Silnik
: Silnik cichy niesamowicie, idealna linia karoserii kombi
5,0
Całokształt
Najlepszy samochod jakim jezdzilem. Kilka mankamentow by sie znalazlo. Chociazby niektore plastiki. Ale Pancerwageny tez maja slabe. Niestety dzisiejsze disle to produkty high-tec. Wiec nie ma mowy o bezawaryjnosci... elektronika np. Zeby jezdzic tym w miare bezawaryjnie trzeba dbac. Przy wymianie glupiego filtra powietrza nie mozna dopusic do dostania sie czegokolwiek do kanalu dolotowego, nawet drobiny piasku. Wystapuje wtedy zagrozenie awaria turbiny. Nie wspomne o lekiej jezdzie na zimnym silniku, wychladzaniu turbo na goracym, czy chociazby stylu jazdy z filtrem czastek stalych.Stosowanie olejow Low-saps i paliwo dobrej jakosci bez zadnych dodatkow bio. Diesle Toyoty nie lubia generalnie przegrzania, pojawiaja sie wtady problemu z uszczelka pod glowica. Przed zakupem nalezaloby przeczytac ksiazke o dislach :) Zawsze mozna trafic na jakis wadliwy zlom. Pewnych marek i rocznikow nalezy unikac jak ognia ( Laguna II czy Passat B6 do 2008)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczajaca moc, bardzo cicha jednóstka napedowa. Moment obrotowy moglby byc max przy troche nizszych obrotach.
Na moj gust to dobry kompromis pomiedza komfortem a wlasciwosciami jezdnymi.
Komfort
4,0
Widoczność
nie mam zastrzezen, choc do tylu moglaby byc troche lepsza
4,0
Ergonomia
Przyciski od esp, afs i klany wlewu troche za nisko. Reszta na swoim miejscu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie wolno sie nagrzewa to jedyny minus tego ukladu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
co tu pisac, miejsca jest bardzo duzo. plaska podloga bez kanalu z tylu rewelacja. przez to ze nie ma tradycyjnego recznego przepastny schowek w podlokietniku
5,0
Wyciszenie
nic dodac nic ujac. rewelacja
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zyzycie paliwa na te moc i gabaryty niskie. Trasy robie na spokojnie bo zeby zaoszczedzic 20 min na 400 km to nie ma sensu grzac. wystarczy jechac 100 zamiast 130. Bezpieczniej a i zysk czasowy niewielki, wiec bez sensu
4,0
Stosunek jakość/cena
Tani nie byl. Stosunek jakosci do ceny do zaakceptowania. A czy diesel czy benzyna to wybor zalezy od preferencji. Zawsze wybralbym diesla 150 KM zamiast benzyny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oslona plastikowa pod maska nad chlodnica... spinki powypadaly wiec to wyjalem
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tak dalej. Na razie jeszcze za maly przebieg zeby cos siadalo. Ale mam nadzieje ze dalej tez tak bedzie. W koncu to nie laguna czy passat b6
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 150KM 110kW
[l/100km]