Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon

bieniek, 4 lata temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : niskie spalanie
4,0
Całokształt
Zacznę od tego dla kogo jest to auto. Auto jest dla spokojnego kierowcy nie wyróżniającego się z tłumu, przemieszczającego się tu i tam nie oczekującego od samochodu skrajnego maksymalnego komfortu, przyspieszenia itd. Auto dla spokojnego kierowcy chcącego podróżować tanio i bezawaryjnie. Tu nie znajdziecie skrajności. Auto poprawne, ładne z wyglądu ale nie rzucające na kolana, wnętrze gorzej niż na zewnątrz też nie ma efektu wow, wszystko proste rozmieszczone poprawnie, siedzenia w szmatach proste, schowki w drzwiach małe, przestrzeń spora ale nie ogromna. Użytkuję auto od 5.000 km. Na LPG 3.000 km. Wcześniej ford s max 2.0tdci. Postaram się opisać to po kolei na spokojnie. Trochę będę nawiązywał do poprzedniego auta i jeszcze wcześniejszego toyota avensis t25 2.0 d4d. Co mnie zaskoczyło pozytywnie: - Dość cicho w środku ale jednak słychać szum wiatru od strony drzwi - Mega cicha praca silnika na wolnych obrotach, podczas jazdy też nie jest źle - Mega niskie spalanie. Na PB przy spokojnej jeździe po drogach lokalnych 6,1L/km, na autostradzie przy 90km/h można zejść poniżej 5L ale to nie jazda, przy dynamicznej jeździe nie podam bo taka jazda tym autem nie ma sensu, przy normalnej jeździe po drogach lokalnych i trochę miasta liczcie około 7 litrów. Uważam to za bardzo dobre wyniki. LPG około 8 litrów ale trochę idzie benzyny zanim się przerzuci więc też trzeba przyjąć że w ciągłej jeździe może to być 8,5-9 LPG. Co mnie zaskoczyło negatywnie: - przesiadłem się z S-maxa i jest dla mnie trochę ciasno, np. fotelik dla dziecka tyłem do kierunku jazdy i z przodu siedzisz jak inwalida, nie da się odsunąć do tyłu - przesiadłem się z smaxa mało schowków i małe schowki. To chyba mnie zawiodło najbardziej. W drzwiach to dołki na skarpety a nie schowki ( S max inna klasa pojazdu bo VAN ale to był majstersztyk schowki ogromne w drzwiach, w desce u góry, w podłodze pod nogami pasażerów, w bagażniku itd. ) - nie za duża przestrzeń, samochód długi a jakoś tak nie widać tego w środku ( ta sama długość co s max a bagażnik mniejszy, w środku miejsca mniej itd. ) Generalnie uważam że na te gabaryty pojazdu nie jest w nim za luźno. Gabaryty wewnętrzne do zewnętrznych to porażka. - przyspieszenie, może tu nie jest tragicznie ale rewelacji nie ma. Trzeba kręcić wysoko żeby w miarę przyspieszać ( kiedyś jeździłem avensisem t22 2.0 128KM i jak się pocisnęło to urywało łeb a tu niby 147KM a nie jedzie, być może rolę gra ciężar samochodu) - fotele w porównaniu do poprzednika są kiepskie, małe, bez trzymania bocznego takie japońskie taborety, nie mogę się na nich odnaleźć ale z drugiej strony jestem kabanem ponad 100kg. To tyle z plusów i minusów. Auto poprawne, fajne do podróży i taniego przemieszczania się a zwłaszcza z LPG. 100km robisz za 16 zł. Zawieszone trochę twardziej od poprzednika ale komfortowo. To taki kompromis pomiędzy twardym a komfortowym zawieszeniem. Jak wsiądziesz z audi. mercdes, bmw to będziesz zawiedziony. Nie czuć że prowadzi się spore auto, wrażenie jakbyś popylał kompaktem, mogło by być ciut szersze. Czemu kupiłem to auto? Chciałem coś w kombi, coś pojemnego do przewozu wózka i fotelika z dzieckiem ( tu zonk z miejscem pasażer z przodu-fotelik tyłem z tyłu, być może mam za duży fotelik lub sposób obracania go i miejsca jaki zajmuje) coś bezawaryjnego ( to sprawdzimy, na ten czas za mało nim przejechałem), coś ekonomicznego ( tu trafione w 100%), coś pod LPG ( tu trafione w 100%). W skali 1-5 daje temu autu jakieś 4.0. Punkt odejmuje za fotele, schowki, miejsce w środku, małą dynamikę.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.8 mega oszczędny, cichy lecz bez odpowiedniego zapasu mocy i momentu do tego auta. Do toczenia się pierwsza część obrotomierza, do dynamicznej jazdy i wyprzedzania druga część obrotomierz. Na dole mega oszczędny, u góry w miarę dynamiczny ale nie za mocno, nie tego oczekiwałem w japoni u góry. Zawsze japonia powyżej 4000 obr urywała łeb ( avensis t22 2.0, celica 1,8 ) tu niestety tego brak.
5,0
Skrzynia biegów
jest ok, wchodzi łądnie, biegi nie za krótkie nie za długie takie w sam raz do spokojnej jazdy. Przy 140km/h -3200 obr/min
5,0
Układ jezdny
Jest dobrze, nie za twardo, nie za miękko, samochód nie nurkuje na zakrętach trzyma się ładnie, wybiera nierówności na dość dobrym poziomie. Sztywniejszy od swojego poprzednika
4,0
Karoseria
Ładna ale nie powala na kolana, ale chyba nie tego się szuka w tym aucie
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, mam czarne szyby to z tyłu po ciemku dramat ale w dzień myślę że widać spoko
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo ładnie na auto trzyma temperaturę. Jest ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niby ok ale nie jest za luźno. Gabaryty wewnętrzne w stosunku do zewnętrznych nie wyglądają dobrze. Gdzieś ta przestrzeń znika
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze choć słychać szum z zewnątrz przez drzwi
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za mało przejechałem, jak na razie ok
4,0
Stosunek jakość/cena
Dość drogo ale może będzie bezawaryjnie, za mało przjechałem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mało przejechałem, na ten moment jest ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mało przejechałem, na ten moment jest ok

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis III Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
8,2
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis III Wagon