Karoseria
: Wnętrze - duże, jasne, szlany dach, świetnie wykonane. Nie chce się wysiadać.
3,0
Całokształt
Samochód dla emeryta - zero emocji.
Samochód dla spokojnej rodziny - dużo miejsca.
Jeśli szukasz minimum sportu, to kup diesla.
Próba ustawienia fotela i kierownicy w pozycji zbliżonej do sportowej zakończy się jednak niepowodzeniem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy \"dobrze\" (4), ale za słabą elastyczność i wyjący dźwięk przy przyśpieszaniu daję \"źle\" czyli 2. Silnik nic specjalnego, idealny dla emeryta, cichy, dobry do automatu.
3,0
Skrzynia biegów
Mam mieszane uczucia jeśli chodzi o tę skrzynię - niby jest sześć biegów, nawet nieźle zestopniowanych jak te 200 Nm, niby skoki lewarka nie są zbyt długie i łatwo trafić ale...
Po prostu zmieniając biegi masz wrażenie, że to nie jest kawał dobrej skrzyni biegów od samochodu za 120 tys, ale plastikowo działający mechanizm z samochodu miejskiego. Po prostu czuje się \"słabość\" elementów - cały czas boję się, że przy gwałtownej zmianie biegu złamie się jakiś plastik w środku.
3,0
Układ jezdny
Przyzwoicie, to samochód komfortowy i rodzinny i nie nadaje się większych szaleństw. Minus za beznadziejne przejeżdżanie krótkich progów zwalniających - koła walą o przeszkodę jakbyś jechał gokartem, a przecież to samochód-kanapa.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność jak na kombi - o niebo lepiej niż w Insigni czy Maździe 6 (również kombi). Duże szyby, szklany panoramiczny dach (Prestige) i dodatkowe szybki przy przednich słupkach. A jest jeszcze kamera cofania. Tutaj super.
3,0
Ergonomia
Nie tak dobrze jak w ideale (czyli Volvo), ale lepiej niż np. Mazda 6 i Insignia. Przyciski są logicznie rozmieszczone i dobrze podpisane. Niektóre z nich są jednak zbyt małe. Schowki - przeciętne. Hamulec postojowy - ukryty przed kierowcą. Czytelne zegary. Skóra na siedzeniach bardzo wysokiej jakości, tylko, że siedzisz jak na taborecie. Kierownica ma zbyt mały zakres regulacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu dobrze - w samochodzie za 120 tys PLN można wymagać dobrej wentylacji i tak jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla wszystkich, ogromny bagażnik z dużymi schowkami pod podłogą.
4,0
Wyciszenie
Kiedy zapalasz silnik, to jest bardzo cicho. potem jest trochę gorzej, bo słychać opony i wyjący silnik (wyje jak Carina 1.6 sprzed 15 lat).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tym samochodem można jeździć oszczędnie, bo silnik nie zachęca do szaleństw.
4,0
Stosunek jakość/cena
120 tys za wersję prestige - samochód jest duży, piękny z zewnątrz i w środku, ma nawigację, skórę i kawał szklanego dachu. Cena jest OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, zbyt mały przebieg, ale samochód jest zrobiony bardzo solidnie, więc powinno być OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, zbyt mały przebieg, ale tutaj nie ma się zepsuć - dwulitrowy wolnossącu silnik z łańcuchem? Będzie jeździł bardzo długo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW
[l/100km]