Toyota zawsze była przeciętna i taka niestety pozostała. Koncept Avensisa III był ładny - wersja produkcyjna niestety nudna. A wielu robi to lepiej - Honda Accord, Mazda 6, Opel Insignia - to auta o epoki do przodu w designie karoserii jak i wnętrza. Dynamika przeciętna, spalanie dalekie od bajek w folderach, wykonanie przyzwoite, ale znowu inni robią to dużo lepiej. Bagażnik płytki i udziwniony, chociaż brawa za przestrzeń na narty w tylnej kanapie. Przy zakupie zdecydowanie polecam mocniejszy silnik, choć w sumie jak ktoś chce auto dające przyjemność z jazdy i ma żyłkę sportowca niech od razu o Avensisie zapomni - silnik to nie wszystko (np. Toyota pięknie zadusza swoje niezłe skądinąd benzynowce skrzyniami o długich przełożeniach, układ jezdny nie zachęca do ostrej jazdy). Auto też trochę niepotrzebnie urosło i przytyło, teraz dużo lepiej czułbym się w kompakcie, jazda po mieście nie jest tak przyjemna jak w moim poprzednim Avensisie I... Ratuje jedynie cena jedna z lepszych w klasie. I ponoć bezawaryjność, zobaczymy. Przeciętność i niska cena - Toyota chyba zamieni się lada dzień na miejsce z Kia która z kolei zrobiła ogromny postęp... Dobrze, że to auto służbowe. Sam w życiu takiego auta bym nie kupił - moją Hondą Civic aktualnej generacji jeździ się o klasę przyjemniej i poręczniej, a pali podobnie mimo benzynowego silnika (sic!).
Wrażenia
3,0
Silnik
Elastyczność niezła, gorzej ze startem spod świateł - to za mały silnik do tak dużego ciężkiego auta! Klekot dieselka ujdzie, VW ma gorzej :)
4,0
Skrzynia biegów
Daje radę, nie ma na co narzekać.
3,0
Układ jezdny
Niestety, auto ma swoje wymiary i swoje waży. W stosunku do tego jak jeździ cięższa nawet Honda Accord czy Audi A4 to daaaleko. Za to dość komfortowo. Elektryczny ręczny to niepotrzebne udziwnienie i jakoś nie do końca mu ufam (jak to elektronice w ogóle...).
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma na co narzekać jak na tak duże auto. Przydatne czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutów. Wreszcie zrobili miejsce na narty - super! Jedynie dziwacznie jest w bagażniku - do rolety tylko 35cm!!! Po co te wszystkie schowki pod podwójną podłogą? Niby duży bagażnik, ale tylko jak bagaże masz płaskie...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie w zupełności wystarcza.
4,0
Wyciszenie
Może być, nic nie trzeszczy, chociaż nie da się ukryć że to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Chyba najlepsza w klasie cena zakupu przy całkiem niezłym wyposażeniu (wcale nie oczywiste na Toyotę - patrz Yaris), pali oczywiście znacznie więcej niż bajki z folderu - jak niemal każde auto, ale nie jest źle.
3,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepsza w klasie cena zakupu przy całkiem niezłym wyposażeniu (wcale nie oczywiste na Toyotę - patrz Yaris), pali oczywiście znacznie więcej niż bajki z folderu - jak niemal każde auto, ale nie jest źle.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z klapą bagażnika.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW
[l/100km]