Inne
: Układ kierowniczy - tajemnicze stuki w kolumnie kierownicy bez wpływu na prowadzenie
4,0
Całokształt
Po doświadczeniach rozmaitymi pojazdami na "F", postanowiłem kupić samochód, który będzie po prostu jeździć. Wolnossący silnik 1.8 budził moje wątpliwości ale okazały się one nieuzasadnione. Wygląd taki sobie, wnętrze nieco depresyjne, ilość miejsca co najwyżej przeciętna w tej klasie ale dla mnie dostateczna. I jeździ. Ogólnie jestem zadowolony i kupiłbym znowu, z tym że może jednak model po face liftingu, najlepiej po drugim.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik poza wymianą oleju i filtrów mechanika nie widział. Zachęca raczej do spokojnej jazdy ale na wyższych obrotach zapewnia wystarczającą dynamikę w każdej sytuacji, w mieście i na trasie. Przy tym pali dużo mniej niż znane mi dwulitrowe benzyniaki.
4,0
Skrzynia biegów
W porządku, chociaż nie bardzo wiem do czego tu służy piąty bieg, mógłby być równie dobrze czwarty i od razu szósty. Precyzja zmiany biegów jest poprawna.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu z Mondeo (podobno najlepszym na rynku jeśli chodzi o zawieszenie), nie widzę jakiejś większej różnicy.
4,0
Karoseria
Po 14 latach trzyma się całkiem nieźle. Niewielkie ogniska korozji pojawiły się tylko na końcówkach profili. Z tym że samochód stoi w garażu, a zimy ostatnio były łagodne. Lakier faktycznie wydaje się dość delikatny.
Komfort
3,0
Widoczność
Lubię siedzieć nisko, więc wąski pas okien i szerokie słupki sprawiają mi trochę problemów przy manewrowaniu. Zdarza mi się jechać "na pamięć".
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie trzeba, może z wyjątkiem przycisku hamulca ręcznego (elektrycznego). Klapa bagażnika podnosi się za nisko. Niestety ogólne wrażenia wizualne z wnętrza pojazdu są raczej przygnębiające, lepiej patrzeć za okno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi prawidłowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery dorosłe osoby mogą spokojnie podróżować ale w Mondeo kombi z tyłu jest niewątpliwie więcej miejsca.
2,0
Wyciszenie
Wszystko jest dobrze do 100kmh. Potem szum powietrza wokół przednich słupków staje się uciążliwy. W Yarisie mógłbym na to machnąć ręką ale to ma być samochód do długich podróży, więc taka sytuacja jest żenująca. Do tego trzeszczące plastiki...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wątpię żeby jakaś wolnossąca benzyna tej wielkości paliła mniej. Wizyty w warsztacie dotyczą tylko płynów i części eksploatacyjnych.
3,0
Stosunek jakość/cena
Te samochody są tanie w utrzymaniu ale raczej drogie w zakupie. Niezawodność i ekonomia są wzorowe, wrażenia z jazdy pozytywne (poza wyciszeniem), natomiast spokojnie można znaleźć bardziej przestronny, przytulny i praktyczny samochód w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od zakupu coś stuka w kolumnie kierownicy. Serwis Toyoty żąda 5 tys. za oryginalną kolumnę, natomiast inni mechanicy nie widzą w ogóle problemu. Więc tak jeżdżę od dwóch lat... Poza tym jednak nie było żadnych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]