie pamietam z pierwszych kilku tys km, ze srednie spalanie na trasie (autostrada spadlo o ok 0,2L/100km).
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzezen.
4,0
Ergonomia
To co wczesniej. Jedno miejsce na kubek. Poza tym wszystko ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko dziala bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem. Plusem jest brak tunelu srodkowego wiec mozna przewieść np lustro, obraz pomiedzy tylna kanapa i przednimi fotelami wiec nic sie nie przewroci.
4,0
Wyciszenie
Jak za dlugo jezdzi sie autem to nawet najcichszy samochod z czasem robi sie za glosny. Wyciszylem samochod, drzwi plus podloga i przegroda silnika. W aucie jest duzo ciszej. Jezdzac ponad 130km/h dochodzil halas tak jakby z przednich slupkow. Wystarczy uszczelnic silikonem uszczelki przy malym trojkacie (szybka) w przednich drzwiach od zewnatrz i wewnatrz i halas zniknie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic sie nie psuje, auto pali 5-6L. Jest super. Przy spokojnej stalej jezdzie na trasie dwupasmowej i na tempomacie auto potrafi spalic: 1) 90 km/h - 4L !!!!!!!! (5 bieg lub na prostej ale nie pod gorke 6 bieg) 2) 120km/h ok 5L 3) 150km/h ok 7L (sprawdzone kilkukrotnie na autostradzie, tempomat, stala jazda 150km/h przez kilkaset km) 4) miasto spokojna jazda 6-6,5L (kiedys extremum 5,8L) 5) normalna jazda miasto ok 6,5L 6) Szybka jazda po miescie lub duzo korkow, klima ok 7L
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest najtansze sposrod konkurencji. Wiadomo, ze plastiki sa czasem twarde ale kto wkolko naciska na gore deski rozdzielczej czy gorne obicie drzwi aby to byl problem ?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mimo 156 tys km nie psuje sie ! Kupujac jako nowe myslalem, ze po 4 latach i ok 100 tys km zaczna sie usterki jakies dwumasy, sprzeglo, dpf itd. A tu nic ! Kompeltnie nic! Dla szczerosci przepalila sie 2 razy zarowka nad rejestracja tylna oraz po 150 tys km przy przegladzie klimy wymieniono jakas uszczelke. Koszty tych 3 napraw to uszczelka 5 lz, zarowka 15 i 30 zl. Razem 50 zl przez ponad 6 lat i prawie 160 tys km! Na gwarancji kierownica, jakas uszczelka i spryskiwacz reflektora. ALe to jak wiadomo za darmo. Z tego co wiec od czasu do czasu Avensis potrafi pokazac jakis blad na komputerze. U mnie kiedys po szybszym przejechaniu przez wystajace tory tramwajowe komputer przeszedl w stan awaryjny (ograniczona moc) a na desce zapalil sie blad ESP i cos jeszcze. W serwisie skasowali bledy i powiedzieli, ze zapchany mam DPF i on wymaga wymiany na nowy. Jako, ze jezdze glownie na trasie, dbam o przeglady itd pojechalem do 2 specjalistycznych serwisow DPF. I okazalo sie, ze filtr jest w stanie prawie fabrycznym, roznica cisnien na wlocie i wylocie z filtra to mniej niz 1% po 160 tys km. W oby dwoch firmach jasno stwierdzili, ze ASO chcialo naciagnac na wymiane DPFa. Wg 2 serwisow DPF jest absolutnie niezapchany i nie ma koniecznosci robienia czegokolwiek. To takie info jesli komus ASO zasugeruje wymiane filtra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero !

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis III Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis III Wagon