Silnik
: Sprawdza się lepiej niż mówią o nim parametry.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Niestabilność konstrukcji
4,0
Całokształt
Jak wspominałem byłem na wakacjach tym samochodem. Mówię o tym bo zrobiłem 8000 km. Poznałem jego wady i zalety. Samochód zdał egzamin. Trzeba pamiętać aby odblokować hamulec postojowy i ruszać a nie korzystać z jego automatycznego odblokowania. Bo tylne klocki starczą na 20 tys. Prowadzi się lekko jest przewidywalny, cichy i nagłośnienie do zniesienia. Miejsce to jego wielka zaleta. Schowki pod podłogą bagażnika bardzo przydatne i pojemne. Mieszczą ogrom francuskiego wina i niemieckiego piwa. Tempomat pozwala odpocząć nogom na długich trasach. Doświetlanie zakrętów jest bardziej przydatne niż o tym myślałem nieznając tego udogodnienia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Praca silnika jest zadowalająca. Wysoki moment obrotowy pozwala na całkiem niezłe ruszanie ze świateł. Wyprzedzanie wychodzi nieźle ale stanowczo trzeba pamiętać o planowaniu tego manewru. Trasa daje chwilę spokoju. Nie trzeba notorycznie zmieniać biegów. Jeździłem rok Aurisem 1.4 diesel 90 koni. Ten silnik wypada znacznie lepiej. W kabinie jest cicho.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze, że jest 6 bieg. Aczkolwiek można go użyć od od 120/130 km/h. Wcześniej brak mocy.
Zmiana biegów b. dobra. Wszystko działa precyzyjnie i płynnie.
5,0
Układ jezdny
Dam 5 może z lekkim minusem. 17\" i niski profil nie wybacza na naszych drogach. Jadąc drogą z koleinami trzeba ciągle dokonywać korekty kierunku. To przy większych prędkościach wymaga siły. Ale to zapewne przypadłość dużych kół, niskich profili i aktywnego wspomagania (utwardza się wraz z prędkością). W zakrętach bezbłędnie a na gładkich prostych bardzo wygodnie i bez wysiłku.
Komfort
4,0
Widoczność
Szyba przednia ok, boczne ok, lusterka boczne bardzo dobra widoczność. Prawie bez martwego punktu. Wagon ma przyciemniane szyby tylne boczne i tylną. Po zmroku cofanie jest trudne a widoczność poza lusterkami bocznymi zerowa.
4,0
Ergonomia
Tu damy 4 a to za fotele przednie. Na początku miałem dużeproblemy z regulacją. Te problemy były widoczne już w salonie. Prawdę mówiąc do dziś ich nie ustawiłem a raczej moje ciało dostosowało sie do ich kształtu. Sterowanie w kierownicy, bardzo dobra konfiguracja z telefonem, klimatyzacja i jej sterowanie intuicyjne. zawsze można włączyć auto i pozostanie nam tylko ustawianie temperatury. Trochę mam też problem z otwieraniem przedniej szyby. Jeśli robię to szybko nie patrząc to często otwieram tylną szybę. Tylko 3 za pomysl z otwieraniem podłokietnika. Każdy kto pierwszy raz wsiada prawie go demoluje otwierając a następnie zamykając.Rewelacyjny hamulec elektryczno mechaniczny postojowy, system inteligentny kluczyk działa bdb.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzaja działa bdb. Włącznik, który kieruje całe powietrze na przednią szybę działa dobrze. Ogrzewanie już nie jest takie szybkie. Duża ilość płynu chłodzącego wymaga czasu aby dać efekt. W Aurisie dogrzewanie po uruchomieniu zimnego silnika sprawdzało się w naszych warunkach. Szkoda że Avensis już tego nie ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu niczego nie brakuje. Nie jestem wysoki ale za moin siedzeniem jest masa miejsca. Bagażnik o prostych kształtach. Siedzenia po złożeniu dają płaską podłogę. Byłem tym autem na wakacjach objazdowych. Bagażnik służył jako łóżko.
5,0
Wyciszenie
Diesla nie słychać. Przy prędkości 140-160 nic nie przeszkadza w prowadzeniu rozmowy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mi zawsze samochody spalają o litr więcej niż innym kierowcom. I to nie jest kwestia szybkiej jazdy ale stylu. Pomimo wszystko to auto waży 1600 i spalanie jest na bdb poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem auto w 2011 z rocznika 2010 za 92tys. Za wersję SOL + w kolorze płatnym metalic i czujnikami parkowania przód/tył. To chyba nieźle jak za całkowicie nowy samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wygniatanie się foteli. Nie widziałem tego w innych samochodach. Mam już widoczne zagniecenia na siedzisku a dokładnie na jego boku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu mam duży problem ze sztywnością konstrukcji samochodu. W czasie jazdy po wybojach wyraźnie słychać jak pracują drzwi przednie. Słychać uszczelkę. A dlaczego to poważna usterka? A bo ma wpływ na inne elementy samochodu. W momencie dużego przechyłu karoserii włącza się sygnalizacja otwarcia tylnej klapy co skutkuje włączeniem na chilę świateł awaryjnych i brzęczyka w aucie. Kierowca z tyłu kompletnie nie wie co się dzieje i zaczyna ostro hamować. Mało to jest bezpieczne. Inny razem otwiera się centralny zamek, włącza się piszczyk i sygnalizacja pozostawienia kluczyka w aucie. Wszysto oczywiście w trakcie jazdy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW
[l/100km]